Przywieźli Polakom tak dobre SUV-y, że są na sprzedażowym podium. Jesienią ich nowa marka ostro namiesza w modnym segmencie

Chiński Chery Automobile przyspiesza z ofensywą. Na polski rynek wchodzi kolejna marka koncernu – Jetour. Na początek zaproponuje Polakom trzy modele, z których żaden nie jest elektryczny, a wszystkie są SUV-ami. Będą rywalizować w modnym segmencie z topowymi markami. Docelowo Jetour zamierza otworzyć 30 salonów dealerskich w całej Polsce do połowy 2026 roku.

Jetour X70 SUV
Podaj dalej

Jetour zaproponuje Polakom w listopadzie 3 benzynowe SUV-y

Marka koncernu Chery Jetour ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży w Europie debiutem na polskim rynku. Producent na początek proponuje trzy benzynowe modele w modnym segmencie: X70 Plus, Dashing i T2. Oficjalny start sprzedaży zaplanowano na listopad 2025. Taka strategia chińskiego koncernu pozwala podbić sprzedaż na kontynencie, który ma duży potencjał i jest trzecim co do wielkości na świecie.

Jetour jest gotowy na komercyjną karierę na Starym Kontynencie. Dołącza do marek Omoda, Jaecoo i Chery, które już dorobiły się sporej grupy klientów na europejskim rynku i umocniły swoją pozycję. Podczas inauguracyjnego wydarzenia towarzyszącego debiutowi marki w Polsce, wiceprezes wykonawczy Jetour International cytowany przez Reuters, powiedział:

„Polska jest dla nas bardzo ważnym rynkiem. Wierzymy, że polski rynek ma największy potencjał w Europie”

Dystrybutorem trzech modeli Jetour jest Asian Automotive Distribution Center. Ten we współpracy z producentem zamierza dotrzeć do Polaków, otwierając 30 salonów dealerskich do połowy 2026 roku. Przyjrzyjmy się zatem inauguracyjnej ofercie siostrzanej marki Jaecoo Omody, która SUV-ami cenowo poniżej rywali zamierza zawojować polski rynek.

Jetour T2 2025
Terenowy Jetour T2, foto: materiały prasowe producenta

Jetour T2 będzie rywalem Skody Kodiaq, Kia Sportage i Nissana Qashqai

W ofercie nowej chińskiej marki Jetour model T2 przyciąga uwagę stylistyką na miarę kultowych terenowych modeli tj. Land Rover Defender. Łącząc cechy SUV-a i pojazdu terenowego będzie rywalem dla ulubionych modeli Polaków tj. Kia Sportage, Nissan Qashqai i Toyota Land Cruiser.

Model zaprojektowany pod kierownictwem byłego projektanta Porsche, Hakana Saracoglu z dużym prześwitem, to SUV o łagodnych właściwościach terenowych. Oferuje w pełni automatyczny, inteligentny system przełączania napędu 2WD i 4WD i kilka trybów jazdy.

Mierzący 4 875 mm długości Jetour T2 ma rozstaw osi 2800 mm i korzysta z 2,0-litrowego turbodoładowanego silnika benzynowego. Maksymalna moc to 254 KM (390 Nm), ale przewidziano też słabszą jednostkę o mocy 183 KM. Jeśli chodzi o wyposażenie, to będzie ono kompletne, a wybór ograniczy się do koloru nadwozia i napędu. Wnętrze ma atrakcyjny, nieskomplikowany układ uwzględniający m.in. 15’6 calowy centralny ekran sterujący i nastrojowe oświetlenie kabiny.

Wyposażony w nowe technologie SUV będzie komfortowym środkiem transportu oferującym m.in. inteligentne wspomaganie jazdy (L2). W dobie rosnącego zapotrzebowania na tanie i dobrze wyposażone SUV-y T2 doskonale trafia w potrzeby tych, którzy cenią wydajność i jazdę w terenie.

Dashing Jetour Chery SUV
Jetour Dashing widok wnętrza

Ford Kuga i Hyundai Tucson zmierzą się z Jetour Dashing

Kolejną propozycją oferty Jetour jest model plasujący się między segmentami C i D. Nazywa się Dashing, ma rozstaw osi 2720 mm i długość 4590 mm. To odpowiedź chińskiego producenta na uznane gwiazdy tj. Ford Kuga, Hyundai Tucson czy Opel Grandland.

W przypadku tego modelu będzie można wybierać między dwoma jednostkami pod maską: 1.5 T-GDI o mocy 156 KM (230 Nm) lub 1.6 T-GDI o mocy 197 KM (290 Nm). Podobnie jak T2 ten model także wykorzysta przeciwko rywalom kompletne wyposażenie, a dodatkowym atutem jest bagażnik o pojemności 486 litrów. Bardzo nowoczesne wnętrze modelu Dashing w minimalistycznym stylu uwzględnia duży ekran centralny i kilka fizycznych przycisków. Komfort podróżowania zapewniają tu przestronne tylne siedzenia, głośniki systemu Sony Surround HiFi, nastrojowe oświetlenie i bezprzewodowa ładowarka 40W dla smartfonów.

Futurystyczna konstrukcja reflektorów z podzieloną matrycą pozwala na wiele możliwości regulacji wysokości oświetlenia. Ukryte klamki oprócz poprawy aerodynamiki, podkreślają trójwymiarowy profil coupé Jetour Dashing. Ten model będzie przyciągał tych, którzy cenią sportowy charakter, komfort i niebanalny wygląd. Stylowy i ekskluzywny brelok do kluczy jest idealnym dopełnieniem tego nowoczesnego samochodu.

Jetour Dashing SUV
Jetour Dashing

7-osobowy SUV X70 Plus to nowa propozycja dla rodzin

Jetour X70 Plus to nieco większa i bardziej ekskluzywna wersja modelu X70. Ten flagowy model marki zaprojektowano, aby mógł konkurować na rynku dużych, rodzinnych SUV-ów.

Oferta na polski rynek uwzględni od listopada nowy model, który będzie oferował transport 7 osób.W związku z tym Jetour X70 Plus będzie rywalem takich modeli jak: Skoda Kodiaq, Kia Sorento, Hyundai Santa Fe, chiński  JAC JS8 Pro, czy Dacia Jogger.

To propozycja, która podobnie jak Dashing może się pochwalić odważną stylistyką i przewiduje te same, dwie wersje silnikowe. Rodzinny X70 Plus o rozstawie osi 2720 mm zadowala się średnim zużyciem paliwa 7,5 l/100 km i rozpędza się do 185 km/h.

Nadwozie, którego długość stawia X70 Plus na równi z SUV-ami z segmentu D, uwzględnia zupełnie inną konstrukcję konsoli środkowej w kabinie. Wyposażony w 10,25-calowy, inteligentny, podwójny ekran LCD model integruje sterowanie klimatyzacją z panelem dotykowym. Ten flagowy SUV marki zaprojektowano, aby mógł konkurować na rynku dużych SUV-ów.

Kluczem do sukcesu oferty marki Jetour będzie rzecz jasna konkurencyjny cennik. Dziś oprócz modnego nadwozia i wyposażenia liczy się wydajność, więc nowa marka Chery będzie musiała się mocno postarać, by przekonać Polaków do swoich wcale nie zelektryfikowanych SUV-ów.

Jetour X70 plus
Widok wnętrza Jetour X70 plus
Jetour X70 SUV
Siedmioosobowy SUV X70 plus, źródło: Jetour
Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również