Chiński ekskluzywny SUV jest „mega” pod każdym względem
Nowy SUV, który przybywa do Hiszpanii to MHero I z oferty chińskiego producenta Dongfeng. To najbardziej ekskluzywny samochód, jaki posiada w tym segmencie z napędem elektrycznym. Wkracza na scenę z napędem na wszystkie koła, mocą ponad 1000 KM i zasięgiem 450 km z akumulatora o pojemności 142,7 kWh. Tym samym kolos ma chrapkę przejść do klubu elit i zyskać klientów ceniących duże SUV-y marek premium tj. Mercedes. To spore wyzwanie, ale czy niemożliwe do zrealizowania?
Wiadomo, że jak na elitę przystało, nie jest to model dostępny dla wszystkich. Chcąc zaś mierzyć się z najlepszymi, musi mieć czym zaimponować klientom. Gabaryty na pewno nie pozostawiają go niezauważalnym na ulicach. Jeśli chodzi o wielkość to długość, szerokość i wysokość to nowego Dongfenga MHero I wynoszą odpowiednio 4987/2080/1935 mm a rozstaw osi wynosi 2950 mm.
Oprócz imponujących rozmiarów SUV robi wrażenie także swoim agresywnym i nowoczesnym wizerunkiem. Staje się idealną opcją dla tych, którzy lubią być zauważeni. Nie sposób jednak pominąć jego właściwości jezdnych. Dzięki kątowi natarcia do 45 stopni MHero I poradzi sobie w każdym terenie.
Moc ponad 1000 KM (800 kW) i 1400 Nm maksymalnego momentu obrotowego pozwala mu przyspieszać do setki w czasie 4,2 sekundy. To pomimo tego, że waży 3000 kg. Prędkość maksymalną ograniczono do 195 km/h. Co wiadomo o cenie i wyposażeniu „mega SUV-a”?
Wyjątkowa promocja dla kierowców. Odbierz bon o wartości 120 zł na paliwo
Wszystko jest tu premium- nawet cena
Nie jest tajemnicą, że kolejnym atutem MHero I jest jego bogate wyposażenie już w standardzie. Nawet sam producent stwierdza, że oferuje „kokpit premium”. Łączy on w sobie całkowicie cyfrową tablicę przyrządów, a dotykowy ekran ma imponujące rozmiary. Pojazd jest kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay a lista systemów wspomagających kierowcę jest bardzo bardziej niż zadowalająca.
Pasażerowie z przodu mogą korzystać z dowolnej rozrywki za pomocą 12,3-calowego ekranu. Fotele są komfortowe, wentylowane i regulowane. Także dla pasażerów tylnej kanapy. Pojemność bagażnika p wynosi 1137 litrów po złożeniu tylnej kanapy.
W zależności od infrastruktury ładowania, pojazd ładuje się od 30 do 80 procent w 47 minut z mocą do 100 kW (szybkie ładowanie DC). Akumulator izolowany ceramicznie i w znacznym stopniu chroniony przed wstrząsami przez aluminiową płytę o grubości 8 milimetrów, pozwala na jazdę w trudnym terenie. Poradzi sobie również z temperaturami od -30 do +55° Celsjusza.
Jeśli chodzi o cenę, to „Mega-SUV”, bije pod tym względem koszt zakupu Mercedesa Klasy G w tym kraju. Kolos na miarę elit kosztuje w Hiszpanii od 158 000 euro (676 441,86 zł). Taki cennik zacznie obowiązywać od czerwca. Według dostępnych informacji w maju „Mega SUV” doczekał się pierwszej rejestracji.
Model ten, znany również jako Mengshi 917 zapoczątkuje ofensywę produktową producenta z Chin. Jak sobie poradzi ze swoim trudnym zadaniem? Na odpowiedź na to pytanie przyjdzie jeszcze nam poczekać. Nie jest jednak tajemnicą, że jest już oferowany na kilku rynkach np. w Szwajcarii i nie będzie łatwe zadanie.