Zaprojektowana z myślą o podróżowaniu alternatywa dla BMW X1 pochodzi od Alfa Romeo
Włoski Alfa Romeo Tonale to konkurent BMW X1. Stworzony do dalekich podróży wariant mechaniczny oprócz tego, że jest znacznie tańszy, to jest równie oszczędny.
Z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym o poj. 1,6-l oferuje moc 130 KM (320 Nm) i zadowala się zużyciem paliwa na poziomie 5,3-5,5 l/100 km. Ten włoski SUV, zaprojektowany z myślą o długich trasach, ma automatyczną skrzynię biegów, napęd na przednie koła i dobre wyposażenie standardowe. To dobra opcja dla droższego BMW w sam raz dla poszukujących wygodnego SUV-a do pokonywania tysięcy kilometrów autostradami.
Alfa Romeo Tonale to udany kompromis oferujący dobrą jakość wykonania i dobrą przestrzeń, ale warto pamiętać, że włoskiego pożeracza kilometrów postrzega się jako rozwiązanie codzienne, a nie generujące sportowe emocje. Ci, którzy nie chcą się martwić o zużycie paliwa, znajdą w nim dobrego kompana. Niższa cena nie wymaga rezygnacji z designu, właściwości jezdnych i jakości wykonania. Na jaką opcję wyposażenia włoskiego SUV-a warto postawić?

Rywal SUV -a BMW, choć tańszy nie oszczędza na wyposażeniu
Jesli przyjrzyjmy się szczegółom oferty Alfa Romeo Tonale, to zobaczymy, że producent podzielił ją na 3 poziomy wyposażenia: Sprint, Veloce oraz Intensa. Pierwsza, choć jest podstawowa, uwzględnia bogate wyposażenie. Stanowi ono zatem kolejny atut tego modelu po cenie i zużyciu paliwa.
W cenie 174 100 zł otrzymujemy stylowego SUV-a uwzględniającego m.in. takie funkcjonalności jak:
– oświetlenie Full LED- przód i tył,
– obszyta skórą kierownica sportowa,
– 10,25’ calowy multimedialny wyświetlacz dotykowy z fabryczną nawigacją, Bluetooth,
– 12,25’ calowy panel cyfrowy wskaźników,
– automatyczna klimatyzacja dwustrefowa z systemem kontroli jakości powietrza,
– przednie i tylne czujniki parkowania oraz kamera cofania,
– bezprzewodowe Android Auto/Apple CarPlay,
– system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania,
– adaptacyjny tempomat i ogranicznik prędkości,
– porty USB typu A i C z przodu oraz porty USB typu A i C (ładowanie) z tyłu,
– sterowanie głosowe,
– podgrzewane lusterka boczne z elektryczną regulacją i automatycznym składaniem,
– selektor trybu jazdy Alfa DNA z 3 trybami jazdy: Dynamic-Sport; Natural-Komfort, Advanced Efficiency-Ekonomia.
Lista systemów wspomagania jazdy i czuwających nad bezpieczeństwem podróżowania jest także długa. Wspomniana konkurencyjna cena Alfa Romeo Tonale nie obejmuje obecnie rabatu. W związku z tym SUV jest dobrym kompromisem, który decyduje o tym, że warto osobiście dokładnie poznać jego wady i zalety podczas jazdy próbnej, która zadecyduje o zakupie. To wygodny SUV, na którego patrzy się z przyjemnością i tak samo prowadzi.
