Mini SUV od Hyundaia trafi do Europy w tym roku. Tańszy od Dacii i bardzo praktyczny będzie sprzedażowym hitem

Nie jest tajemnicą, że kiedy Hyundai pokazał swojego mini SUV-a to wielu było rozczarowanych faktem, że producent ograniczył jego dostępność do Korei. W świetnej cenie i z modnym designem byłby alternatywą dla większych modeli z rodziny Ioniq. Dziś wiemy, że jest szansa, że właśnie tak się stanie.

mini suv Hyundai casper na rynek Korei
Podaj dalej

Hyundai potwierdza Mini SUV Casper przyjedzie do Europy

Kiedy nowy Hyundai Casper został wprowadzony na rynek, zachwycił wielu konsumentów, którzy ostatecznie byli rozczarowani, gdy Hyundai ograniczył jego dostępność w Korei. Podczas konferencji prasowej Hyundai France,  szef marki Lionel French Keogh potwierdził dobre wieści dla tych zawiedzionych – Casper trafi na europejski rynek. Najprawdopodobniej przed końcem 2024 roku.

Klientów koreańskiej marki niewątpliwie ucieszy fakt, że firma zapowiedziała rychłe przybycie małego Kacperka do Europy. Ten miejski SUV mierzący zaledwie 3,60 m (mniej niż Dacia Spring i tyle, co Volkswagen Up) jeździ w Korei Południowej już od 2021 roku. Do wyboru są tam dwie opcje silników spalinowych o mocy 67 KM lub 100 KM.

Teraz prawdopodobnie dlatego, że w Europie rośnie zapotrzebowanie na modnego niewielkiego SUV-a, Hyundai usłyszał żale ze strony potencjalnych klientów i dziś potwierdza, że ​​Casper wkrótce trafi do Europy. Na pewno do Francji.

hyundai casper mini suv takze w europie
Hyundai Casper mini suv wyśledzony w kamuflażu  w Europie

Cena i praktyczność czynią go mocnym rywalem dla Citroena i Dacii

Szef Hyundai France, Lionel French Keogh, ogłosił dzisiaj, że planuje się, by mini SUV trafił do Francji na koniec 2024 roku. W odróżnieniu od Caspera jeżdżącego w Korei, nie będzie on jednak spalinowy. Producent ogranicza sprzedaż do wyłącznie elektrycznej wersji. Według wstępnych informacji może oferować większą wszechstronność niż Dacia Spring (obecnie do 230 km autonomiczności i 65 KM). Jednocześnie cena ma oscylować wokół kwoty 20 000 euro (87600 zł).

Biorąc pod uwagę jego praktyczność i koszt zakupu, Casper celowałby w klientów nowego Citroëna ë-C3 i Dacii Spring. Klienci we Francji dodatkowo zaoszczędzą, jeśli skorzystają z ekologicznej rządowej premii. Tak może się zdarzyć,  jeśli producent zadecyduje, że Casper wyjedzie jak elektryczna Kona z fabryki w Czechach. Decyzja w tej sprawie zapadnie w ciągu kilku miesięcy.

Hyundai Casper chociaż ma „zaledwie” 3595 milimetrów długości, to może przewozić przedmioty o długości do 2 metrów. Zawdzięcza to sprytnie wykonanemu wnętrzu, w którym można złożyć wszystkie oparcia do przodu, tworząc… sypialnię. Wprowadzenie go w atrakcyjnej cenie to jasny sygnał, że Hyundai chce mieć swój udział w torcie chińskich marek w Europie. Dlatego też planuje w nadchodzących latach wypuścić na rynek własny elektryczny samochód miejski.

Prototypy testowe, które widziano na europejskich drogach, mają pewne szczegóły, szczególnie w zakresie sygnatury świetlnej. Przypominają świat rodziny Ioniq. Nazwę Casper można by zmienić, by elektryczną wersja mini SUV-a Hyundaia brzmiała np. Ioniq 1 lub Ioniq 2.

źródło: automobile-propre, plugavel, auto-moto

Przeczytaj również