Nie tylko Dacia Duster i MG ZS są w opcji dla klientów z niewielkim budżetem
Marki budżetowe zyskują coraz większe znaczenie na europejskim rynku. Jest to zrozumiałe, biorąc pod uwagę fakt, że średnie ceny modeli w segmencie SUV-ów wzrosły. Dla marek takich jak Dacia, czy MG to świetna okazja do tego, by zyskać na znaczeniu w tej kategorii samochodów.
Ograniczony budżet sprawia, że w ostatnim czasie, coraz więcej kierowców widzi się w samochodach skromnych i prostych, ale bardzo atrakcyjnych cenowo. Zwłaszcza jeśli ich producenci oferują , bardzo ciekawe możliwości na zakup nowego samochodu z salonu.
Właśnie broń w postaci ceny jest tą, której używa mało znana jeszcze marka EVO, kojarzona z włoską marką z chińskim udziałem DR Automobiles.
EVO ma nie jeden, ale aż cztery kuszące ceną SUV-y
Asortyment tego producenta nie jest dostępny jeszcze w naszym kraju. Czy i kiedy będzie też jeszcze nie wiadomo. Natomiast na hiszpańskim rynku ma w ofercie cztery naprawdę bardzo ciekawe SUV-y pod względem cenowym.
Najprostszy model to EVO3. To mały miejski SUV, którego cena podstawowa wynosi niecałe 16 000 euro (nieco ponad 68 000 zł). Napędza go 1,5 l silnik benzynowy współpracujący z manualną skrzynią biegów. Samochód ma bogate wyposażenie standardowe. O krok wyżej znajdują się kolejno EVO4 i EVO5. To SUV-y o większych rozmiarach, identycznych wymiarach, ale o zróżnicowanej stylistyce. Ceny wywoławcze wynoszą opdowiednio 20 900 i 21 900 euro (89 000 i 93 000 zł). Na szczycie znajduje się EVO7. To duży SUV segmentu D, którego cena startuje z poziomu 32 900 euro (ok. 140 000 zł).
Jednak ceny, choć atrakcyjne nie są jedynym atutem tych modeli. To chociażby dlatego, że producent dla każdego z nich przewidział silniki benzynowe, które współpracują z LPG. Takie rozwiązanie pozwala zdobyć bardzo ważną dziś etykietę EKO.
Jeśli chodzi o różnicę w cenie między wersją benzynową i LPG to we wszystkich czterech SUV-ach wynosi ona od 1000 do 2500 euro. To niewielki wydatek więc najlepszą opcją będzie właśnie wersja z LPG. Zarówno w opcji dla SUV-ów Dacii, jak i MG.
EVO Automobili będące częścią włoskiego konsorcjum samochodowego DR Automobiles planuje zakończyć rok 2024 aż 60 dealerami w Hiszpanii. To oznacza, że jej modele mogą zrewolucjonizować cenami tamtejszy rynek tanich SUV-ów.