Mały hybrydowy SUV zyskuje na wadze na rynku. Mocny rywal Renault Captur okazuje się lepszą opcją

Francuskie Renault może się pochwalić referencyjnym modelem w segmencie SUV. Noszący jego logo Captur w ostatnich latach nieźle się sprzedaje. Od jakiegoś czasu jest jednak na rynku nowy hybdrydowy SUV konkurencyjnej marki, który okazuje się dla wielu lepszą opcją.

miejski SUV renault captur hybrid wnętrze
Podaj dalej

Renault Captur w ma w swoim segmencie mocnego konkurenta

Francuski SUV to model, który stanowi świetny kompromis w tym segmencie dla wielu swoich konkurentów. Renault Captur w swoim segmencie zagwarantował Francuzom jeden z najwyższych wyników sprzedaży na Starym Kontynencie. Na naszym rynku oferowany także jako samoładująca się hybryda, czyli napęd cieszący się coraz większym zainteresowaniem, taki SUV zdobył uznanie. Uznano go w 2023 r. za najlepszy mały samochód dla aktywnych.

Zapotrzebowanie na tego typu modele jest coraz większe. Znaczenia nabiera etykieta Eco i wygodne nadwozie kompaktowego SUV-a. Problem Renault polega na tym, że ma już mocnego konkurenta. Hybrydowy Captur winduje cennik producenta ostro do góry. Co oznacza, że by cieszyć się niższym spalaniem i automatyczną skrzynią biegów trzeba zapłacić blisko 132 tys. zł. Tyle kosztuje najtańsza wersja z silnikiem o mocy 145 KM.

TOYOTA_YARIS_CROSS_EXTERIOR_003
TOYOTA_YARIS_CROSS_

Toyota Yaris Cross, SUV będący kompromisem dla francuskiego modelu

Toyota Yaris Cross to SUV, który nie zbyt wielu bezpośrednich rywali w swoim segmencie. Japoński model jak można zauważyć, zyskuje ogromną popularność. Zajął czwartą pozycję w top 10 najchętniej kupowanych modeli w 2023 r.

Chociaż model pojawił się na naszym rynku stosunkowo niedawno, to jest pozycjonowany jako jedna z najlepszych opcji pod względem stosunku jakości do ceny. Jak widzimy w konfiguratorze Toyoty, model z silnikiem 1.5 Hybrid Dynamic Force kosztuje niecałe 114 tys.zł. W tej cenie samochód dysponuje mocą 116 KM i automatyczną skrzynią biegów. Najbogatsza wersja Adventure to wydatek niecałych 136 tys.zł. To o wiele mniej w porównaniu modelu z oferty francuskiego producenta. Samochód z rocznika 2024 to wydatek co najmniej 128 tys. zł

Jednym z głównych argumentów Renault przeciwko Toyocie jest to, że model francuski ma mocniejszy silnik. Francuzi oferują w Renault Captur moc 145 koni mechanicznych, podczas gdy model Toyoty ma zaledwie 116 koni mechanicznych. Mając jednak na uwadze, że są to modele przeznaczone do regularnego poruszania się po międzymiastowych obszarach miejskich, Toyota okazuje się lepszą opcją. Zużyje mniej paliwa, ale jednocześnie ma wystarczającą moc, aby bez problemu stawić czoła długim podróżom autostradami. Czytaj także: Nowoczesny japoński SUV bogato wyposażony w standardzie to świetna propozycja. Teraz z dużym rabatem

Miejski SUV od Renault wygrwa z Toyotą większą mocą silnika, ale przegrywa cennikiem
Miejski SUV od Renault wygrwa z Toyotą większą mocą silnika, ale przegrywa cennikiem
Miejski SUV Toyoty zużyje mniej paliwa, ponadto ma wystarczającą moc, aby bez problemu stawić czoła długim podróżom autostradami.

Przeczytaj również