MG Motor sięga po ważny atut, który zadecyduje o świętym spokoju kupujących samochody
Chińskie marki pojawiające się na europejskim rynku jak grzyby po deszczu oferują często dobre jakościowo pojazdy w atrakcyjnej cenie. Oferta MG Motor robi furorę na wielu rynkach Europy, co w efekcie przekłada się na coraz większą liczbę modeli chińskiego producenta obecnych na ulicach Starego Kontynentu.
Polacy znaleźli w ofercie Brytyjczyków kontrolowanych przez giganta SAIC świetne SUV-y, które relacją jakości i ceny potrafią skutecznie przekonywać. Zwłaszcza że o spokój ducha dba potrójna 7-letnia gwarancja. Nie da się jednak ukryć, że wielu wciąż woli zakupy u europejskich producentów ze względu na obawy o dostępność do części zamiennych po zakupie samochodu. To ważne kryterium, które jest słabością MG w drodze do podbicia europejskiego rynku.
Producent wie, że klienci musieli czekać często tygodniami, gdy zdarzyła się awaria wymagająca wymiany któregoś z podzespołów. Już kilka miesięcy temu MG Motor zapowiadało, że zamierza rozwiązać ten problem i pracuje nad otwarciem europejskiego centrum części zamiennych. To w tej chwili konieczność, by nie dać przewagi rywalom tj. BYD, OMODA i JAECOO, którzy mają już swoje europejskie magazyny części zamiennych. Niedawno ogłosiła, że podobnie jak jej chińscy rozwiązuje problem z częściami zamiennymi dzięki nowemu centrum logistycznemu w Cabanillas del Campo (Guadalajara, Hiszpania).

Morris Garage prześcignie Omodę i Jaecoo zapewniając dostawy części w ciągu 24 godzin
MG Motor stawia zadowolenie klientów na pierwszym miejscu. Nowe centrum logistyczne w Hiszpanii ma powierzchnię 10 000 metrów kwadratowych. W efekcie producent gwarantuje dostępność części zamiennych tj. filtry, elementy podlegające wymianie podczas serwisu i kluczowe komponenty na wypadek kolizji lub awarii. Gwarancja dostaw do całej autoryzowanej sieci hiszpańskich dealerów to 24 godziny. W efekcie ważna filia złagodzi krytykę, stawiając jednocześnie na zadowolenie klientów.
MG Motor chcąc prześcignąć Omodę i Jaecoo zgromadziło obecnie zapasy, które mają pokryć zapotrzebowanie na 4 kolejne miesiące. Hiszpańskie centrum logistyczne dysponuje obecnie około 2000 numerami części zamiennych. Morris Garage będzie również korzystać z dodatkowego, bezpiecznego magazynu MG Europe w Amsterdamie. W tym kraju chiński producent przechowuje kolejne 15 000 części zamiennych. Dodatkowym wzmocnieniem pozycji marki w Europie jest fakt, że mniej niż 0,5% jego części zamiennych pochodzi z Chin. To ważny argument, który pozwoli marce zdobyć zaufanie klientów na Starym Kontynencie.
Szybka reakcja na nieprzewidziane zdarzenia jest kluczem do sukcesu producenta z Chin, który swoimi centrami logistycznym podnosi poprzeczkę rywalom. MG zyskuje tym szansę na zdobycie wysokiej pozycji w Europie, gdzie klienci przywykli do szybkiej i sprawnej obsługi posprzedażowej.

Nowa strategia dostaw części zamiennych pozwoli MG zdobyć zaufanie klientów
MG Motor ma przewagę nad wieloma rywalami swoją podstawową 7-letnią gwarancją (limitowaną do 150 000 km) także na elektryczny układ napędowy oraz 7-letnią gwarancją na perforację nadwozia bez ograniczeń. Centra logistyczne w Europie pozwolą, by rozsądne ceny nie stały już w sprzeczności z wysoką jakością obsługi klienta. W efekcie to wyeliminuje wątpliwości co do długoterminowej niezawodności byłej brytyjskiej marki. Nie tylko dla Polaków obsługa posprzedażowa ma fundamentalne znaczenie przy wyborze nowego samochodu.
Warto wiedzieć, że nowy magazyn części zamiennych wpisuje się w inne inicjatywy MG w Hiszpanii. Planuje się także utworzenie centrum logistycznego z siedzibą w Barcelonie. Z tej lokalizacji MG będzie zarządzać działalnością na terenie całej Europy Południowej. Działania na rzecz poprawy obsługi posprzedażowej wpłyną na dalszy wzrost zainteresowania ofertą marki w Europie.