Nowy hybrydowy SUV da popalić Dacii i Chińczykom. Cennik od 79 900 zł zmienia zasady gry

Nie jest tajemnicą, że Włosi robią wszystko, by odzyskać wspaniałe dziedzictwo swojego kultowego modelu, jakim jest Panda. Zupełnie nowa odsłona szyta na miarę czasów doskonale łączy nowoczesny design i najnowsze technologie napędów. W nadwoziu w stylu modnego SUV-a z bezkonkurencyjnym cennikiem staje się atrakcyjną alternatywą dla konkurentów z Azji i budżetowej Dacii.

Wnętrze Gande Panda Hybrid La Prima
Podaj dalej

Włoski hybrydowy Grande Panda ma sporo do zaoferowania

Nowy w ofercie włoskiego producenta Grande Panda Hybrid ma wielkie ambicje. Miejski SUV Fiata w pożądaną etykietą eko staje się ekonomiczną alternatywą dla Dacii i chińskiego MG. Unikalny projekt nadwozia o długości 3,9 metra kryjący dużą przestrzeń kabiny stawia na wydajność i funkcjonalność. W efekcie, choć nie ma w nim niczego, co oferował poprzednik, to ma zadatki na to, by tak jak on stać się dla wielu pierwszym wyborem.

Technologia miękkiej hybrydy łączy 1,2-litrowy turbodoładowany 3-cylindrowy silnik z 48-woltowy układ elektrycznym. Dzięki temu rozwiązaniu hybrydowy Fiat Grande Panda rozwija moc 110 KM i zużywa średnio 5,1 litra paliwa na 100 kilometrów. W ruchu miejskim oszczędność może być znacznie większa, bo model Fiata oferuje możliwość jazdy w trybie elektrycznym w niskich prędkościach. Na przykład podczas manewrowania lub w miejskich korkach. To plus automatyczna skrzynia biegów, sprawiają, że dobre wrażenie, jakie wywołuje projekt nadwozia, nie znika w trakcie użytkowania samochodu. Jak wygląda relacja ceny i wyposażenia?

SUV Fiat Grande Panda Hybrid
foto: Stellantis

SUV Fiata w cenie Dacii jest atrakcyjną alternatywą dla Dacii i tanich chińskich modeli

Nowe wcielenie kultowego modelu o wspaniałej historii oferuje nowoczesne wyposażenie w konkurencyjnej cenie. Jako pierwszy członek nowej globalnej rodziny samochodów zbudowanych na platformie STLA Small, może bezpośrednio konkurować z budżetową Dacią Sandero i topowym SUV-em MG ZS.

Grande Panda Hybrid zaczyna się w cenniku od 79 900 zł. Tyle zapłacimy za podstawowe wykończenie Pop. Jeśli zaś wydamy 96 900 zł, otrzymamy gustownego nowoczesnego Grande Panda w najbardziej kompletnej wersji La Prima. Te liczby plasują włoskiego SUV-a powyżej Dacii Sandero ECO- G, której cena wywoławcza wynosi około 66 600 zł. To jednak Fiat może się pochwalić nowocześniejszą mechaniką i lepszym prowadzeniem. Jeśli chodzi o MG ZS, to przegrywa z Grande Panda ceną i zużyciem paliwa.

Reasumując wartość i wyposażenie włoskiego modelu stawia go jako wzorcowy model w segmencie miejskich SUV-ów. Jeśli wydajność i technologie odgrywają ważną rolę, Fiat Gande Panda ma wiele do zaoferowania i nie wymaga dużych nakładów finansowych. Stale obecny duch włoskiej motoryzacji oraz relacja między osiągami, zużyciem paliwa i kosztami wpływają na postrzeganą wartość. Niedawno zaprezentowana w Turynie koncepcja Grande Panda 4×4 ma szansę pobić rynek i stać się pierwszym wyborem tych, którzy poszukują małego, zwinnego auta z napędem na cztery koła.

Gande Panda Hybrid La Prima
Wnętrze Gande Panda Hybrid La Prima, fot. Stellantis
SUV Fiat Grande Panda Hybrid
Grande Panda Hybrid, fot. Stellantis
Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również