Nowoczesny kompakt MG ma wiele do zaoferowania
Nowoczesny kompakt MG Motor, który zastąpi obecne MG4, w niczym go nie przypomina. Wyposażony w zintegrowany system zarządzania energią oszczędza miejsce w kabinie, a jednocześnie gwarantuje lepszą wydajność i stabilność elektrycznego układu. Zasięg do 530 km (CLTC) spokojnie wystarczy na tydzień dojazdów do pracy i na krótkie weekendowe wypady za miasto. MG obiecuje najniższe zużycie energii na 100 km w swojej klasie (10,4 kWh/100 km).
Możliwość ultraszybkiego ładowania przez 20 minut pozwoli naładować MG4 od 30 do 80% i uzyskać zasięg 268 km (CLTC). Dodatkowo MG udało się uzyskać w tym modelu zużycie energii 10,4 kWh na 100 km. Najniższe w swojej klasie w Chinach.
Konstrukcyjnie nadwozie nowego MG4 jest bardziej wytrzymałe i stabilne. Poprawiono ochronę konstrukcji i odporność akumulatora na uderzenia. Nowa generacja akumulatorów może się pochwalić certyfikatem” zerowego samozapłonu” i ma na koncie osiem rygorystycznych testów.
Wspierana przez giganta SAIC marka postawiła na nowe technologie. Zaoferuje 14 aktywnych funkcji bezpieczeństwa w tym awaryjne hamowanie, monitorowanie otoczenia podczas otwierania drzwi i cofania. Nowe MG4 potrafi teraz wykorzystać swoją inteligencję do znalezienia miejsc parkingowych i wspomagania kierowcy podczas parkowania. Wyposażony w system NOA elektryczny kompakt wspomaga kierowcę podczas jazdy autostradami. Realizuje automatycznie wjazdy i zjazdy, inteligentną zmianę pasa ruchu, wyprzedzanie, utrzymywanie stałej prędkości i inne funkcje.
Udoskonalone MG4 można obsługiwać za pomocą telefonu. Aplikacja w telefonie jest ściśle zintegrowana z komputerem pokładowym samochodu. W rezultacie można użyć głosu, by MG4 uruchomił zdalnie klimatyzację, odblokował lub zablokował drzwi. Jeśli przyjrzymy się wnętrzu widzimy, że rewolucja nie odbywała się kosztem funkcjonalności samochodu. Ile trzeba za niego zapłacić ?

Najtańsze MG4 dostało w Chinach cenę 38 000 zł
Pierwsza oferta MG4 uwzględnia pięć opcji zakupu do wyboru: Free Edition 437, Calm Edition 437, Free Edition 437 i 530 Fun Editon ograniczone czasowo, Anxin (dostępna jesienią 2025 r.).
Ceny każdej z tych wersji wynoszą odpowiednio: 73 800 juanów, 81 800 juanów, 90 800 juanów i 105 800 juanów. Ostatnia przewiduje zastosowanie nowego akumulatora półprzewodnikowego i jej cenę MG ogłosi we wrześniu. Tak czy inaczej najdroższe MG4 oferowane w przedsprzedaży w Chinach to wydatek nieco ponad 54 000 zł.
Europejczycy o takich cenach mogą pomarzyć. Tak samo, jak o panoramicznym dachu, wentylowanych siedzeniach i specjalnym lakierze w ramach prezentu od firmy. MG jest jednak znane z bardzo kompletnej oferty wyposażenia w standardzie. Spójrzmy zatem, co oferuje najtańsze MG4 Free Edition.

Nawet najtańsza wersja kompaktu MG nokautuje Dacię Spring
Szereg funkcjonalności i technologii plus duże przestronne wnętrze stawiają nowe MG4 jako doskonałą alternatywę m.in. dla Dacii Spring i VW ID.3. Pełen sukces nie byłby jednak możliwy bez konkurencyjnego cennika i wyposażenia. Spójrzmy zatem na ofertę tego kompaktu w Chinach.
W cenie 73 800 juanów MG4 na liście wyposażenia uwzględnia m.in.:
– ponad 30 miejsc do przechowywania,
– elastyczną przestrzeń bagażową od 471 do 1362 litrów,
– 16,calowe felgi,
– reflektory LED Smart Star Eyes,
– sportowy czarny tylny spojler,
– akumulator LFP 42,8 kWh,
– pompę ciepła,
– moc silnika 120 kW (250 Nm)
– 5 trybów jazdy,
– 3 poziomy odzyskiwania energii,
– sportowe fotele,
– automatyczna klimatyzacja,
– elektryczne szyby z przodu i z tyłu,
– bezkluczykowy dostęp i bezkluczykowe uruchamianie,
– ogrzewane lusterka plus wewnętrzne lusterko z powłoką antyrefleksyjną,
– czujniki parkowania przód i tył.
Wyższa wersja Calm Edition uwzględnia dodatkowo m.in.
– tryb wartownika,
– kamerę 360,
– elektryczną pokrywę bagażnika,
– zdalną kontrolę z poziomu aplikacji,
– dwupoziomowy bagażnik,
– łączność MG OPPO Smart Car,
– chip samochodowy Qualcomm Snap Dragon 8155,
– skórzaną kierownicę i fotele.

Podsumowanie
Jeśli chodzi o rozmiary nadwozia to długość, szerokość i wysokość MG4 wynoszą odpowiednio: 4395 mm/1842 mm/1551 mm, a rozstaw osi wynosi zaś 2750 mm. To czyni go najlepszym w swojej klasie w Chinach.
Pokrywa akumulatora zintegrowana z nadwoziem pozwala na uzyskanie większej przestrzeni wzdłużnej wewnątrz pojazdu. W efekcie przestrzeń z tyłu jest porównywalna z samochodem klasy B. To ważny argument, którym może przekonać wielu do porzucenia pomysłu zakupu VW ID.3, Dacii Spring, czy Citroena C3.
Volkswagen ID.3 w Europie ma przewagę nad chińskim rywalem, jeśli chodzi o osiągi i moc. Oferta MG4 w przedsprzedaży nie uwzględnia bowiem więcej niż jednego wariantu mocy i pojemności akumulatorów. Elektryczny Citroen C3 przegrywa z MG4 mocą i pojemnością bagażnika.
Rzecz jasna jednak oczekiwać, że europejski cennik i specyfikacja nieco się zmienią. Na razie nawet ta podstawowa na chiński rynek nokautuje Dacię Spring. Nowe MG4 jest lepsze we wszystkim i potrzebuje jedynie atrakcyjnego cennika, by europejczycy je pokochali tak, jak poprzednika.


źródło: SAIC MG, WRC Media