Nowość w konfiguratorze Tesli. Czy to wystarczy, by Model S i Model X lepiej się sprzedawał?

Wśród najchętniej kupowanych samochodów nie brakuje Tesli. Jest to zrozumiałe, bo amerykański producent jest tym, którym inspirują się europejskie marki dopiero od niedawna stawiające kroki w elektryfikacji samochodów. Teraz Model S i Model X można będzie kupić, korzystając z nowej opcji wyboru – kolorystycznej. Producent zdecydował się zwiększyć wybór, ale nie wiadomo, czy znajdzie to odzwierciedlenie w ilości zamówień samochodów.

Samochody Tesli Model S
Podaj dalej

Model S i Model X od Tesli w nowym modnym kolorze

Nie jest tajemnicą, że jeśli chodzi o gamę kolorystyczną, to w konfiguratorze Tesli jest mniejszy wybór w porównaniu do jej konkurentów na rynku. Producent słusznie to zauważył i postanowił włączyć do gamy nowy odcień nadwozia Stealth Grey. Jednocześnie Model X i Model S nie będą już oferowane w lakierze Midnight Grey.

Ten odcień lakieru nie jest nowy jeśli chodzi o samochody Tesli. Widzieliśmy już taki w Tesli Model 3 Highland, która wyjechała z fabryki Giga w Szanghaju. Jak wygląda można więc zobaczyć na nagraniach wideo. Na przykład na tym udostępnionym poniżej. Czy kolor nadwozia w oferowany w tych dwóch pojazdach będzie dokładnie taki sam, jeszcze nie wiemy.

Ciekawostką jest to, że amerykański producent w komunikacie na ten temat nie wspomina o oferowaniu tego koloru nadwozia klientom z Europy. To dziwne posunięcie zakładając, że oba wspomniane modele Tesli wyjeżdżają do klientów z tej samej fabryki. W informacji opublikowanej 27 października wspomina się wyraźnie jedynie o Północnej Ameryce i Azji. Czy takie posunięcie wystarczy, by zatrzeć niekorzystne wrażenie spowodowane spadkiem sprzedaży?

Flagowe modele producenta cieszą się mniejszym zainteresowaniem

Według raportów Tesli, produkcja Modelu S / Modelu X spadła w ujęciu rok do roku o 31% do 13 688 pojazdów, co stanowi najniższy poziom od czwartego kwartału 2021 r. (13 109). Duet Model S/Model X odnotował 15 985 dostaw (spadek o 14 procent). Taka tendencja trwa od pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku. Dużo większym zainteresowaniem cieszę się Model 3 i Model Y.

Elon Musk tłumaczył te dane, jako wynik rosnących rat kredytów samochodowych. Klienci w związku z tym z takich rezygnowali. Nie jest tajemnicą, że kupno takiego samochodu wiąże się ze sporym wydatkiem. W efekcie firma zdecydowała się na wprowadzenie obniżek. W sumie było ich już kilkanaście od początku tego roku. Niestety wyniki sprzedaży tych dwóch modeli Tesli nie drgnęły. Dużo większym zainteresowaniem cieszy się wśród klientów SUV- Model Y. Tu producent zdecydował się nawet na podwyżkę cen modelu w wersji Long Range. Tym samym przełamał trend z ostatnich miesięcy, co ucieszy zapewne jego inwestorów.

Czy posunięcie, jakim jest zwiększenie liczby dostępnych lakierów nadwozia, coś zmieni w tej sytuacji? Od września Tesla oferuje wszystkie kolory nadwozia bez dodatkowej opłaty. Początkowo za lakier Ultra Red pobierała ekstra 3000 dolarów. Pozostałe z gamy kolorystycznej lakierów to Pearl White Multi-Coat, Solid Black, Deep Blue Metallic.

Czy i w polskim konfiguratorze znajdzie się nowy odcień lakieru Stealth Grey? Tego niestety nie wiemy. Na tę chwilą Model S i Model X oferowane są w lakierze Midnight Silver Metallic.

Przeczytaj również