Nowy model MG już w przedsprzedaży schodzi jak przysłowiowe ciepłe bułeczki
Elektryczny model od MG znajduje się wśród bestsellerów w swoim segmencie. Konkurencyjną relację jakości i wyposażenia doceniła nie tylko Europa, ale także pozostałe rynki świata gdzie model jest oferowany. Ostatnio tytuł najlepszego elektrycznego pojazdu przyznano modelowi MG4 w Indonezji. W blokach startowych stoi już jego następca, który w niczym go nie przypomina i przejdzie szereg ulepszeń.
Gorąca nowość w ofercie Morris Garage już jest w przedsprzedaży w Chinach. Zainteresowanie modelem pozwala domniemywać, że Dacia i spółka nie będą miały łatwego życia, kiedy nowe MG4 trafi do europejskich salonów. Oficjalne otwarcie księgi zamówień zaplanowano na dzień 29 sierpnia, ale już zamówienia w ciemno pozwalają oszacować, że MG po raz kolejny wykonało dobrą robotę.
Nowe MG4 oferowane w przedsprzedaży uwzględnia 4 konfiguracje. Przedział cenowy zaczyna się od 73 800 juanów i kończy na 105 800 juanów (38 000-54 000 zł). Tyle w Chinach płaci się za m.in. bardziej wytrzymałe konstrukcyjnie nadwozie i nowe generacje akumulatorów z certyfikatem „zerowego samozapłonu”, które mają na koncie 8 rygorystycznych testów.
Najtańsze MG4 oferuje zasięg 437 km (CLTC) i szybkie ładowanie prądem stałym 30-80% w 20 minut. Pojemność bagażnika niezależnie od wyboru to od 471 do 1362 l. Najdroższe w przedsprzedaży MG4 Smart Edition oferuje zasięg 530 km (CLTC) i bardzo bogate wyposażenie. Taka oferta przekonała wielu, by zamówić samochód w ciemno. W efekcie od 5 sierpnia SAIC MG zebrało 30 000 zamówień na swój nowy elektryczny model.

Wisienką na torcie następcy obecnego MG4 będzie zupełnie nowy akumulator
Oficjalny cennik nowego MG4 zostanie zaprezentowany w Chinach 29 sierpnia 2025. Wtedy będzie można go oglądać, testować i wybierać w dowolnej konfiguracji i jednym z 6 kolorów nadwozia.
Elektryczny samochód o długości 4,395 m i rozstawie osi 2,750 m w przyszłości otrzyma nowy akumulator półprzewodnikowy. Producent obiecywał, że cenę takiej konfiguracji poda we wrześniu tego roku. Producent jest znany z tego, że bardzo kompletną ofertę wyposażenia ma w standardzie. Także nowe MG4, gdy trafi do Europy, choć nie w chińskiej cenie będzie blisko wielu portfeli.
Wnętrze modelu dostępne jest w kolorze Rose Purple lub Mountain Blue. Kokpit uwzględnia dwuramienną kierownicę o sportowym designie, mały wyświetlacz LCD i dźwignię zmiany biegów. Poza tym w zależności od konfiguracji, centralny ekran sterowania może mieć przekątną 10,25 cala (rozdzielczość 720p), 12,8 cala (rozdzielczość 1080p) lub 15,6 cala (rozdzielczość 2,5K).
Model podstawowy wykorzystuje procesor Qualcomm Snapdragon 8155 i inteligentny system kierowania MG×OPPO. Jak informowaliśmy MG4 2026 to pierwszy samochód SAIC MG, który wykorzystuje inteligentny system łączności opracowany wspólnie z firmą OPPO. W efekcie komunikacja z pojazdem z logo MG wchodzi w zupełnie nowy wymiar. Na przykład można uruchomić klimatyzację lub odblokować drzwi z obsługiwać z użyciem telefonu.

Podsumowanie
Szereg funkcjonalności i technologii plus duże przestronne wnętrze postawią nowe MG4 jako doskonałą alternatywę m.in. dla Dacii Spring i VW ID.3. O pełnym sukcesie następcy obecnego MG4 zadecyduje konkurencyjny cennika i wyposażenie.
Fakt, że Chińczycy decydują się tak ochoczo na zamówienie modelu w ciemno, jest w pewnym sensie wyznacznikiem dalszej komercyjnej kariery tego modelu na zagranicznych rynkach. Na razie Volkswagen ID.3 w Europie ma przewagę nad chińskim rywalem, jeśli chodzi o osiągi i moc. To dlatego, że obecna oferta MG4 w przedsprzedaży nie uwzględnia więcej niż jednego wariantu mocy i pojemności akumulatorów. Elektryczny Citroen C3 przegrywa z MG4 mocą i pojemnością bagażnika. Następca odchodzącego na emeryturę elektrycznego hitu marki, choć lepszy we wszystkim potrzebuje atrakcyjnego zasięgu i cennika. To plus nowy design powinno wystarczyć, by europejczycy je pokochali tak, jak poprzednika.
źródło: WRC Media, SAIC MG