Renault świętuje. Co za wyniki! Te modele producenta są teraz rozchwytywane

Na tle wszystkich marek oferowanych w Europie, Renault zajmuje świetną drugą pozycję po 9 miesiącach 2023 r. Niezależnie od tego, czy popatrzymy na kwartalne, czy miesięczne słupki sprzedażowe, jasno widać, że kierowcy pokochali francuskie samochody. Od początku roku Renault odnotowało wzrost chętnych na zakup samochodów o 22%, a w ostatnim III kwartale o 25%. To świetny wynik. Na dodatek globalnie w porównaniu do 2022 r. to wzrost o 11%. Jakie samochody od Renault najlepiej się sprzedają i jaka grupa klientów teraz najchętniej kupuje?

RENAULT CLIO E-TECH (BJA HEV)
Podaj dalej

Kierowcy wykupują z salonów modele hybrydowe

Niezwykły wzrost zainteresowania modelami Renault marka zawdzięcza pojazdom zelektryfikowanym, czyli z napędem hybrydowym HEV. Wśród takich modeli producenta nastąpił gwałtowny wzrost zainteresowanie klientów. Jak podaje producent, odnotowano aż 48% wzrost sprzedaży modeli tego typu. Tym samym marka może się poszczycić wzrostem w grupie modeli zelektryfikowanych o 19%. W sumie marka sprzedała 200 tys. egzemplarzy takich pojazdów. Wśród najchętniej kupowanych znalazły się modele Austral i Arkana.

Jeśli chodzi o samochody z napędem w 100% elektrycznym, to hitem jest model Megane E-Tech electric. W tym roku Renault sprzedało ponad 35 tys. egzemplarzy tego modelu, który stanowi 54% całkowitej sprzedaży tego typu pojazdów francuskiego producenta. W przyszłym roku może być jeszcze lepiej, bo marka wprowadzi do salonów nowy elektryczny model –  Scenic E-Tech.

Warto zauważyć wyraźne zmiany, jeśli chodzi o klientelę francuskiego producenta. Z opublikowanych przez producenta danych wynika, że do salonów marki trafia coraz więcej zwykłych klientów indywidualnych. Firma odnotowała wzrost pojazdów zakupionych przez klientów detalicznych o 7%. Ponad połowa samochodów Renault trafiła właśnie do nich.

SUV od Renault Arkana
Renault Arkana

Dostawcze Renault Kangoo i Traffic w czołówce najchętniej kupowanych

Jeśli chodzi o ważny dla Renault segment samochodów dostawczych, to producent tutaj też ma powody do zadowolenia. Wzrost zainteresowanych zakupem osiągnął dwucyfrowy poziom. To dowodzi, że producent pomimo ograniczeń w łańcuchu dostaw świetnie sobie radzi. Lekkie spowolnienie nie przeszkadza zbytnio producentowi.

Klienci chętnie sięgają po lekkie samochody użytkowe. Najchętniej kupowane modele w tym segmencie to:
– Kangoo (wzrost o 33%),
– Trafic (wzrost o 29%),
– Express Van (wzrost o 25%),
– Master (wzrost o 13%).

Według danych producenta, w pierwszych 9 miesiącach 2023 r. światowa sprzedaż lekkich samochodów dostawczych osiągnęła 281 404 egzemplarzy. To wzrost o 21%. Na Starym Kontynencie producent sprzedał o 26% więcej (214 255 sztuk). Ogólnie marka cieszy się 14% wzrostem udziału w rynku. Te dane pozwalają na optymizm nie tylko producenta, ale także Grupy Renault, co do realizacji planów sprzedażowych na 2023 r. Producent prezentuje obrót na poziomie 37,4 miliarda euro – to w ciągu 9 miesięcy.

„W ostatni kwartał roku weszliśmy z ufnością i potwierdzamy poprawę naszej rentowności w drugiej połowie roku i później, napędzaną naszą ofensywą produktową, a także korzyściami wynikającymi z redukcji kosztów i naszej rygorystycznej polityki handlowej skoncentrowanej na wartości” – podkreślił Thierry Piéton , dyrektor finansowy Grupy Renault.

źródło: Renault

Przeczytaj również