Jeśli cena ma znaczenie, to wybór nie zawsze pada na ofertę Dacii i alternatywnego MG
Podczas gdy unijni urzędnicy starają się opanować ekspansję chińskich marek do Europy i łamią sobie głowy, co zrobić, by producenci ze Starego Kontynentu nie poszli z torbami, jest rynek, który rządzi się swoimi prawami. Pomimo tego, że jest w czym wybierać, jeśli chodzi o oferty o doskonałych relacjach jakości i ceny, bo taką jest na przykład kompakt od MG, to konsekwentnie pozostaje wierny jednej marce.
Należący do koncernu Stellantis Fiat dominuje na włoskim rynku, osiągając doskonałe wyniki sprzedaży. Motorem napędowym tego mechanizmu nie jest żaden SUV, czy rodzinne kombi. To niewielka Pandina pozostaje królową ekonomiczności, stanowiąc synonim niezawodności ze swoją prostą konstrukcją. Turyńska marka zaliczyła kolejny udany miesiąc z łączną liczbą rejestracji w wysokości 14 701 egzemplarzy. Taki wynik to znaczący postęp względem ubiegłego roku. Udział w rynku 11,3% to wzrost o 1,9 punktu procentowego i ponad 2500 dodatkowych dostaw pojazdów.
Fiat cieszy się więc ze swojej pozycji lidera w segmencie samochodów osobowych. Warto wiedzieć, że owym liderem na krajowym rynku jest już jedenasty rok z rzędu.

Fiat Pandina zmierzy się z nowym modelem 500 Hybrid
Kompaktowa Pandina nie ma rywali we Włoszech. Ten prostej konstrukcji miejski samochód w kilku wykończeniach do wyboru stawia na wydajność. Wyposażony w technologię napędową mHEV kładzie nacisk na niskie zużycie paliwa i spełnianie rygorystycznych norm emisji spalin.
Doskonałe wyniki Fiata za listopad 2025 r., to m.in. efekt finansowej promocji, którą objęto 8 modeli. W tym Fiata Pandina. Teraz ten pancerny kompakt wymaga wpłaty niecałych 43 000 zł, by móc odebrać kluczyki. Pozostałą część spłaca się w wygodnych ratach. To model, który pomimo klasycznego wyglądu wciąż jest tym kultowym modelem, na którym można polegać.
W nadchodzących miesiącach do Pandiny dołączy nowy Fiat 500 Hybrid, który wzmocni ofertę włoskiego producenta w segmencie zelektryfikowanych samochodów kompaktowych. Włosi przewidują także uzupełnienie katalogu Pandiny o wersję z LPG. To bez dwóch zdań pozwoli temu modelowi bić kolejne rekordy sprzedażowe. To bardzo popularne paliwo we Włoszech.
Fiat rządzi także w segmencie mikromobilności we Włoszech. Pozycję lidera pozwala mu utrzymać urocze Topolino, którego udział w rynku elektrycznych czterokołowców przekracza 40%. Obecnie włoski rynek oczekuje premiery Fiata Tris. To trójkołowy pojazd użytkowy produkowany przez Stellantis w Maroku. Zaprojektowany przez Fiat Professional elektryczny model nawiązuje do kultowego Piaggio Ape pod względem designu i filozofii. W nowoczesnym wydaniu będzie w kilku konfiguracjach do wyboru. Fiat położył nacisk na szeroki zakres zastosowań użytkowego Tris- od dostaw, po wsparcie logistyczne na krótkich dystansach.

