Nowy SUV od BYD będzie bestsellerem. W tej cenie skompromituje swoich europejskich rywali

Nie jest tajemnicą, że chińska marka BYD jest o krok do pobicia rekordu sprzedażowego Tesli. Jej SUV Atto 3 jest hitem w Europie za sprawą świetnej relacji ceny do wyposażenia. Teraz azjatycki gigant przygotował kolejny model w tym segmencie i wiadomo, że trafi na Stary Kontynent.

Byd Yuan UP Atto 2
Podaj dalej

BYD szturmem podbija rynek ceną nowego SUV-a

Nie jest tajemnicą, że chiński gigant BYD zamierza stać się europejską marką. W tym celu poczynił już inwestycje, by postawić swoją nową fabrykę na Węgrzech. Chińska marka jest także oficjalnym partnerem UEFA EURO 2024. To świetna okazja, by zaprezentować katalog modeli szerokiemu gronu potencjalnych klientów, a BYD ma czym się chwalić. Udało mu się prześcignąć Teslę na rodzimym rynku.

Jeśli chodzi o Europę, to chiński gigant ma jeszcze sporo do zrobienia, jednak nie sposób pominąć jego doskonałej pracy w kwestii popularnych SUV-ów. Nie jest tajemnicą, że BYD Atto3 zasłużył na miano europejskiego hitu, o czym świadczy księga zamówień i liczne grono zadowolonych klientów. Teraz jest ona otwarta przed klientami w Chinach, którzy mogą zamawiać nowego SUV-a.

SUV Yuan-Up Atto 2 front
SUV Yuan-Up 2024

W Chinach nazywa się Yuan Up a do Europy trafi jako Atto 2

BYD na swoim rodzimym rynku, czyli w otworzył już księgę zamówień na jeden ze swoich najbardziej oczekiwanych modeli. To miejski SUV, który na chińskim rynku nosi nazwę Yuan Up, ale w Europie powinien otrzymać nazwę Atto 2. Kiedy konkretnie pojawi się w europejskich salonach, tego jeszcze nie wiadomo. BYD jednak jasno daje do zrozumienia, że ten SUV powstał z myślą o dominacji na drogach Starego Kontynentu. To między innymi dlatego, że będzie jednym z najtańszych modeli marki.

BYD Atto 2 pozostaje przy gabarytach podobnych do modeli, które odniosły już sukces w Europie, takich jak MG ZS, Peugeot e-2008, Opel Mokka-i czy Hyundai Kona. Jak wszystkie modele chińskiego giganta, charakteryzuje się bardzo wysokim poziomem technologii i jakości, przy zachowaniu niskich przedziałów cenowych.

Wprowadzona na chiński rynek wersja Access tego modelu kosztuje nieco ponad 10 000 euro. Uwzględniając fakt, że eksport na europejski rynek kosztuje, to w Europie będzie kosztował więcej. Dojdą bowiem koszty podatków i opłaty celne. Tych w przyszłości da się uniknąć, gdy fabryka BYD na Węgrzech zacznie już działać.

Zakłądając, że jest wielce prawdopodobne, że wersja tego modelu w Europie będzie kosztować około 30 000 euro, to trzeba pamiętać jeszcze o dotacjach rządowych na zakup elektrycznego samochodu. Kiedy takie zastosujemy, może się okazać, że to najlepszy cenowo SUV, który skompromituje modele konkurencji w swoim segmencie.

Co wiemy o nowym SUV-ie od BYD?

Yuan UP jest zbudowany na e-Platformie 3.0. Tej samej używa SUV Atto 3. Jego wymiary wynoszą 4310/1830/1675 mm przy rozstawie osi 2620 mm.
Wyposażony w dwa opcjonalne silniki elektryczne o mocy 70 kW i 130 kW, w zależności od wybranej opcji baterii (od 32 kWh do 45,1 kWh), na jednym ładowaniu może pokonać odpowiednio dystans od 301 do 401 km.

W kabinie Yuan UP jest także kierownica w kształcie litery D z charakterystycznym logo Yuan (元) oraz zestaw wskaźników LCD o przekątnej 8,8 cala. Obracany uniwersalny ekran centralny ma przekątną 12,8 cala. Wnętrze rozjaśnia ogromny panoramiczny dach i mieszana kolorystyka, od czerni i beżu po róż, węgiel i jasnoszary. Tylne siedzenia można składać w proporcji 4/6, a podłoga jest stosunkowo, co zwiększa komfort podróżowania pasażerów.

Samochód otrzymał zawieszenie MacPherson na przedniej osi i belkę skrętną z tyłu. To zapewnia mu zrównoważoną i komfortową jazdę. W kabinie BYD postarał się o fotele obszyte perforowaną skórą ekologiczną oferujące elektryczną regulację. Na konsoli środkowej widzimy podkładkę do ładowania bezprzewodowego, kryształowy wybierak biegów i fizyczne przyciski umożliwiające obsługę manualną podstawowych funkcji.

Copyright © WRC Media. Redakcja zastrzega wykorzystywanie niniejszej treści w zewnętrznych publikacjach, bez podania źródła (link do artykułu). Takie działanie będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej.

Przeczytaj również