MG3 od Morris Garage powinno martwić nie tylko budżetowe marki
Geneva Motor Show wystartowało, a wraz z wydarzeniem spragnienie motoryzacyjnych nowości zobaczyliśmy nowe MG3. To samochód użytkowy, który nowy nie jest dla klientów w Wielkiej Brytanii. Fakt, że trafi na rynki Europy, oznacza, że nie tylko Dacia zyska kolejnego rywala w grupie tanich modeli. Chiński gigant zamierza rywalizować ze znanymi markami pod względem stosunku jakości do ceny.
Pojawienie się na rynku nowego modelu to dla MG Motor szansa na wzmocnienie swojej pozycji w Europie. Biorąc pod uwagę, jak wielu klientów zdobyła do tej pory w niedługim czasie, nie ma wątpliwości, że dąży ona do bycia jedną z najlepiej sprzedających marek.
MG Motor odrodziło po zakupie przez chińską grupę Saic. Ta debiutuje w tym roku w Genewie z nową marką IM. Zobaczymy ją w Europie w 2025 roku wraz z elektrycznym sedanem L6 o zasięgu 800 kilometrów.
Wracając do MG3, to czy jak obiecywał producent w swoich zapowiedziach, model w nowej stylistyce nadwozia ma „bardzo dobre osiągi, niskie zużycie paliwa i możliwość jazdy wyłącznie na napędzie elektrycznym”?
Nie tylko wizualne zmiany są korzystne w debiutującym modelu
Miejski model w konkurencyjnej cenie i z napędem hybrydowym? Brzmi to, jak zagrożenie dla popularnych w Europie Toyoty Yaris, czy Renault Clio.
Pod względem mocy samochód wyposażono w benzynowo-elektryczny układ hybrydowy składający się z 1,5-litrowego silnika i silnika elektrycznego. Pierwszy o mocy 75 kW (102 KM), silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM) i oddzielny generator. To pierwszy taki produkt giganta SAIC.
MG3 ma pięć różnych trybów jazdy, z których każdy jest automatycznie aktywowany przez system Hybrid+. Obejmują one jazdę w trybie EV – z napędem wyłącznie elektrycznym – po tryb równoległy, w którym koła napędzają zarówno silnik benzynowy, jak i elektryczny. Wydajność powinien zapewnić akumulator o pojemności 1,83 kWh. Samochód przyspiesza do setki w czasie 8 sekund, a sprint pośredni od 80 do 120 km/h odbywa sie w 5,0 sekundy. Dopuszczalna prędkość maksymalna wynosi 170 km/h, a zużycie paliwa według WLTP ma wynieść 4,4 l/100 km.
Nowy MG 3 to nie tylko nowa efektowna stylizacja z niższym przednim grillem i węższymi reflektorami podobnymi do tych z MG5. Poziome tylne światła, przypominają te, które zastosowano w MG ZS z technologią LED prawdopodobnie we flagowych wariantach – zamiast obecnych jednostek pionowych. Ogólnie pod względem wyglądu, nawiązuje do poprzednich zdjęć szpiegowskich i zwiastunów.
Przód samochodu przyjmuje bardzo efektowny kształt, z ostrymi reflektorami i dużą osłoną wlotu powietrza, w połączeniu z wlotami powietrza w kształcie bumerangu po obu stronach. Ponadto samochód wyposażony w przednią wargę stylizowaną na włókno węglowe, aby jeszcze bardziej podkreślić jego charakter. Nie jest jednak pewne, czy wykonano ją z włókna węglowego. W końcu to samochód marki low-cost.
Wnętrze typowe dla MG bez wielkiej rewolucji
Jeśli chodzi o wnętrze, nowe MG3 wyposażono w pełną tablicę przyrządów LCD i duży centralny ekran kontrolny. Pod ekranem zachowano rząd mechanicznych przycisków, biorąc pod uwagę zarówno sens technologiczny, jak i praktyczność. Z tyłu znajduje się bagażnik o pojemności 293 litrów. MG3 Hybrid+ można prowadzić, korzystając z trzech trybów jazdy – Eco, Standard i Sport.
W samochodzie zastosowano gałkowy mechanizm zmiany biegów, który wykonano z metalu i wygląda bardzo wyrafinowanie. Nowy samochód ma czarne wnętrze, a siedzenia mają przeszycia w kształcie rombu. Standardowe wyposażenie obejmuje system nawigacji i integrację ze smartfonem za pośrednictwem Apple CarPlay/Android Auto. Dostępny jest również system MG iSMART Lite zapewniający łączność.
MG wprowadzi nową generację małego hatchbacka MG3 na wszystkie europejskie rynki marki, z wyjątkiem Wielkiej Brytanii. Na stoisku marki w Genewie można zobaczyć także nowego, w pełni elektrycznego roadstera MG Cyberster. Cena nie została ujawniona, ale jak przystało na MG Motor, to nowy model nie zrujnuje klientom portfela.