Mechanik ujawnił jak ważna jest właściwa wymiana oleju
Silnik pochodzący z Toyoty Prius z 2004 roku na skutek niewłaściwej wymiany oleju odmówił posłuszeństwa po przejechaniu 488 tys.km.
Egzemplarz z 2004 roku do tej pory nie miał problemów z 1.5 litrowym silnikiem, czego nie można powiedzieć o wnętrzu. Biorąc pod uwagę, że kanadyjski klimat jest dość zimny nie należy się temu dziwić.
Znany z YouTube mechanik „ speedkar99 ” rozebrał silnik w poszukiwaniu źródła problemu. Jak zobaczysz świece zapłonowe mają trochę białego popiołu, który pochodzi od składników stopowych z oleju. Po zdjęciu pokrywy zaworów zobaczysz niewielkie zużycie, które jest normalne dla silnika z takim przebiegiem. Jednak wewnątrz korpus przepustnicy jest bardzo brudno.
Kiedy mechanik przechodzi do tylnej części wlotu, zobaczysz sporą ilość nagaru, pomimo tego, że Toyota ma silnik z wtryskiem bocznym, a nie bezpośrednim. Nagar jest również obecny na górze tłoków i zaworów wlotowych.
Pierścienie tłokowe są tak zatkane, że pierścienie sterujące nie mogą wtoczyć oleju z powrotem do tłoków. Smok pompy oleju jest prawie zatkany, a stalową miskę olejową na dnie wypełnia szlam.
Innymi słowy, za stan czterocylindrowego silnika w Toyocie Prius z 2004 roku pozostawia wiele do życzenia.
Jak twierdzi mechanik, za stan w jakim jest silnik odpowiada niewłaściwa wymiana oleju. Tanie oleje i tanie filtry również pogarszają sytuację niezależnie od tego, jak dobry masz silnik pod maską.
To nagranie jest dobrą lekcją i skłania od refleksji nad tym, jak ważne jest dbanie o układ smarowania samochodu. Toyota Prius niezależnie od sporego przebiegu, nie posiada żadnych niepokojących oznak zużycia pod względem mechanicznym.