Japończycy pozwalają sobie na odważną strategię cenową i stawiają rywali w trudnej sytuacji
W dobie trwającego bomu na modne SUV-y Toyota wymierza mocny cios w segment najlepszych modeli dla mieszczuchów. Fiat, Kia, Hyundai i Renault mają poważny problem w segmencie A małych samochodów miejskich, bo Japończycy mogą sobie pozwolić na bezkonkurencyjny cenowo model do miasta.
Zainwestowali i usunęli największą wadę swojego najmniejszego modelu- poczucie chronicznego braku mocy. Ponadto dorzucili garść kilometrów, które samochód pokonuje teraz w trybie elektrycznym. Trudno dziś więc o lepszą opcję do miasta niż Toyota Aygo X. Oferta teraz uwzględniająca zniżkę w wysokości 7 000 zł to nowy koszmar Kia i Fiata. Mocniejsza i z najmniejszym zużyciem paliwa to bestseller wśród niewielu dostępnych na rynku „mieszczuchów”.
Najtańsza Toyota powróciła do katalogu zupełnie odmieniona. Japoński producent zafundował jej nie tylko stylowe nadwozie, ale także mechanikę, której wcześniej nie miała. Teraz Aygo jest więc atrakcyjniejszy niż kiedykolwiek wcześniej. Polacy znajdują w nim niezawodną, oszczędną i niedrogą opcję do miasta, która z mocą 166 KM i świetnym wyposażeniem już w standardzie wyróżnia się charakterem.

Najmniejsza Toyota po ewolucji jest znacznie bardziej komfortowa na autostradzie
Japoński producent odświeżył niedawno swój miejski przebój. Najtańszą Toyotę zastąpił całkowicie nowy Aygo X. Atrakcyjniejszy niż kiedykolwiek wcześniej odgrywa kluczową rolę w segmencie miejskich pojazdów, gdzie nie ma zbyt wielu rywali.
Toyota zdecydowała się na ewolucję miejskiego stylu tego modelu. W nowej odsłonie wyróżnia się zdecydowanym charakterem i przyciąga spojrzenia nowym dużym wlotem powietrza, reflektorami LED i nowymi 18’calowymi felgami. Napęd hybrydowy 1.5 Hybrid Dynamic Force 116 KM produkowany w Polsce pozwala na średnie zużycie paliwa na poziomie 3,9 l bez poświęcania dynamiki jazdy. Silnik pochodzący od Yarisa sprawdza się od lat. Osiągi są znacznie lepsze niż w poprzednim wydaniu spalinowym modelu. Moc 116 koni mechanicznych pozwala na znacznie szybsze przyspieszenie i sprawia, że ten mały, miejski samochód jest znacznie bardziej komfortowy w jeździe autostradą.
Wisienką na torcie nowej mechaniki Aygo X jest możliwość przejechania kilku kilometrów w trybie 100% elektrycznym. To nie dużo, ale wystarcza, aby bezszelestnie ruszyć z parkingu lub przejechać przez korki w mieście bez zużycia grama benzyny. Toyota uczyniła więc ten model idealnym kompanem do poruszania się w miejskiej dżungli. Na dodatek obcięła cennik i proponuje hybrydowego Aygo X już za 82 900 zł.
W tej cenie bardziej nowoczesny i dynamiczny Aygo X dysponuje kabiną uwzględniającą dostęp do nowych technologii. Na liście wyposażenia znajdziemy między innymi:
– system multimedialny Toyota Touch® 3 z kolorowym ekranem dotykowym (9″),
– trójramienną kierownicę ze skóry syntetycznej,
– automatyczną klimatyzację i kamerę cofania ze statycznymi liniami pomocniczymi,
– inteligentny tempomat adaptacyjny (iACC),
– port USB-C,
– interfejs Apple CarPlay/Android Auto (połączenie bezprzewodowe),
– zdalne odblokowywanie i blokowanie zamka centralnego poprzez aplikację MyToyota,
– duży pakiet systemów ADAS.

Jaka Toyota Aygo X jest najlepszym wyborem?
Toyota uwzględnia detale wykończenia wnętrza pozwalające na jego kolorystyczną personalizację i nowoczesne technologie. To niewątpliwie duży plus stanowiący o atrakcyjności modelu względem poprzednika. Toyota nie zapomniała także o bezpieczeństwie i pakiecie pakiet GR Sport. Ten podkreśla sportowe walory nowego Aygo X. Zwiększając precyzję układu kierowniczego i redukując przechyły nadwozia gra na emocjach entuzjastów motoryzacji.
Obniżka cen pozwala zakupić hybrydowego Aygo X w wyższych poziomach wyposażenia Comfort i Style odpowiednio za 85 900 i 92 800 zł. Pakiet GR SPORT wyceniła na 16 000 zł, a pakiet VIP na 11 000 zł. Dodatkowo po aktywacji aplikacji MyToyota można otrzymać bon o wartości 1 000 PLN na oryginalne akcesoria Toyoty lub komplet kół zimowych. Znakowanie pojazdu technologią syntetycznego DNA jest teraz darmowe.
Jeśli liczy się cena, a samochód służy głównie do miejskiego użytkowania to najlepszą opcją jest Aygo X Active ( Standard). Dla osób szukających lepszego stosunku ceny do komfortu i estetyki lepszym wyborem jest Aygo X Comfort. Lepsze elementy wykończenia, podgrzewana fotele i aluminiowe felgi wymagają niewielkie dopłaty. Wersja Style jest dla osób ceniących styl, technologię i widoczność. Uwzględnia m.in. inteligentne wycieraczki z czujnikiem deszczu, przyciemniane tylne szyby, stacja do bezprzewodowego ładowania telefonu. Wersja GR SPORT jest dla szukających najbardziej dynamicznego wyglądu i sportowego zacięcia w prowadzeniu. Podczas gdy cena nie gra dużej roli.
Niezależnie od wyboru rywal Kia Picanto kładzie na stół technologię hybrydową, jakiej wcześniej nie miał. Ze względu na wydajność i silnik Yarisa w połączeniu z niższą masą i gabarytem to idealny do miasta samochód, którego bagażnik ma pojemność 231 l. Z odważnym designem, zwrotne, niezawodne i oszczędne Aygo X ze zniżką to okazja, z której żal nie skorzystać.
