Renault Captur w ma w swoim segmencie mocnego konkurenta
Francuski SUV to model, który stanowi świetny kompromis w tym segmencie dla wielu swoich konkurentów. Renault Captur w swoim segmencie zagwarantował Francuzom jeden z najwyższych wyników sprzedaży na Starym Kontynencie. Na naszym rynku oferowany także jako samoładująca się hybryda, czyli napęd cieszący się coraz większym zainteresowaniem, taki SUV zdobył uznanie. Uznano go w 2023 r. za najlepszy mały samochód dla aktywnych.
Zapotrzebowanie na tego typu modele jest coraz większe. Znaczenia nabiera etykieta Eco i wygodne nadwozie kompaktowego SUV-a. Problem Renault polega na tym, że ma już mocnego konkurenta. Hybrydowy Captur winduje cennik producenta ostro do góry. Co oznacza, że by cieszyć się niższym spalaniem i automatyczną skrzynią biegów trzeba zapłacić blisko 132 tys. zł. Tyle kosztuje najtańsza wersja z silnikiem o mocy 145 KM.
Toyota Yaris Cross, SUV będący kompromisem dla francuskiego modelu
Toyota Yaris Cross to SUV, który nie zbyt wielu bezpośrednich rywali w swoim segmencie. Japoński model jak można zauważyć, zyskuje ogromną popularność. Zajął czwartą pozycję w top 10 najchętniej kupowanych modeli w 2023 r.
Chociaż model pojawił się na naszym rynku stosunkowo niedawno, to jest pozycjonowany jako jedna z najlepszych opcji pod względem stosunku jakości do ceny. Jak widzimy w konfiguratorze Toyoty, model z silnikiem 1.5 Hybrid Dynamic Force kosztuje niecałe 114 tys.zł. W tej cenie samochód dysponuje mocą 116 KM i automatyczną skrzynią biegów. Najbogatsza wersja Adventure to wydatek niecałych 136 tys.zł. To o wiele mniej w porównaniu modelu z oferty francuskiego producenta. Samochód z rocznika 2024 to wydatek co najmniej 128 tys. zł
Jednym z głównych argumentów Renault przeciwko Toyocie jest to, że model francuski ma mocniejszy silnik. Francuzi oferują w Renault Captur moc 145 koni mechanicznych, podczas gdy model Toyoty ma zaledwie 116 koni mechanicznych. Mając jednak na uwadze, że są to modele przeznaczone do regularnego poruszania się po międzymiastowych obszarach miejskich, Toyota okazuje się lepszą opcją. Zużyje mniej paliwa, ale jednocześnie ma wystarczającą moc, aby bez problemu stawić czoła długim podróżom autostradami. Czytaj także: Nowoczesny japoński SUV bogato wyposażony w standardzie to świetna propozycja. Teraz z dużym rabatem