Mercedes zobowiązał partnerów handlowych do wstrzymania dostaw
Producent odkrył problemy z oprogramowaniem jednostek 8-cyklindrowych, dlatego w najbliższym czasie żaden Mercedes nie wyjedzie z salonu. Partnerów handlowych producenta zobowiązano do wstrzymania dostaw do klientów, dopóki ten nie rozwiąże problemu.
Samochody dotrą do klientów tylko wtedy, gdy otrzymają „odpowiedni środek”, który zapewni ważną diagnostykę pokładową. Duży nacisk położono na wstrzymanie dostaw wysokomarżowych samochodów o dużej mocy. Business Insider dowiedział się o tego od kręgów partnerów handlowych luksusowej marki.
Na prośbę redakcji grupa potwierdziła informacje: „Mercedes-Benz AG ustalił, że oprogramowanie jednostki sterującej silnika może nie odpowiadać specyfikacji w niektórych pojazdach z 8-cylindrowymi silnikami benzynowymi. W tym przypadku nie można było spełnić wymogów prawnych dotyczących diagnostyki pokładowej”.
Klienci nie dostaną samochodów do czasu rozwiązania problemu
W rezultacie firma musiała wprowadzić drastyczne środki, by uchronić klientów od potencjalnych problemów.
„Mercedes-Benz AG poinstruował swoich dealerów, aby nie dostarczali klientom samochodów, których dotyczy ten problem, do czasu wydania odpowiedniego komunikatu przez centralę MB AG oraz udostępnienia odpowiedniego środka zaradczego w ramach działań serwisowych i wdrożenia go w pojazdach. W związku z tym dostawa do klientów nie jest obecnie możliwa– mówi Mercedes-Benz
Wszyscy, którzy zamówili samochody od Mercedesa muszą cierpliwie czekać: „Odpowiedni środek zostanie udostępniony dotkniętym rynkom tak szybko, jak to możliwe„.
Według rzecznika, wstrzymanie dostaw dotyczy „różnych serii modeli (…) z lat modelowych 2019 – 2021”.