Mitsubishi ASX z mocną hybrydą trafia do cenników w Europie
Fakt, że Japoński SUV i Renault Captur są blisko powiązane, nie jest tajemnicą. Należało się zatem spodziewać, że po tym, jak Renault zainwestowało w zaawansowaną technologię hybrydową z własnym ładowaniem (HEV) w swoim topowym SUV-ie Captur, prędzej czy później trafi ona do japońskiej wersji tego modelu.
Japoński producent aktualizuje gamę swojego najbardziej przystępnego cenowo SUV-a o ulepszoną wersję hybrydową z własnym ładowaniem (HEV). Zwiększa ona moc samochodu ze względu na debiutujący w ASX 1,8-litrowy czterocylindrowy silnik benzynowy TCe. Ten, dzięki współpracy z dwoma silnikami elektrycznymi gwarantuje całkowitą moc wyjściową sięgającą 160 KM.
Nowa opcja mechaniczna odnowionego japońskiego SUV-a, który pojawia się już w cennikach w Europie, choć mocniejsza nie poświęca wydajności. To plus świetny stosunek jakości i ceny pozwoli mu pokonać wielu rywali. Kwestią czasu jest jak ulepszone ASX pojawi się w Polsce, gotowe na szturm salonów.

Nowa opcja mechaniczna SUV-a w ofercie Mitsubishi może być hitem w Polsce
Nowy silnik Renault 1,8 Full Hybrid E-Tech 160 KM, który trafił do modeli Captur i Symbioz pozwoli Mitsubishi ASX jeździć za grosze. Cena nowego Captur full hybrid E-Tech 160 KM, któr trafi do klientów w lipcu startuje od 122 900 zł lub 1199 zł miesięcznie. Napęd przejęty z Dacii Bigster w japońskim SUV-ie pozwali mu podbić sprzedaż. Wśród jego rywali oprócz samego Renault Captur jest na przykład Ford Puma, Skoda Kamiq, Hyundai Kona, Citroën C3 Aircross.
Nowe Mitsubishi ASX 180 HEV jest już gotowe do ataku na europejskie salony. Ceny tego modelu są już dostępne na przykład w Hiszpanii, gdzie otrzymał dwa poziomy wyposażenia: Kaiteki i Kaiteki+. Każda z nich jest w cenie odpowiednio 31 930 euro i 36 130 euro.
Jeśli chodzi o wyposażenie, to najbardziej godne uwagi elementy i funkcjonalności najtańszego Mitsubishi ASX obejmują:
– wiele poduszek powietrznych (przednie, boczne i kurtynowe),
– 18-calowe felgi aluminiowe,
– pełne reflektory LED z funkcją Coming & Leaving Home,
– światła do jazdy dziennej i tylne LED,
– elektrycznie regulowane, składane i podgrzewane lusterka zewnętrzne,
– lusterko wsteczne wewnętrzne z funkcją antyodblaskową,
– 7-calowy cyfrowy zestaw wskaźników,
– 10,4-calowy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego,
– Android Auto, Apple CarPlay, Bluetooth,
– bezprzewodowa ładowarka do kompatybilnych telefonów komórkowych,
– automatyczna klimatyzacja,
– system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu,
– wielofunkcyjna kierownica pokryta skórą wegańską, regulowana na wysokość i głębokość,
– czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz kamera cofania,
– wykrywanie pojazdów w martwym polu,
– adaptacyjny tempomat i ogranicznik prędkości,
– asystenci: utrzymania pasa ruchu, ruszania pod górę.

Podsumowanie
Nowoczesny japoński SUV bogato wyposażony już w standardzie to propozycja, którą wielu kierowców weźmie pod uwagę. Przystępny cenowo będzie przyspieszał do setki w 8,5 sekundy, by osiągnąć prędkość maksymalną 180 km/h. Ponadto średnie zużycie paliwa wyniesie 4,5 l/100 km. To dzięki temu, że może pracować w trybie 100% elektrycznym w określonych sytuacjach i przez określony czas.
W efekcie wszystkie korzyści, z jakimi wiąże się zakup Mitsubishi ASX 180 HEV, w połączeniu z atrakcyjnym cennikiem mogą zadecydować o komercyjnej karierze japońskiego SUV-a w Polsce.
