Nowy chiński SUV to hybryda na miarę VIP-ów. Imponuje we wszystkim Toyocie, zwłaszcza zasięgiem

Rynek SUV-ów w Chinach wzbogacił się o nowego imponującego SUV-a. Nie ma w nim nic taniego chociaż ma azjatyckie geny. Ponadto, żaden model popularnych w Polsce japońskich SUV-ów z napędem hybrydowym, nie może konkurować z najnowszym Voyah Free 318.

Voyah Free 318 hybrydowy SUV bok
Podaj dalej

Taki SUV, choć ma w nazwie Free, nie prezentuje niczego taniego

W Chinach zadebiutował właśnie nowy Voyah FREE 318. Nowy SUV ze zmienioną stylistyką i czerwonymi zaciskami zyskał bardziej sportowy wygląd i adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne. Ekskluzywny lakier w kolorze „Titanium Crystal Grey” i nieprzesadny styl jest w sam raz dla tego SUV-a. Czarne detale potęgują wrażenie sportowego charakteru modelu. Tak jak duże wloty powietrza po obu stronach i dwustopniowa pionowa osłona chłodnicy, czy spojler z tyłu.

Sylwetka nadwozia jest bardziej zwinna niż w poprzednim wydaniu ekskluzywnego SUV-a. Wszystkie chromowane elementy dekoracyjne z boku samochodu przyciemniono, co doskonale podkreśla tytanowo-szary lakier samochodu. Całość nowego wydania Voyah Free 318 podkreślają gustowne pięcioramienne koła z czerwonymi zaciskami.

Jeśli chodzi o wnętrze, to chiński SUV przyjmuje świeżą jasną kolorystykę, ale sądząc po wcześniej opublikowanych oficjalnych zdjęciach, dostępne są inne warianty. Detale drzwi wykonano z włókna węglowego, a siedzenia z imitacji zamszu. To podkreśla sportowy charakter i ekskluzywność modelu. Jednak najwięcej w nim błogosławieństw technologicznych.

Wyjątkowa promocja dla kierowców. Odbierz bon o wartości 120 zł na paliwo

Voyah Free 318 hybrydowy SUV przód
Voyah Free 318 , źródło: Autohomecar

Nowy inteligenty SUV korzysta z systemu wspomagania Apollo firmy Baidu

Jeśli chodzi o konfigurację, to poprawiono płynność komunikacji pojazd-maszyna. Interaktywny interfejs stał się bogatszy. Dodano wiele nowych animacji demonstracyjnych, aby interakcja była wygodna i intuicyjna.

Voyah FREE 318 otrzymał także inteligentny system wspomagania Apollo firmy Baidu. To usprawni nawigację na autostradach dzięki rozpoznawaniu np. pachołków drogowych, a to pozwoli uniknąć ryzyka w rejonach prowadzonych robót drogowych. W środowisku miejskim system ten oferuje ulepszone funkcje.

Rozpoznawanie sygnalizacji świetlnej i podążania za samochodem, umożliwi płynną i bezpieczną nawigację na skrzyżowaniach. Inteligentny system parkowania obsługuje teraz także parkowanie w warunkach słabego oświetlenia. Nawet w trybie offline, kiedy SUV wjedzie na most, w tunel, czy parking podziemny, system może wysyłać ostrzeżenia, aby uniknąć zagrożeń. Częścią postępu technologicznego wewnątrz pojazdu jest także nowy system monitorowania zwierząt, który zapewnia bezpieczną podróż futrzanym przyjaciołom z tyłu.

Voyah Free 318 autohomecar wnętrze
Wnętrze Voyah Free 318 źródło: Autohomecar

Największe zmiany zaszły w obrębie układu napędowego

Jeśli chodzi o moc, to nowy Voyah FREE 318 wyposażono w system zasilania o zwiększonym zasięgu. SUV, chociaż zachowa ten sam czterocylindrowy silnik benzynowy 1,5 T o mocy 110 kW, to utraci przedni silnik elektryczny. W ten sposób silnik elektryczny o maksymalnej mocy 200 kW, który napędza tylną oś, zapewni maksymalny moment obrotowy 410 Nm.

Pojemność akumulatora wynosi 43 kWh, czyli o około 10% więcej w poprzedniej wersji EREV. Zasięg na napędzie elektrycznym wynosi 318 km (CLTC), a kompleksowy zasięg sięga 1458 km. To pozwala na zużycie paliwa 6,19 l na 100 km.

Nowy SUV ma oficjalnie trafić na rynek w Chinach 14 czerwca. Od 30 maja producent umożliwi zamawianie SUV-a w przedsprzedaży. Cena obecnego wydania modelu w Polsce to 329 000 zł. Ceny nowego ulepszonego SUV-a w Chinach jeszcze nie ujawniono. Zaktualizujemy treść publikacji, gdy taka zostanie ogłoszona.

Voyah Free 318 hybrydowy SUV bok
Voyah Free 318 o imponującym zasięgu EV 318 km (CLTC)

Przeczytaj również