Nowy kompakt MG dostaje niewiarygodnie niską cenę
Na początku sierpnia poznaliśmy ceny i specyfikacje nowego modelu MG4. Nowy kompaktowy model z bagażnikiem o pojemności 471 litrów jest w 100% elektryczny jak poprzednik, ale korzysta z nowego źródła energii. Marka działająca pod płaszczykiem giganta SAIC zdecydowała się bowiem oprócz baterii LFP postawić na baterie semi- solid. O ile ceny wersji tradycyjnych były już znane, o tyle koszt zakupu MG4 w wersji Anxin pozostawał tajemnicą, aż do dzisiaj.
MG wykorzystało Chengdu International Auto Show do tego, by ogłosić specyfikację i cennik MG4 Anxin. Przy okazji zaproponowało kupującym także nową, niższą cenę nowego hatchbacka. Biorąc pod uwagę, że nowy model oferuje 14 aktywnych funkcji bezpieczeństwa, jest inteligentny i wydajny, to ogłoszone dziś ceny wywołały wielkie poruszenie i brawa. Podstawowe MG4 staniało bowiem do 65 800 juanów, a wersja z baterią półstałą kosztuje 99 800 juanów. To odpowiednio kwoty ok. 34 000 zł i 52 000 zł. Model MG staje się królem opłacalności, bo trudno o drugą tak atrakcyjną ofertę.
W efekcie wyposażony w zintegrowany system zarządzania energią MG4 oprócz tego, że oszczędza miejsce w kabinie, to zagwarantuje lepszą wydajność i stabilność elektrycznego układu. Zasięg do 530 km (CLTC) spokojnie wystarczy na tydzień dojazdów do pracy i na krótkie weekendowe wypady za miasto. MG4 o mocy 160 KM obiecuje także najniższe zużycie energii na 100 km w swojej klasie (10,4 kWh/100 km).

Wspierana przez SAIC marka będzie trudnym rywalem dla Dacii i Volkswagena
Nie jest tajemnicą, że nowe MG4 ma możliwość ultraszybkiego ładowania. Wystarczy 20 minut, by naładować MG4 od 30 do 80% i uzyskać zasięg 268 km (CLTC).
Nadwozie nowego modelu jest bardziej wytrzymałe i stabilne. Poprawiono ochronę konstrukcji i odporność akumulatora na uderzenia, a nowa generacja akumulatorów może się pochwalić certyfikatem” zerowego samozapłonu”. Nowe technologie pozwalają obsługiwać MG4 za pomocą telefonu, bo dzięki aplikacji zintegrowano połączenie z komputerem pokładowym samochodu. Wystarczy użyć głosu, by MG4 np. uruchomił zdalnie klimatyzację, odblokował lub zablokował drzwi. Cena, jaką przychodzi zapłacić za rewolucyjne rozwiązania, nie wymaga tu rezygnacji z funkcjonalności.
Wiele zalet, takich jak bezpieczeństwo, lepsza wydajność w niskich temperaturach i dłuższa żywotność MG4, zwłaszcza w niskich temperaturach przyciągnęły na stoisko MG niesamowite tłumy. Dla europejskich producentów targi motoryzacyjne w Chengdu to zapowiedź tego, z czym przyjdzie się zmierzyć. Nawet uwzględniając konieczność sfinansowania ceł przez SAIC, co podniesie cenę MG4, nie jest tajemnicą, że wyposażenie będzie tu kolejnym mocnym argumentem.
Rywal Dacii Spring i VW ID.3 już w standardzie uwzględnia m.in.:
– ponad 30 miejsc do przechowywania,
– elastyczną przestrzeń bagażową od 471 do 1362 litrów,
– 16,calowe felgi,
– reflektory LED Smart Star Eyes,
– sportowy czarny tylny spojler,
– akumulator LFP 42,8 kWh,
– pompę ciepła,
– moc silnika 120 kW (250 Nm),
– 5 trybów jazdy,
– 3 poziomy odzyskiwania energii,
– sportowe fotele,
– automatyczna klimatyzacja,
– elektryczne szyby z przodu i z tyłu,
– bezkluczykowy dostęp i bezkluczykowe uruchamianie,
– ogrzewane lusterka plus wewnętrzne lusterko z powłoką antyrefleksyjną,
– czujniki parkowania przód i tył.

Podsumowanie
Przestrzeń z tyłu, porównywalna z samochodem klasy B to kolejny ważny argument, którym może przekonać wielu przekonać do zakupu. Elektryczny Citroen C3 przegrywa z MG4 mocą i pojemnością bagażnika.
W Chinach model MG już jest hitem. Wystarczyło 40 minut, by zarejestrowano ponad 10 000 zamówień. W Europie lepsze we wszystkim MG4 potrzebuje jedynie atrakcyjnego cennika, by je pokochano tak, jak odchodzącego poprzednika.
