Najtańsze Renault płynie na fali popularności zarezerwowanej dla Dacii
Nowe Renault Clio 2026 jest coraz bliżej debiutu, zanim to jednak nastąpi, Francuzi cieszą się z ogromnej sławy swojego kompaktu który, choć nie jest modnym SUV-em, podbił Europę kradnąć podium Dacii. Budżetowa rumuńska marka ma bardzo trudnego rywala, w którym europejczycy dostrzegli świetną alternatywę dla Toyoty Yaris i chińskich modeli, która nie nosi budżetowej etykiety.
Bardzo ekonomiczny plan B dla hybryd Toyoty w skandalicznie niskiej cenie szybko znika z salonów. Oferta pojazdów dostępnych od ręki kurczy się w okamgnieniu dzięki cennikowi obowiązującemu od ostatniego dnia lipca. Teraz ten kompaktowy samochód, który ma w ofercie także wariant z etykietą eko, oferuje stosunek jakości do ceny nie do pobicia. W rezultacie dla wielu jest lepszą alternatywą dla Toyoty Yaris i innych hybrydowych rywali.
Renault Clio wyróżnia się wszechstronną konstrukcją, którą zawdzięcza swoim rozmiarom. Jeśli chodzi o długość i wysokość, to jest to odpowiednio 4,05 m i 1,44 m. Jeśli weźmiemy pod uwagę pojemność bagażnika od 300 do 1069 litrów, to francuski samochód jest opcją nie tylko do miasta, ale także na weekendowe wypady. Fakt, że jest nowoczesny, ale nie futurystyczny przemawia do kupujących w różnym wieku.

Niedrogie Clio ze zużyciem nieco ponad 4 l/100 km jest idealne na drożyznę
Dla Polaków bez wątpienia ważne jest, by samochód był ekonomiczny. Oszczędzają w ten sposób na drożyźnie na stacjach paliw. Renault Clio można kupić sobie z instalacją LPG lub hybrydowe, ale nawet wersja z silnikiem benzynowym nie jest paliwożerna. Średnie zużycie oscyluje na poziomie 5,2-5,3 l/100 km.
Alternatywne dla Toyoty Renault Clio HEV zużywa 4,2 l/100 KM bez rezygnacji z osiągów. Z mocą 145 KM (205 Nm), osiąga prędkość 100 km/h w 9,3 sekundy i pojedzie z prędkością maksymalną 180 km/h. Renault oferuje taką konfigurację od ręki. W wersji Techno za 108 300 zł, a w najwyższej wersji esprit Alpine za 119 300 zł.
Nowe Clio z instalacją LPG jest dostępne od ręki za 78 000 zł z poziomem wyposażenia Evolution. Za 87 300 zł dostaniemy je z poziomem wyposażenia Techno. Oferta dostępnych samochodów jednak szybko się kurczy, bo łowcy okazji dostrzegli szansę na atrakcyjny zakup.
Konfigurator Renault teraz uwzględnia specjalną limitowaną edycję Clio Generation. Cena startuje od 84 000 zł i otrzymujemy więcej niż dobrze wyposażony samochód, który uwzględnia na przykład:
– 17’calowe felgi aluminiowe,
– system easy link z ekranem 7″ i nawigacją,
– podgrzewane fotele i podgrzewaną skórzaną kierownicę,
– system wspomagania parkowania tyłem z kamerą cofania,
– automatyczną klimatyzację.
Hybrydowe Clio Generation E-Tech to wydatek 106 300 zł. Tyle wydamy na zakup gotowego do jazdy oszczędnego samochodu. Renault nie wymaga wyłożenia od razu całej gotówki. Uwzględnia formy finansowania oszczędnego kompaktu. Wśród opcji jest kredyt, leasing, a nawet wynajem długoterminowy. W efekcie bez dużych nakładów można postawić bestseller w garażu. Wielu już to zrobiło, rezygnując z zakupu Dacii, Toyoty Yaris czy Mazdy 2.


