Omoda i Jaecoo to dopiero rozgrzewka. Chery wprowadza na rynek nową markę i niedrogiego SUV-a o spojrzeniu lamparta

Koncern Chery znany w Polsce z SUV-ów Omoda 5 i Jaecoo7 potwierdza duże ambicje, by stać się stabilnym i wiarygodnym graczem na rynku europejskim. Wprowadza na Stary Kontynent nową markę, która na początek zaprezentuje 3 pojazdy w modnym segmencie i jeden kompakt.

Lepas L8 SUV
Podaj dalej

Hybrydowy SUV Lepas zje na śniadanie rywali od Dacii i Opla

Koncern Chery po udanym europejskim debiucie swoich marek Omoda i Jaecoo sięga po kolejnego asa w rękawie. Nowa marka, która trafi do cenników na Starym Kontynencie, nazywa się Lepas i powstała w 2025 roku. Potwierdzono już, że gama modeli, jaką zaoferuje Lepas, uwzględnia dwa SUV-y i komapkt.

Dwa większe SUV-y będą dostępne z silnikami spalinowymi, technologią hybrydową typu plug-in i z napędem w 100 % elektrycznym. W związku z tym, że wszystkie trzy marki Chery korzystają z tej samej elastycznej platformy T1X, to oferta Lepas ma za zadanie przewyższyć poziomem sprzedaży dwie już wprowadzone na rynek marki.

Debiutancki model to mierzący 4,688 metra Lepas L8, który wyróżnia się bardzo odważnym designem. Z przodu przykuwa uwagę dzięki reflektorom, bo projektanci czerpali inspirację ze spojrzenia lamparta. Ten średniej wielkości SUV jest oparty na Chery Tiggo 8 Plus, choć różni się od niego niektórymi innymi elementami nadwozia. Jego atutem jest zaawansowany hybrydowy napęd typu plug-in Super Hybrid System (SHS). Lepas L8 w tej konfiguracji obiecuje zużycia paliwa na poziomie 4,5 l/100 km i łączny zasięg 1300 km. Wisienką na torcie oferty będą atrakcyjne ceny i specyfikacja, która trafi w zróżnicowane gusta klientów. To oznacza, że hybrydowa Dacia Duster i Opel Grandland zyskają mocnego konkurenta. Na włoskim rynku nastąpi to już wiosną 2026 roku.

Lepas L8 SUV PHEV
Lepas L8 zadebiutuje z technologią SHS znaną z Jaecoo 7

Marka Lepas to ważny element europejskiej ekspansji chińskiego Chery

Chery dynamicznie rozwija się na Starym Kontynencie. Trzecia marka Lepas będzie dążyć do osiągnięcia większych wolumenów sprzedaży niż Omoda i Jaecoo. Oferta celować w potrzeby młodszej grupy demograficznej Europy.

Lepas zajmie wyższą pozycję niż dwie już znane nam marki koncernu Chery. Marka zaoferuje zaawansowane rozwiązania techniczne, zachowując jednocześnie konkurencyjne ceny. Oprócz średniej wielkości SUV-a L8 inaugurującego sprzedaż do oferty nowej marki trafi L2, mały miejski model elektryczny i kompaktowy SUV, którego nazwy nie potwierdzono.

Trzeba pamiętać, że strategia chińskiego giganta oprócz trzech marek uwzględnia także spółkę w Hiszpanii, gdzie odrodzone Ebro nabiera wiatru w skrzydła w byłej fabryce Nissana. Chery planuje także hiszpańskie centrum badawczo-rozwojowe i przygląda się fabrykom Volkswagena, które ten zamierza zamknąć. Te mogłyby posłużyć chińskiej grupie do dalszej rozbudowy mocy produkcyjnych na Starym Kontynencie. Dzięki strategii wielomarkowej chiński gigant ma szansę rzucić wyzwanie uznanym producentom dzięki zaawansowanej technologicznie ofercie.

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również