U6 to wysokiej klasy sedan YangWang marki należącej do BYD
Wysokiej klasy marka NEV YangWang ( ang.: Look Up ) należy do BYD. Logo marki to chiński znak oznaczający „błyskawicę” lub „prąd” zapisany pismem kości wyroczni. To pierwsza marka samochodów, która wprowadziła zastrzeżoną przez BYD platformę technologiczną indywidualnego napędu na koła (IWD).
Wprowadzona na rynek w 2023 r. w swoim portfolio ma jeden model – terenowy z czterema silnikami elektrycznymi YangWang U8 oraz U9. Ten drugi to supersamochód elektryczny produkowany przez BYD. Zaprojektował go słynny Wolfgang Egger, który wcześniej pracował dla znanych marek tj. Alfa Romeo, Audi i Lamborghini.
Kolejny model to będzie U6, które zauważono podczas testów drogowych w Chinach. To luksusowy sedan o najniższym współczynniku powietrza wśród masowo produkowanych pojazdów. Jednocześnie to mocny rywal Mercedesa EQS, BMW i7 i Nio ET9.
BYD’s YangWang U6 sedan spotted during road tests in China. EQS and Nio ET9 rival
— CarNewsChina.com (@CarNewsChina) December 23, 2023
Współczynnik oporu powietrza U6 wynosi zaledwie 0,195 Cd
Nowego sedana produkowanego przez BYD zauważono podczas testów drogowych w Chinach. Wcześniej, bo w czerwcu tego roku można go było oglądać na wczesnym etapie testowania i bez reflektorów. Teraz spotkany obok Denzy N7 EV podczas testów drogowych prezentuje się nad wyraz ciekawie z nachyloną linią maski i reflektorami nieco w stylu Alfa Romeo Stelvio z 2022 r., ale z zakończeniem bocznym przypominającym zęby widelca.
Samochód ma kamery zamiast lusterek bocznych, to zastosowanie zmniejsza współczynnik oporu powietrza. Według Dorocznej Konferencji Akademickiej Chińskiego Komitetu Aerodynamiki Motoryzacyjnej, opór powietrza wynosi zaledwie 0,195 (Cd). Dla porównania obecnie najbardziej aerodynamiczny pojazd to Geely Galaxy E8 ze współczynnikiem 0,199 (Cd). Drugie miejsce zajmuje Mercedes-EQ EQS (0,200 Cd).
W stylizacji nadwozia nowego sedana YangWang U6 widzimy chowane klamki drzwi, wyrazisty przód i czujnik LiDAR firmy RoboSense, firmy hi-tech wspieranej przez BYD. Najprawdopodobniej U6 otrzyma M1 LiDAR o zasięgu 200 metrów i poziomym polu widzenia 120 stopni.
We wnętrzu YangWang U6 nawiązano stylistycznie do SUV-a U8. Ma układ trzech ekranów z 23,6-calową cyfrową tablicą przyrządów i ekranem pasażera z przodu. Ekran kierowcy ma układ pionowy i średnicę 12,8 cala. Na zdjęciach widać także trójramienną kierownicę z łopatkami do zmiany biegów. Czujnik Face-ID znajduje się na słupku A i monitoruje kierowcę.
YangWang U6 ujawniono już na zdjęciach patentowych UE. Prawdopodobnie otrzyma układ napędowy składający się z czterech silników elektrycznych. W Chinach można go będzie kupić w trzech opcjach napędu: EV, PHEV i EREV. Cena, o jakiej się mówi to około 800 000 juanów (442 000 zł). Główni konkurenci w Europie to Mercedes EQS, BMW i7 i dodatkowo nadchodzący Nio ET9. Czytaj także: Nio prezentuje ultraluksusowego sedana ET9. To zupełnie nowy wymiar dla samochodów elektrycznych tej klasy