Ford Mondeo 2026 generuje moc, która zawstydziłaby wiele droższych limuzyn
Salon Samochodowy w Kantonie 2025 (Chiny) stał się sceną debiutu odświeżonego Forda Mondeo. Model, który zniknął z europejskiej oferty w 2022 roku, jest obecnie jednym z tych, których Europa zazdrości Chinom. Zwłaszcza że po Mondeo z europejskich cenników zniknie zaraz kultowy Focus.
Tymczasem Chińczycy otrzymali prawdziwy klejnot: pięciometrowego sedana o wyjątkowo agresywnej stylistyce i co najważniejsze, oszałamiającej specyfikacji technicznej. Jeśli spojrzymy w pachnącą nowością ofertę Mondeo 2026, to wielkim zaskoczeniem jest niska cena w stosunku do jednostki pod maską, której nie powstydziłyby się droższe limuzyny. Nic dziwnego, że debiut cennika tego modelu wywołał dziś w Chinach wielkie poruszenie.
Odnowione Mondeo może być benzynowe lub hybrydowe. Pod maską może pracować silnik 1.5T EcoBoost albo 2.0-litrowy silnik EcoBoost. Ponadto pierwszy pracuje samodzielnie (moc 196 KM), albo we współpracy z hybrydą. Wówczas oferuje łączną moc 208 KM.
Mondeo z silnikiem 2.0 czwartej generacji Forda, z turbodoładowaniem typu twin-scroll i podwójnym wtryskiem paliwa zarezerwowany jest dla miłośników osiągów. Ulepszony ma więcej mocy, niż poprzednik osiągając w efekcie 261 KM i 408 Nm momentu obrotowego. Teraz kiedy znamy już ceny, spójrzmy jak wygląda relacja jakości, wyposażenia i kosztu zakupu.

Ford oferuje aż 6 konfiguracji Mondeo i każdą w sensacyjnej cenie
Klienci Forda w Chinach mają szeroki wybór personalizacji odnowionego Mondeo. W związku z tym, że ma dwa warianty mechaniczne, to Ford uwzględnił aż 7 konfiguracji. Jeśli chodzi o relację do ceny, to wygląda to następująco:
1.5T EcoBoost:
– Fashion: 149 800 jenów,
– Comfort: 157 800 jenów,
– Luxury: 169 800 jenów,
1.5T EcoBoost E Hybrid:
– Luxury: 189 800 jenów,
2.0T EcoBoost:
– Luxury: 179 800 jenów,
– Supreme: 199 800 jenów,
– Hybrid Sport Edition – 209 800 jenów.
Jeśli chodzi o wyposażenie, to najtańsze nowe Mondeo oferuje w Chinach przestronne wnętrze i luksusowe wyposażenie, które na nowo zdefiniują jakość podróży. W kabinie uwzględnia między innymi:
– wentylowane i podgrzewane fotele z ekologicznej skóry,
– jednostrefową klimatyzację i tylnymi nawiewami,
– tempomat,
– 13,2-calowy ekran dotykowy HD,
– procesor Qualcomm Snapdragon 8155,
– inteligentny system łączności SYNC®+ nowej generacji,
– inteligentny system interakcji głosowej oparty na sztucznej inteligencji,
– FordPass Connect,
– 5 portów USB/Typ-C,
– kamera cofania.
Na tej liście nie uwzględniono wszystkich dostępnych udogodnień i funkcjonalności. W rezultacie, jak na kwotę niecałych 77 000 zł, to Ford i Changan się postarały. Nowy Mondeo 2.0T EcoBoost Supreme Edition to wisienka na torcie tej oferty. W cenie 199 800 juanów ( ok.103 000 zł) klienci w Chinach otrzymują elegancki samochód o mocy 261 KM stojący na 19’calowych felgach aluminiowych, który zużywa średnio 7,40 l/100 km wyposażony we wszystko. Na przykład w system obrazowania panoramicznego 540°.

Dynamiczny duży sedan Forda zawstydziłby w Europie o wiele droższe limuzyny
Nowy Frond Mondeo w Chinach to model, na którego czekały chińskie rodziny. Jeśli spojrzymy na ceny i je przeliczymy, to Europa może pozazdrościć takiej limuzyny z ceną Dacii. Świetna specyfikacja i dwa nowe kolory nadwozia „Crimson Red” i „Ocean Blue” to oferta, która powinna sprostać indywidualnym preferencjom klientów w Chinach.
Przestronne wnętrze i luksusowe wyposażenie i bagażnik o pojemności minimalnej 520 litrów na nowo zdefiniują jakość podróży flagowym modelem Forda. Kultowy silnik, moc 261 KM, niezwykle duży panoramiczny dach o powierzchni prawie 1 metra oraz pojemność schowków w środku zwiększona do 47,5 litra, to atuty, które zadecydują o tym, czy zdoła zdobyć serca klientów.
