Były SsangYong jest gotów zmierzyć się z Toyotą i MG
Południowokoreański SsangYong Motor ma trudną historię, która niedawno zakończyła się przejęciem marki przez KG Group. Przemianowany na KG Mobility (KGM) planuje zdobywać rynki nowymi SUV-ami. Marka oferująca na polskim rynku 7 SUV-ów o różnych rozmiarach i funkcjonalnościach oraz dwa pickupy wciąż szuka recepty na sukces. Gwiazdorskie Tivoli, Torres i Rexton wciąż mają trudności, by przebić się do czołówki najchętniej kupowanych. Tam, gdzie nie pomagają rabaty i instalacja LPG, tam o sukcesie może zadecydować poszukiwany napęd Toyoty. Pod maską gotowego na szturm salonów nowego Tivoli nie pojawi się jednak technologia japońska, tylko od chińskiego giganta BYD.
O współpracy KGM i BYD mówiło się już po debiucie nowego Torresa EVX. Nowy samochód Koreańczyków wykorzystuje akumulatory BYD, co powoduje, że otrzymały gwarancję na 10 lat (milion kilometrów). Teraz zgodnie z zapowiedzią przyszła kolej na Torresa z napędem hybrydowym. Ten bardzo atrakcyjny kompaktowy SUV z ogromnym bagażnikiem doczekał się już premiery w Europie. Kwestią czasu jest, jak pojawi się w ofercie na polski rynek. Innowacyjny z ciekawą specyfikacją ma wiele do zaoferowania.

Nowy Torres Hybrid jest gotowy na szturm salonów
Nowi właściciele koreańskiej marki mają ambitne plany, więc oferta modeli wzbogaci się te na miarę czasów i oczekiwań klientów. Torres jest jednym z tych SUV-ów, które designem, wyposażeniem i ceną przebijają oferty bardziej znanych konkurentów. Oferta modelu wkrótce uwzględni wersję hybrydową, na którą warto czekać.
Hybrydowy Tivoli będzie SUV-em o mocy 204 KM i sięgnie po szereg argumentów, które pozwolą porzucić pomysł zakupów u konkurencyjnej Toyoty i MG. Jeśli chodzi o mechanikę to KGM i BYD wykorzystały pakiet łączący silnik benzynowy o poj.1,5-l M oraz silnika elektrycznego o mocy 174 KM. Będzie on współpracował z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów. Fakt, że opracowany system dysponuje również akumulatorem o pojemności 1,83 kWh, pozwoli użytkownikom cieszyć się niższym zużyciem paliwa. Nie jest tajemnicą, że benzynowy Torres nie należy do oszczędnych i dlatego dobrą opcją jest duet z instalacją LPG. System nowego Torresa umożliwia płynne przełączanie się między wieloma trybami jazdy – od napędu elektrycznego, przez hybrydowy tryb szeregowy lub równoległy, po jazdę wyłącznie z wykorzystaniem silnika spalinowego.
Hybrydowy Torres sięgnie również po nowoczesne, cyfrowe wnętrze uwzględniające 12,3’calowy cyfrowy panel wskaźników i system informacyjno-rozrywkowy z możliwością aktualizacji bezprzewodowych. SUV otrzymuje także zaawansowaną nawigację i interfejs użytkownika nowej generacji Athena 2.0.

Kiedy i za ile będzie można kupić hybrydowego SUV-a KGM ?
Pierwszy hybrydowy samochód KGM pojawi się przed rokiem 2026. Cennik w Czechach uwzględnia 4 wersje wyposażenia: Club, Style, Clever, Premium. Oferta startuje od 755 700 CZK, czyli nieco ponad 130 000 zł. Za najwyższą wersję trzeba zapłacić równowartość 158 000 zł. Są to ceny nieuwzględniające żadnych rabatów i promocji.
Uwzględniając dużą pojemność bagażnika i fakt, że w warunkach miejskich silnik elektryczny może zapewnić napęd na większości odcinków wpłyną na większą atrakcyjność tego modelu. Cennik i jego relacja do wyposażenia ostatecznie zadecydują o sukcesie tego modelu.
