Modny, hybrydowy jak Toyota RAV4 SUV, ale z mocą 258 KM i za niecałe 114 00 zł. To więcej niż kusząca propozycja

Nie ma wątpliwości, że Toyota jest królem wśród marek oferujących napęd hybrydowy. Niezawodny SUV RAV4 to już legenda. Każda marka stawia sobie za cel zmniejszenie dystansu do podium w rankingach sprzedaży, w tym do wiodącej Toyoty. Jednej już się udało mocno rozwinąć skrzydła w 2023 r.

MG HS PHEV
Podaj dalej

SUV od MG w wersji hybrydowej to więcej niż kusząca propozycja

Nie jest tajemnicą, że MG Motor, które zawitało pod koniec roku do Polski, prawie nie ma bezpośrednich rywali pod względem stosunku ceny do jakości. SUV ZS stał się jedną z rewelacji w Hiszpanii, gdzie zajął czwartą pozycję na najlepiej sprzedający się samochód w 2023. To samo zrobiło elektryczne MG4, które zajęło trzecią pozycję w segmencie pojazdów elektrycznych. To dla marki wielki sukces, który zawdzięczają bezkonkurencyjnemu stosunkowi jakości do ceny. MG Motors jednak nie zamierza zwalniać w 2024 r.

MG HS w wersji hybrydowej jest kolejną kuszącą propozycją. Chiński producent ma zamiar zwiększyć jego sprzedaż i uczynić go mocnym konkurentem dla Toyoty RAV4. Napęd PHEV to ciekawa opcja, która pozwala na ponad 50 km jazdy w trybie elektrycznym. Ponadto ma silnik spalinowy, dzięki czemu jest idealną opcją nie tylko do miasta, ale także na długie podróże drogi i autostrady.

Jak widzimy w hiszpańskim konfiguratorze marki, cena wywoławcza tego modelu przekracza 36 000 euro, co jest kuszące w przypadku modelu o tej wielkości i przy tego typu mechanice PHEV o mocy 258 KM. Dodatkowo Hiszpanie dzięki rządowemu programowi MOVES i promocji finalnie zapłacą mniej, bo 26 000 euro. Producent robi im ponadto prezent w postaci pierwszego roku kompleksowego ubezpieczenia.

MG HS SUV
MG HS Iron Exide Grey fot. MG Motor

Zużycie paliwa to 1,8 l na 100 km

Połączenie mocnego i wydajnego silnika spalinowego z imponującym silnikiem elektrycznym oznacza, że ​​zmniejsza emisję CO2 bez poświęcania zasięgu. Dzięki inteligentnej jednostce sterującej i 10-biegowej skrzyni biegów MG HS Plug-in Hybrid może zmniejszyć zużycie paliwa i emisję spalin, zapewniając jednocześnie przyjemność z jazdy. Zużycie paliwa według informacji producenta wynosi 1,8 l na 100 km.

SUV posiada akumulator o pojemności 16,6 kWh, który pozwala na osiągnięcie zasięgu na napędzie elektrycznym WLTP do 52 km. W rezultacie MG HS Plug-In Hybrid jest konkurencyjne pod względem kosztów eksploatacji.

Jednostka sterująca hybrydy analizuje zapotrzebowanie na moc. Rozpoznaje warunki drogowe i wybiera rozdział mocy, dostosowując poziom naładowania akumulatora. To, co najważniejsze: będzie aktywnie uczyć się zachowania kierowcy podczas jazdy, aby dostosować rozdział mocy. Co oznacza, że im więcej jeździsz, tym „mądrzejszy” staje się samochód.

MG HS PHEV kokpit wyświetlacz
Wirtualny kokpit z wyświetlaczem o przekątnej 12,3 cala współpracuje z ekranem dotykowym, oferując wiele cennych  informacji m.in o różnych trybach jazdy

Czy hybrydowe MG HS trafi do polskich salonów marki?

Nie jest tajemnicą, że wielu Polaków, zanim kupi samochód w 100% elektryczny, decyduje się na zakup pojazdu z napędem hybrydowym. Taki jednak wymaga czasami sporej dopłaty względem auta z silnikiem spalinowym. Oferta MG uwzględniająca taki napęd w konkurencyjnej cenie to kusząca propozycja dla oszczędnych i niepotrzebujących logo Toyoty.

W polskim cenniku MG Motors na tę chwilę mamy jedynie benzynowe HS w trzech wersjach wyposażenia o mocy 162 KM. Najtańsza to wydatek 103 800 zł. SUV z bogatym wyposażeniem w wersji Exclusive dostępny od ręki to wydatek 119 500 zł.

Na tę chwilę importer nie przewiduje hybrydowej wersji tego modelu w swojej ofercie, ale pojawi się inny z tego typu napędem i w konkurencyjnej cenie.
Taki SUV o mocy 258 KM, który pojawi się w ofercie, potrzebuje jedynie 6,9 sekundy, by rozpędzić się do setki. W wersji Komfort znajdziemy m.in.:

-reflektory halogenowe projektorowe z regulacją poziomu,
– nawigację / połączenie ze smartfonem (Apple CarPlay i Android Auto)
– ekran dotykowy o przekątnej 10,1 cala,
– ogrzewanie przednich siedzeń,
– klimatyzację dwustrefowa,
– kamerę tylną z dynamicznymi liniami prowadzącymi.

Resumując, warto poczekać na zakup nowego samochodu z napędem hybrydowym. Zaoszczędzimy na zakupie i możemy się cieszyć spalaniem na poziomie niecałych dwóch litrów na 100 km. Czytaj także: Od stycznia można mieć nowego SUV-a ze sporą zniżką. Ma ponadprzeciętne wyposażenie w cenie poniżej 84 000 zł

Przeczytaj również