Producenci elektryków już mogą płakać.Ten silnik spala wodór bez grama diesla czy benzyny

Producenci elektryków już mogą płakać.Ten silnik spala wodór bez grama diesla czy benzyny

Deutz-silnik na wodórsilnik na wodór bez grama disla i benzyny

Podaj dalej

Niemiecki firma Deutz opracowała silnik, który bezpośrednio spala wodór. Rozpoczęcie produkcji seryjnej planowane jest na 2024 rok. Czy producencji samochodów elektrycznych powinni zacząc się bać?

To pierwszy silnik, który spala wodór bez grama diesla czy benzyny

Producent silników z Kolonii, Deutz, wprowadza na rynek swój pierwszy silnik wodorowy, TCG 7.8 H2. Zastosowana technologia wykorzystuje wodór bezpośrednio jako paliwo i nie wymaga grama benzyny czy diesla.

Według producenta, nowy silnik spełnia określony przez UE limit emisji CO2 w związku z tym stoi na równi z silnikami elektrycznymi.

Deutz planuje produkcję seryjną silnika na rok 2024. Firma pomyślnie zakończyła wstępne testy na specjalnym stanowisku testowym.

Sześciocylindrowy silnik  TCG 7.8 H2 bazuje na istniejącej już koncepcji. Jest nie tylko neutralny pod względem emisji CO2, ale także bardzo cichy i już dostarcza 200 kW mocy.

Silnik nadaje się w zasadzie do wszystkich zastosowań. To oznacza,że można go wykorzystać do napędzania traktorów, maszyn budowlanych, pojazdów użytkowych i szynowych.

Deutz-silnik na wodór bez grama diesla i benzyny
Silnik wodorowy TCG 7.8 H2 Deutz

Na początek generator prądu

Nowy silnik wodorowy na początek znajdzie zastosowanie jako generator prądu. Pierwszy projekt pilotażowy ma ruszyć już na początku 2022 roku.

Wodór jako źródło energii jest obecnie na ustach wszystkich. Gdyby udało się zapewnić odpowiednią infrastrukturę, mógłby stanowić silną konkurencję dla samochodów elektrycznych.

Wodór w połączeniu z ogniwem paliwowym wykorzystuje się do generowania energii do napędów elektrycznych. Sam pomysł napędzania silnika spalinowego bezpośrednio przez wodór nie jest nowy. BMW ma na swoim koncie prototypy w różnych generacjach serii 7. Obecnie zaprzestało prac nad silnikami napędzanymi wodorem.

Czy producenci elektyków powinni się bać ? Szerokie zastosowanie na pewno znajdzie sens przy założeniu powstania odpowiedniej  infrastruktury wodorowej.

Przeczytaj również