Festiwal Prędkości w Goodwood to idealna scena, by spojrzeć głęboko w oczy Tesli
MG Motor wykorzystało Festiwal Prędkości w Goodwood na miejsce europejskiego debiutu nowych, dwóch elektrycznych modeli. W katalogu cenionej przez Polaków marki znajdzie się wkrótce nowe MG IM5 i IM6.
Elegancka limuzyna i SUV to najbardziej innowacyjne samochody w ofercie MG. Oznaczone symbolem marki IM są w sam raz dla tych, którzy chcą doświadczyć najnowocześniejszych technologii i wzornictwa motoryzacyjnego. Przeniosą pasażerów na wyższy poziom, chociażby dzięki inteligentnym systemom bezpieczeństwa. Te rozumieją i błyskawicznie reagują, zapewniając zaawansowane wspomaganie kierowcy.
System Rainy Night Mode na przykład zaprojektowano, by generował podgląd sytuacji na drodze w czasie rzeczywistym w ciemności i w deszczu, wykorzystując m.in. kamery 360 stopni. W efekcie IM6 i IM5 zapewniają pewność prowadzenia samochodu w każdych warunkach pogodowych.
Dodatkowo 4-trybowy system One Touch Park Assist, jest stworzony dla wykonywania skomplikowanych manewrów parkowania. Dzięki funkcji autonomicznej jazdy i kamerom 360 stopni, cofanie na wąskich drogach, parkowanie równoległe i tyłem nie będzie nigdy problemem. Przyjrzyjmy się zatem bliżej specyfikacji obu nadchodzących modeli.

MG IM6 patrzy głęboko w oczy Tesli model Y
Zhiji LS6, bo tak nazywa się model IM6 na chińskim rynku, podobnie jak IM5 jest dziełem spółki joint venture giganta SAIC. Projekt nadwozia, inspirowany koncepcją „GENTLE SCULPTURE” to efekt współpracy SAIC MOTOR CORPORATION i UNIVERSITY OF ART LONDON. Samochód oferuje luksusową i zaokrągloną estetykę z każdej perspektywy. Wyrafinowany design idealnie łączy z zaawansowaną technologią, którą dysponuje.
Jeśli chodzi o wymiary, to długość, szerokość i wysokość pojazdu wynoszą odpowiednio 4910/1988/1669 mm, a rozstaw osi 2960 mm. MG IM6 wykorzystuje inteligentny układ kierowniczy z czterema kołami skrętnymi zaprojektowany z myślą o precyzyjnej i komfortowej jeździe. Mały promień skrętu, wynoszący zaledwie 5,09 metra, pozwala łatwo nim manewrować.
Ten średniej wielkości SUV-a charakteryzuje się także niskim współczynnikiem oporu powietrza, który wynosi 0,23. W Europie IM6 wykorzysta jedynie z duży akumulator o mocy 100 kWh, oferując dwie opcje zasięgu. Inteligentny napęd na cztery koła jest standardem, a wersja Performance osiągnie setkę w 3,5 sekundy. Oparty na platformę SiC o napięciu 800 V IM6 pozwala na szybkie ładowanie do 396 kW. Proces ten od 10% do 80% przy maksymalnej mocy potrwa 18 minut.
Nietypowy kokpit składa się z kilku ekranów łączących funkcję cyfrowych zegarów, ekranu systemu multimedialnego oraz centrum rozrywki dla pasażera. Kolejny pionowy i położony pod kątem znajduje się w tunelu środkowym. Pełni funkcję m.in. panelu klimatyzacji i pozwala na sterowanie dodatkowymi funkcjami pojazdu. Taki elektryczny SUV z bagażnikiem o pojemności 665 litrów będzie w sam raz dla rodzin, które nie chcą Tesli Model Y.

Ekscytujące osiągi i technologie MG IM5 celują w Teslę Model 3
Jeśli chodzi o nowe IM5 w ofercie MG, to stylistycznie wielu widzi w nim nawiązanie do elektrycznego Porsche Taycan z nutką chińskiego Xiaomi SU7. Nadwozie podobnie ja w modelu IM6 charakteryzuje się bardzo niskim współczynnikiem oporu powietrza (0,226).
Jeśli chodzi o specyfikację, to na wyposażeniu sedana znajdzie się panoramiczny szklany dach i 19-calowe koła o zoptymalizowanej aerodynamice. Bagażnik oferuje 457 litrów pojemności, ale to, co generuje największe emocje to rzecz jasna technologie, które skrywa ekran MG IM 5 o przekątnej 26,3 cala. Oprócz tego, że obsługuje Android Auto i Apple CarPlay, to skrywa w zanadrzu szereg innych funkcjonalności, jak elektryczny SUV. Elegancki IM5 oferuje także podgrzewane i wentylowane fotele, ładowarkę bezprzewodową i system nagłośnienia z 20 głośnikami.
MG potwierdziło, że IM5 będzie oferowany z bateriami o pojemności 75 i 100 kWh. W wersjach z jednym lub dwoma silnikami elektrycznymi. Wersja Long Range o pojemności 100 kWh pozwoli pokonać dystans do 710 km na jednym ładowaniu. Naładowanie od 10% do 80% zajmie zaledwie 17 minut (przy maksymalnej mocy). Jeśli chodzi o moc i osiągi, to ujawniono, że wersja Performance IM 5 generuje moc 752 KM (802 Nm) i przyspiesza do 100 km/h w czasie 3,2 sekundy. MG zamierza nim ukraść sprzedaż Tesli Model 3.

Ile kosztuje nowe inteligentne MG IM6 i MG IM5?
Oferta MG na razie skierowana na rynek Wielkiej Brytanii uwzględnia już cennik dla obu nowych modeli.
Elektryczny sedan IM5 oferowany w 3 opcjach do wyboru zaczyna się od 39 450 funtów (ok.195 000 zł) za sedana z baterią o pojemności 75 kWh. To mniej niż najtańsza Tesla Model 3, która oferuje nieco większy zasięg. Za najwyższy poziom możliwości IM5 w wersji Performance trzeba w Wielkiej Brytanii zapłacić 48 495 funtów (ok. 293 000 zł). To znowu spora oszczędność względem konkurenta od Tesli, tym razem także pod względem zasięgu.
Zaawansowany technologicznie MG IM6 startuje w Wielkiej Brytanii z cennikiem od 47 995 funtów (ok. 237 000 zł). Tyle kosztuje wersja Long Range o mocy 300 kW (500 Nm) i z zasięgiem powyżej najtańszej Tesli Model Y. Wariant Performance kosztuje w Wielkiej Brytanii 50 995 funtów (ok. 251 000 zł). MG przewidziało dla klientów specjalne wydanie Launch Edition IM6. Cennik uwzględnia baterie o pojemności 100 kWh z zasięgiem ponad 600 km i moc ponad 700 KM. SUV kosztuje w takiej konfiguracji 52 995 funtów.
Kolejnym SUV-em, który trafi na rynek Wielkiej Brytanii będzie MG Cyber X. Wersja produkcyjna pojawi się na drogach w 2027 roku. Ten samochód jak informowaliśmy prezentuje zupełnie nowy język designu marki, a koncept jest zapowiedzią kubistycznego, elektrycznego „ miejskiego eksploratora”.


