Zaawansowany technicznie SUV Hongqi daje pełną swobodę podróżowania
Marka Hongqi należąca do China FAW Group wprowadziła dziś na rynek SUV-a Tiangong 08. Ten sportowo-użytkowy model to odpowiednik europejskiego modelu Hongqi EHS7 i jest całkowicie elektryczny. Na krajowym rynku może się pochwalić 5 wersjami wyposażenia do wyboru, przyciągającym wzrok projektem nadwozia i imponującym wyposażeniem wnętrza.
Jeśli chodzi o moc i osiągi, nowy Hongqi Tiangong 08 ( EHS7) jest wyposażony w jednosilnikowy napęd na tylne koła lub dwusilnikowy napęd na cztery koła. Mogą one odpowiednio generować maksymalną moc 253 kW (450 Nm) i 455 kW (756 Nm). Zestawy akumulatorów występują w trzech pojemnościach: 75 kWh, 85 kWh i 111 kWh. W efekcie zasięg dla pieciu wariantów modelu wynosi odpowiednio: 520 km, 565 km, 605 km, 680 km i 730 km (CLTC). Czas ładowania od 10% do 80% wynosi 20min/25min, a SUV przyspiesza do setki w wersji dwusilnikowej AWD w czasie 3,9 sekundy.
Debiutujący EHS7 oferuje wysoki komfort i technologię sztucznej inteligencji
Jeśli chodzi o wielkość nadwozia, to długość, szerokość i wysokość nowego samochodu wynoszą odpowiednio 4925/1950/1680 mm. Rozstaw osi wynosi zaś 3000 mm.
Jeśli chodzi o wygląd, to Tiangong 08 przyjmuje nowy język projektowania. Reflektory z tyłu i z przodu mają kształt cyfry 7, przy czym lewy i prawy z tyłu są połączone. Dodatkowo nadwozie jest dwukolorowe. Ulepszenia objęły także wnętrze pojazdu, które jasno daje do zrozumienia, jakie miejsce w hierarchii mu przypada.
Szczególnie przyciągającym wzrok elementem jest 15,5-calowy ekran dotykowy, obsługujący m.in. funkcję CarPlay i 256-kolorowe oświetlenie otoczenia. Przednie fotele nowego SUV-a oferują funkcje ogrzewania, wentylacji i masażu (tylko główny kierowcy). Dodatkowo pojazd wyposażono w zintegrowany ekran w kokpicie, obejmujący jeszcze 6-calowy ekran wskaźników kierowcy, integrujący inteligentne przyciski powierzchniowe i optymalizujący podział przycisków.
Jeśli chodzi o inteligencję chińskiego EHS7, to samochód obsługuje inteligentne wspomaganie jazdy na poziomie L2, dodatkowo jest wyposażony w duży model AI obsługującej m.in. generowanie obrazów i tekstu. Dodatkowo SUV korzysta z najnowszej technologii Smart TTS firmy iFlytek. To technologia głębokiego uczenia się, która może oferować naturalne i emocjonalne efekty syntezy mowy. Ile trzeba zapłacić za ten model w Chinach?
Premierowy cennik dużego SUV-a zaczyna się od 239 800 RMB
Ujawniony 7 stycznia 2025 r. cennik inteligentnego chińskiego SUV-a Hongqi oscyluje w przedziale cenowym od 239 800–339 800 juanów. To stanowi odpowiednio kwoty od niecałych 135 000 zł do ok. 191 000 zł.
Najtańsza wersja ma zasięg do 520 kilometrów a najdroższa jest opcja z zasięgiem do 680 kilometrów z napędem na cztery koła. To jednak cennik, o jakim Europejczycy mogą pomarzyć z uwagi na nową politykę celną UE. Wielu byłoby skłonnych tyle zapłacić za inteligenty luksus chińskiej marki. Zwłaszcza że inteligentne funkcje modelu obejmą w przyszłości również zdolność przewidywania warunków na drodze z wyprzedzeniem i dokonywania aktywnych korekt. Dziś model może się już pochwalić układem zawieszenia pneumatycznego z całkowitą regulacją wysokości w zakresie -45–50 mm i układem skrętu tylnych kół o kącie skrętu ±8° i promieniu skrętu 5,3 m.
W Chinach nie brakuje mu mocnych rywali w najnowszych modelu Luxeed R7, czy nowym luksusowym SUV-ie Huawei Avita 11. Pomimo uruchomienia przedsprzedaży w Europie podczas paryskiego Moto Show, nie jest jasne, kiedy Hongqi uruchomi dostawy SUV-a. W związku z tym nie wiemy, kiedy samochód trafi na nasz rynek. Jego sława zależna jest od atrakcyjnego cennika poniżej elektrycznych modeli premium z Europy.
Źródło: Autohome, Weibo, Hongqi