Włoski hybrydowy Grande Panda ma sporo do zaoferowania
Nowy w ofercie włoskiego producenta Grande Panda Hybrid ma wielkie ambicje. Miejski SUV Fiata w pożądaną etykietą eko staje się ekonomiczną alternatywą dla Dacii i chińskiego MG. Unikalny projekt nadwozia o długości 3,9 metra kryjący dużą przestrzeń kabiny stawia na wydajność i funkcjonalność. W efekcie, choć nie ma w nim niczego, co oferował poprzednik, to ma zadatki na to, by tak jak on stać się dla wielu pierwszym wyborem.
Technologia miękkiej hybrydy łączy 1,2-litrowy turbodoładowany 3-cylindrowy silnik z 48-woltowy układ elektrycznym. Dzięki temu rozwiązaniu hybrydowy Fiat Grande Panda rozwija moc 110 KM i zużywa średnio 5,1 litra paliwa na 100 kilometrów. W ruchu miejskim oszczędność może być znacznie większa, bo model Fiata oferuje możliwość jazdy w trybie elektrycznym w niskich prędkościach. Na przykład podczas manewrowania lub w miejskich korkach. To plus automatyczna skrzynia biegów, sprawiają, że dobre wrażenie, jakie wywołuje projekt nadwozia, nie znika w trakcie użytkowania samochodu. Jak wygląda relacja ceny i wyposażenia?

SUV Fiata w cenie Dacii jest atrakcyjną alternatywą dla Dacii i tanich chińskich modeli
Nowe wcielenie kultowego modelu o wspaniałej historii oferuje nowoczesne wyposażenie w konkurencyjnej cenie. Jako pierwszy członek nowej globalnej rodziny samochodów zbudowanych na platformie STLA Small, może bezpośrednio konkurować z budżetową Dacią Sandero i topowym SUV-em MG ZS.
Grande Panda Hybrid zaczyna się w cenniku od 79 900 zł. Tyle zapłacimy za podstawowe wykończenie Pop. Jeśli zaś wydamy 96 900 zł, otrzymamy gustownego nowoczesnego Grande Panda w najbardziej kompletnej wersji La Prima. Te liczby plasują włoskiego SUV-a powyżej Dacii Sandero ECO- G, której cena wywoławcza wynosi około 66 600 zł. To jednak Fiat może się pochwalić nowocześniejszą mechaniką i lepszym prowadzeniem. Jeśli chodzi o MG ZS, to przegrywa z Grande Panda ceną i zużyciem paliwa.
Reasumując wartość i wyposażenie włoskiego modelu stawia go jako wzorcowy model w segmencie miejskich SUV-ów. Jeśli wydajność i technologie odgrywają ważną rolę, Fiat Gande Panda ma wiele do zaoferowania i nie wymaga dużych nakładów finansowych. Stale obecny duch włoskiej motoryzacji oraz relacja między osiągami, zużyciem paliwa i kosztami wpływają na postrzeganą wartość. Niedawno zaprezentowana w Turynie koncepcja Grande Panda 4×4 ma szansę pobić rynek i stać się pierwszym wyborem tych, którzy poszukują małego, zwinnego auta z napędem na cztery koła.

