Francuski model 405 opuścił rynek europejski w 1996 roku, ale największy irański producent samochodów Iran Khodro, nadal go oferuje, również jako nieco zmodernizowany wariant, pod nazwą „Pars”.
Chciałbyś kupić nowy stary model Peugeot 405? Nie ma problemu
Model zjeżdża z linii montażowej w Azerbejdżanie i świetnie sie sprzedaje. W 2020 roku zarejestrowano 77 000 nowych egzemplarzy. To oznacza, że odniósł większy sukces, niż najnowszy Pegeout 508.
W światowym ranking sprzedaży, Peugeot 405, zajął 12 miejsce w segmencie D. Dla porównania najnowszy 508, zajął 19 pozycję.
W ofercie są trzy silniki. Topowy Pars SLX , posiada 16-zaworowy silnik o mocy 108 KM, i oferuje sprint do setki w czasie 13,2 sekundy.
Oprócz niego jest jeszcze dostępny silnik benzynowy 1,8-litra o mocy 99 KM i turbodiesel o mocy 104 KM, oba z automatyczną skrzynią biegów w standardzie.
Stylistyka kokpitu jak za dawnych czasów
Zaglądając do wnętrza poczujesz urok minionego 20- lecia, bo tak właśnie wygląda kokpit. Za zupełnie nowy model 405, zapłacisz ok. 9000 euro, jeśli masz słabość do beży i szarości.
Jak wygląda trwałość tego wnętrza, nie wiemy. Na niemieckich platformach sprzedażowych, jest niewiele egzemplarzy z drugiej ręki. Wszystkim ogłoszeniom o sprzedaży towarzyszą określenia: oldtimer, rzadkość, oryginalny stan. Cena niektórych sięga kwoty 13 tys. euro.
W Polsce Peugeot 405 cieszył się popularnością. Właściciele cenili jego za ogromne wnętrze i duży bagażnik. Wady jak podkreślają, dotyczyły psującego się silnika, który z biegiem lat sprawiał coraz więcej problemów. Za spory minus uważano również ubogie wyposażenie.
W związku z tym, nikt by się nie spodziewał, że Peugeot 405 wciąż jest marzeniem tak wielu kierowców. Jak się okazuje, jest ich bardzo wielu, więc jeśli też byłbyś chętny, nic nie stoi na przeszkodzie.