Nowe hybrydowe MG3 ma dużo zalet i jedną wadę
Nie da się ukryć, że nowe hybrydowe MG3 to jedna z najlepszych propozycji na nowy kompaktowy samochód z salonu. Producent zawsze dba o to, by jego modele były jednymi z najciekawszych pod względem relacji jakości do ceny. Pod względem napędu MG Motor także podąża za trendami i wyposaża najnowszy model w napędy hybrydowy. Co więcej, oferuje taką konfigurację w bardzo konkurencyjnej cenie. Nie bez powodu zatem mówi się o nowym MG3, że położy kres dominacji modeli Toyoty i Renault. Co mówią o na ten temat pierwsze dziennikarskie recenzje?
Na początek zawsze podkreśla się wielki atut, jakim jest cena. Za najprostszą wersję tego modelu płaci się niecałe 20 000 euro w Hiszpanii, ale trzeba wiedzieć, że producent wprowadził nową kampanię o nazwie Santander Promo-Finance. To czyni model jeszcze bardziej interesującą opcją, bo można go nabyć w cenie 17 990 euro. W rezultacie cena stanowi wielki atut tego modelu. Co jeszcze?
Na pewno mechanika zastosowana w MG3 w postaci hybrydowego układu napędowego bez wtyczki. Dysponuje on mocą 190 KM i maksymalnym momentem obrotowym 425 Nm. W związku z tym to mocniejsza propozycja w stosunku do jego bezpośrednich rywali tj. Toyota Yaris czy Renault Clio. Oba modele generują bowiem odpowiednio moc 131 i 145 KM.
Jeśli chodzi o osiągi, to MG 3 przyspiesza do setki w czasie 8 sekund, by osiągnąć prędkość maksymalną 170 km/h. Napęd pozwala mu zużyć średnio 4.4 l paliwa na 100 km. Dla porównania w przypadku Yarisa to 3,9 l/100 km, ale znacznie bliżej mu do Clio E-Tech ( 4,2 litra/100 km). Zatem mamy do czynienia z modelem pełnym zalet, ale także z jedną wadą. Jaką?
Cena przekłada się na jeden ważny aspekt we wnętrzu samochodu
Ważne kryterium zakupu, jakim jest cena, zostaje zauważone w jakości materiałów użytych we wnętrzu MG3. Dziennikarze zwracają uwage na to, że już na pierwszy rzut oka odbiega ono od tego, jakie oferują konkurencyjne modele. Twardy plastik, który zdarza się spotykać w Dacii, nieco popsuł ogólny odbiór tego modelu.
Oczywiście, nie jest to czynnik, który sprawi, że wiele osób wykluczy zakup MG3, ale wyjaśnia, dlaczego model MG Motor jest konkurencyjny cenowo w stosunku do rywali. Ci niekoniecznie, zdaniem dziennikarzy mają aż tak wiele twardego plastiku w środku. To jedyny minus, jaki znalazł się w ogólnej ocenie samochodu.
Natomiast podkreśla się, że pojazd z segmentu użytkowego, pierwszy model MG Motor w Europie z napędem czysto hybrydowym wchodzi na rynek w wielkim stylu. Dopełnia go bagażnik o pojemności 300 litrów.
Powyższa publikacja nie stanowi materiału promocyjnego marki