Nowe paliwo to same problemy. Kierowcy nowszych samochodów również zgłaszają usterki

Minęły zaledwie dwa tygodnie odkąd nowe paliwo pojawiło się na stacjach paliw. Tymczasem kierowcy zgłaszają problemy z tankowaniem. W rezultacie władze wydały ostrzeżenie dla kierowców, kilka dni po wprowadzeniu nowej benzyny.

e10-fuel-nowe paliwo
Podaj dalej

Kierowcy tankują niewłaściwe paliwo

Brytyjska agencja DVSA wydała krytyczne ostrzeżenie dla wszystkich właścicieli samochodów z silnikiem benzynowym. Dzieje się tak niecałe dwa tygodnie po tym, kiedy na stacjach można trzeba tankować nowe paliwo. Jak się okazuje kierowcy bardzo często mają problemy po zatankowaniu benzyny E10.

W tweecie, który pojawił się w mediach społecznościowych, agencja wzywa kierowców do sprawdzenia, czy ich samochód jest kompatybilny z nową benzyną zanim zatankują na stacji paliw.

„Paliwo E10 pojawiło się ostatnio w wiadomościach. Ale czy wiesz, czy możesz go użyć w swoim samochodzie? Użyj tego poręcznego kontrolera, aby sprawdzić. Jeśli nadal nie masz pewności, zajrzyj do instrukcji obsługi samochodu lub na stronę producenta”.

Aby skorzystać z narzędzia do sprawdzania online, kierowcy muszą znać producenta i dane modelu pojazdu. Ponadto pojemność silnika i rok jego produkcji, aby uzyskać najbardziej aktualne informacje.

Rządowy kontroler zawiera nieprawdziwe informacje

Dochodzenie przeprowadzone zaledwie kilka dni temu przez ekspertów od klasycznych samochodów Hagerty wykazało, że rządowy kontroler mówiąc lekko, może być niedokładny. Po sprawdzeniu na stronie okazało się, że wiele modeli, które nie były kompatybilne z nową benzyną, może z niej korzystać.

Na liście kompatybilnych modeli znalazły się na przykład prawie wszystkie modele Audi, mimo że Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) wydało ostrzeżenia dla starszych modeli tego producenta.

Tymczasem Departament Transport (DFT) stwierdził, że informacje ich internetowego kontrolera „opierają się na prawidłowych informacjach dostarczanych przez producentów”.
Jednocześnie ostrzegł, że ​​obowiązkiem kierowców jest upewnienie się, że używają odpowiedniego paliwa do swojego samochodu. Jak twierdzi jedno przypadkowe tankowanie niewłaściwego dla samochodu paliwa może ujść na sucho. Regularne stosowanie nie jest już zalecane.

Według firmy ubezpieczeniowej Hagerty, przeprowadzone przez DFT testy ujawniły szereg poważnych problemów w samochodach, które tankowały niewłaściwe paliwo.
Problemy obejmowały degradację przewodów paliwowych i uszczelek samochodu oraz filtrów paliwa. Ponadto zdiagnozowano skorodowane gaźniki, zablokowane wtryskiwacze i uszkodzone pompy paliwowe.

e10-nowe paliwo uk
Getty Images

Kierowcy nowszych samochodów też mają problemy

Zanim nowe paliwo oficjalnie pojawiło się na stacjach, aż 600 tys. samochodów było skazanych na tankowanie droższej benzyny extra. Co do zasady, samochody wyprodukowane przed 2002 rokiem, są najbardziej narażone na negatywne skutki tankowania ekologicznego paliwa.

Jak się okazuje niektóre nowoczesne samochody również mogą ucierpieć, ponieważ części kompatybilne z E10 nie były obowiązkowe dla nowych pojazdów do 2011 roku.

Kierowcy skarżą się na chaos informacyjny i przerzucanie na nich odpowiedzialności za skutki tankowania paliwa E10. Wśród wielu komentarzy przeważają krytyczne głosy, odnośnie wprowadzenia bio paliwa jako sposobu na ograniczenie emisji spalin.

Brytyjski rząd informował kierowców, że na stacjach wciąż będzie dostępna droższa benzyna E10, którą będzie można tankować samochód. Tymczasem kierowcy zgłaszają jak to wygląda w rzeczywistości.

Moja lokalna stacja benzynowa Asda przed zmianą sprzedawała E5 za 130 pensów za litr. Zaraz po zmianie E10 zajęło miejsce E5 w tej samej cenie. Powiedziano nam, że E10 oferuje mniej MPG niż E5. Jest to zatem podstępny sposób na podniesienie ceny. W tej chwili nie mogę znaleźć supermarketu, który sprzedaje E5. Muszę jechać na BP lub Shell i czuję się oszukany- pisze czytelnik Express.co.uk

Brytyjscy kierowcy niejednokrotnie informują, że pomimo sprawdzenia samochodu na stronie rządowej, doświadczają ubocznych skutków tankowania paliwa. Najczęściej zgłaszanym efektem ubocznym jest utrata mocy i drgania nadwozia.

Wielu z nich uważa, że im więcej samochodów trafi na problemy, tym większa szansa, że o wiele więcej z nich zdecyduje się na auta elektryczne. Nie wszystkich stać na taką zamianę, biorąc pod uwagę koszty zakupu samochodu elektrycznego.

Tymczasem we Francji gdzie stosuje się paliwo z 70% zawartością etanolu, przed jego użyciem trzeba zainstalować w silniku specjalne urządzenie kontrolne.

Przeczytaj również