Mazda CX-5 nowej generacji to jedna z najbardziej atrakcyjnych alternatyw dla SUV-a Toyoty
Nowa Mazda CX-5 oferuje odświeżony atrakcyjny design, bardziej technologiczną kabinę i wydajną mechanikę. To wystarczy, by rozważyć zakup japońskiego SUV-a, który dorobił się statusu bestsellera w gamie modeli Mazdy.
Oferta na polski rynek uwzględnia dwie wersje napędu: na przednią oś i na wszystkie koła. Ponadto w zależności od wyboru SUV-a można kupić w 3 lub 4 poziomach wyposażenia. Wariant z napędem na dwa koła uwzględnia wersje Prime-Line, Centre-Line, Exclusive-Line i Homura. Mazda CX-5 AWD może zaś być w wersjach Centre-Line, Exclusive-Line i Homura.
Niezależnie od trakcji każda z tych konfiguracji ma pod maską czterocylindrową jednostkę benzynową 2.5 e-Skyactiv G o mocy 141 KM (238 Nm). Wykorzystuje ona technologię mild hybrid (MHEV) i współpracuje z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów, co pozwala japońskiemu SUV-owi nosić etykietę eko. Fakt, że klient może dodatkowo między napędem na przednie lub na cztery koła, działa na korzyść Mazdy CX-5 względem bezpośrednich rywali. Tym samym odświeżony japoński SUV staje się jedną z najlepszych, niezawodnych opcji w swoim segmencie.

Niemalże luksusowa Mazda CX-5 oszczędza względem Toyoty ponad 30 000 zł
Mazda CX-5 2026 ma polski cennik, który zaczyna się od 139 900 zł. To odpowiednio o 36 000 mniej niż najtańsza Toyota RAV4. Nowa generacja japońskiego bestsellera oprócz odświeżonego designu jest bardziej zaawansowane technologicznie.
Zarówno wnętrze, jak i stylistyka nadwozia charakteryzują się elegancją. Jeśli zaś spojrzymy na cennik, to odkryjemy, że Mazda postarała się o atrakcyjną relację jakości i ceny. Dodatkowy plus to bagażnik od 583 do 2019 litrów, który stawia japońskiego rywala Toyoty jako wyważoną opcję dla poszukujących rodzinnego, stylowego samochodu.
Gama Prime-Line w wersji AWD za 164 900 zł to propozycja dla tych, którzy poszukują kompletnego wyposażenia bez nadmiernego wydawania pieniędzy. Uwzględnia ono na przykład takie elementy jak:
– reflektory LED i światła do jazdy dziennej LED,
– czujniki parkowania (przód i tył),
– elektrycznie otwieraną klapę bagażnika,
– tryby jazdy – Sport, Off‑road z systemem HDC,
– automatyczną klimatyzację,
– gniazdo USB-C,
– multimedialny system rozrywki i łączności Mazda Connect (z ekranem 10,25”),
– podgrzewaną, skórzaną kierownicę i skórzaną dźwignię zmiany biegów,
– spoiler dachowy i relingi dachowe,
– zaawansowany system bezkluczykowy,
– systemy ADAS oraz szereg asystentów jazdy,
– bezprzewodowy interfejs Apple Carplay i Android Auto,
– wyświetlacz przezierny na szybie (Head-up),
– usługi Google built-in,
– ładowarka bezprzewodowa QI.
Najtańsza Mazda CX-5 w cenie 139 900 zł nie wymaga konieczności rezygnacji z komfortu i technologii. Oprócz tego, że uwzględnia np. podstawowy system bezkluczykowy, zwykłą skórzaną kierownicę i nie posiada bezprzewodowej ładowarki, jest równie kompletna.

Podsumowanie
Japoński konkurent Toyoty RAV4, Hyundaia Tucson i Kia Sportage to bardzo dopracowana opcja. W rozsądnej cenie 179 000 zł najwyższy poziom wyposażenia Homura pozwala nam doświadczyć niemalże luksusu.
Wariant z napędem na wszystkie koła w cenie 187 600 zł to najdroższa konfiguracja, która pozostaje cenowo na poziomie podstawowej RAV4 z napędem 4×4. W rezultacie Mazda CX-5 bliżej wielu portfeli staje się samochodem najwyższej klasy. Nacisk położony na cyfryzację i ekran, który koncentruje praktycznie wszystkie funkcje kabiny stanowi punkt zwrotny w gamie modelu. To plus wydajny napęd pozwoli CX-5 cieszyć się dużym zainteresowaniem.

