Polacy dostrzegli, że istnieje „życie” poza Dacią i MG
Nie jest tajemnicą, że na naszym rynku relacja jakości i ceny ma tak samo duże znaczenie, jak modne nadwozie SUV-a i etykieta eko. Citroen ze swoim C3 wszedł na pole bitwy toczącej się między Dacią a modelami sprowadzanymi z Chin ze swoją zwycięską ofertą. Polacy z ograniczonym budżetem dostrzegli w nim doskonałą opcję na prawdziwego SUV-a bez budżetowej etykiety.
Oferta zaczynająca się od 69 900 zł za benzynowego Citroena C3 porwała publiczność i pozwala francuskiej marce płynąć na fali sławy niezależnie od rodzaju napędu kieszonkowego SUV-a. Doskonały samochód dzięki relacji ceny i wyposażenia sprzedaje się świetnie nawet w elektrycznej wersji.
Za tym sukcesem oprócz cennika kryje się nowoczesna atrakcyjna linia nadwozia i oszczędne silniki. Poszukiwany wariant hybrydowy, którego chciałaby mieć Dacia Sandero Stepway, kradnie jej sprzedaż, stając się alternatywą dla chińskich modeli tj. MG ZS. Ci, którzy boją się o utratę zasięgu, ochoczo sięgają po C3 Hybrid. Przyjrzyjmy się zatem jego ofercie.

Z ceną początkową 91 000 zł hybrydowy SUV ma na drugie imię okazja
Rynek Europy przygląda się bitwie Citroena z budżetową Dacią i chińskimi rywalami. W segmencie samochodów na ograniczony budżet hybrydowy Citroen C3 staje się doskonałą opcją dla tych, którzy nie chcą nic od Dacii ani MG.
Ci, którzy boją się o utratę zasięgu, ale nie chcą rezygnować z etykiety eko, sięgają po Citroena C3 Hybrid. Jego układ napędowy składa się z silnika benzynowego 1.2 i silnika elektrycznego, które łącznie generują 110 KM mocy. Dodatkowo takie połączenie w kompaktowym SUV-ie Citroena pozwala cieszyć się spalaniem na poziomie 4,9 l/100 km. To dlatego, że C3 pozwala na pokonanie do 50% trasy miejskiej całkowicie bez paliwa.
Dodatkowo francuski model świetnie łączy użytkowy charakter z estetyką crossovera i pozwala wybierać wśród dwóch atrakcyjnych wersji wyposażenia: PLUS i MAX. To atrakcyjna oferta w sam raz dla tych, którzy poszukują większej ekskluzywności od tej, którą zapewnia Dacia. Najtańszy Citroen C3 hybrid oferuje na przykład:
– oświetlenie LED – główne i do jazdy dziennej,
– My Citroën Play Plus: ekran dotykowy o średnicy 10,25’’z bezprzewodowym Apple CarPlay/Android Auto,
– fotele Advanced Comfort,
– klimatyzację manualną,
– wielofunkcyjną kierownicę z obszyciem ze sztucznej skóry,
– wyświetlacz Citroën Head Up TFT,
– port USB typu C na desce rozdzielczej i 2 porty USB typu C do szybkiego ładowania (3 A) w drugim rzędzie siedzeń,
– elektrycznie lusterka, podgrzewane i składane elektrycznie,
– 6 głośników,
– ADAS PACK 3,
– Tylne czujniki parkowania,
– zawieszenie Citroën Advanced Comfort,
– relingi dachowe.

Podsumowanie
Cennik od września przewiduje opłatę za wersję PLUS 91 000 zł a za wersję MAX 99 100 zł. Pracujący i mieszkający w dużych miastach dzięki konkurencyjnemu cennikowi znajdą w C3 Citroena idealnego oszczędnego kompana z wyższej półki i bez chińskiego DNA. Francuski model może się pochwalić dobrze wykorzystaną przestrzenią kabiny i bagażnikiem o pojemności min. 310 litrów. Nawet bez luksusów i zbędnych elementów wyróżnia się praktycznym podejściem producenta do potrzeb użytkowników.
Warto wiedzieć, że dealerzy proponują od ręki C3 Hybrid PLUS za 87 000 zł. Ponadto wersję MAX można upolować już za 98 500 zł. W efekcie na tle rosnącej w siłę konkurencji francuski SUV stanowi dobrą opcję do codziennego użytku. Łatwą do parkowania i poruszania się w zatłoczonych miastach.
