Leapmotor pod płaszczykiem Stellantis zrobi szach mat w segmencie hatchbacków EV
Nowy członek rodziny modeli B Leapmotor B05 wywołał zamęt już po ogłoszeniu specyfikacji. Chińska marka, która ma szczęscie funkcjonować w Europie pod płaszczykiem Stellantis, zaproponowała bowiem wysokiej jakości samochód w segmencie, w którym nie ma wielu rywali.
Doskonale dostrojony pod względem właściwości jezdnych B05 z absolutnie oszałamiającym wyglądem trafi do polskiej oferty. Wszystko jest już gotowe na pierwszy cennik i specyfikację. Zanim to jednak nastąpi, możemy przyjrzeć się już ofercie i cenie tego modelu przygotowanych na rynek w Chinach.
Leapmotor Lafa 5, bo tak się nazywa w kraju producenta, przestaje już być tajemnicą, jeśli chodzi o szczegóły poziomów wyposażenia. To spory powód do zmartwienia dla konkurentów z MG i Volkswagena. Leapmotor zaproponował 5 wariantów tego modelu do wyboru i uwzględnił dwie opcje, jeśli chodzi o akumulator: 56,2 kWh i 67,1 kWh. W związku z tym samochód proponuje odpowiednio 515 i 605 km zasięgu (CLTC). W efekcie ma nieznaczną przewagę nad VW ID.3, a MG4 może z nim wygrać jedynie ceną. To dlatego, że Leapmotor B05 nie rezygnuje na rzecz ceny ani z inteligentnych funkcji, ani z bogatej konfiguracji.

Ile kosztuje nowy B05 marki Stellantis i co oferuje w bazowej wersji?
Nowy samochód to w pełni elektryczny hatchback, zbudowany na platformie LEAP 3.5 występuje w trzech poziomach wyposażenia dla konfiguracji z zasięgiem 515 km (CLTC). Są to odpowiednio wersje Plus, Pro i Max. Cennik startuje odpowiednio od 97 800, 105 800 i do 121 800 juanów. Leapmotor ma jednak promocję z okazji debiutu modelu i wystarczy mieć 92 800 juanów lub 116 800 juanów, by kupić najtańszą i najdroższą opcję z akumulatorem 56,2 kWh. Czyli nieco ponad 57 000 lub 60 000 zł.
Dla porównania wersje z akumulatorem 67,1 kWh są w dwóch poziomach wyposażenia: Pro i Max. Cena zakupu wynosi zaś odpowiednio 111 800 i 121 800 juanów. To odpowiednio niecałe 58 000 i 63 000 zł. W efekcie wszyscy mówią o nowym modelu Leapmotor, a konkurencja boi się, że odbierze jej sprzedaż.
Najtańszy Leapmotor Lafa 5 uwzględnia w wyposażeniu m.in.:
– 19-calowe sportowe felgi aluminiowe,
– inteligentny kokpit z chipem 8155,
– aktywne żaluzje wlotu powietrza AGS
– 6-kierunkową regulację fotela kierowcy,
– sterowanie głosowe AI,
– kamera samochodowa,
– tryb wartownika,
– panoramiczny obraz 360°.
Wyższa wersja Pro dorzuca m.in. podgrzewaną kierownicę, 12 głośników + cyfrowy wzmacniacz DSP, 256-kolorowe oświetlenie ambientowe, elektryczna klapa bagażnika, panoramiczny dach z elektryczną osłoną przeciwsłoneczną. W wersji Max nowość Leapmotor uwzględnia:
– Lidar + inteligentny chip 8650,
– elektryczną klapę bagażnika,
– asystenta nawigacji po autostradach NAP,
– asystenta nawigacji dojazdów do pracy,
– chińsko-europejskie, sportowe zestrojenie podwozia,
– tryb Sentry,
– podgrzewaną kierownicę,
– podwójną wentylację i ogrzewanie przednich siedzeń,
– parkowanie z pamięcią HPA.
Jak informowaliśmy, Leapmotor Lafa 5 będący chińskim odpowiednikiem Leapmotor B05 uwzględnia w kabinie 14,6-calowy ekran centralnego sterowania 2,5K Ultra HD i 8,8-calowy panel wskaźników LCD. Samochód korzysta również z interaktywnego systemu operacyjnego Leapmotor OS 4.0 Plus. Chłodzona powietrzem superszybka ładowarka bezprzewodowa o mocy 50 W, to kolejna przydatna funkcjonalność.

Czy warto kupić Leapmotor B05?
Odpowiednik modelu, który trafi na polski rynek, w Chinach zebrał w ciemno ponad 10 000 zamówień. Leapmotor stosując bezramkową estetykę drzwi i podwójną inteligencję dużego modelu AI udowadnia rywalom, że coupé marzeń nie musi iść na żadne kompromisy. Wielu wróży mu wielką karierę na miarę VW Golfa, gdyby taki elektryczny model był w ofercie niemieckiego producenta.
Cennik Leapmotor B05 demokratyzuje technologie w swoim „bezkompromisowym i niekonwencjonalnym” samochodzie. Zasięg ponad 500 kilometrów, ultraszybkie ładowanie w 18 minut eliminują strach przed utratą zasięgu. Dochodzi do tego wysoka jakość materiałów z welurowej mikrofibry ze sztucznego zamszu godna klasy premium i frajda z jazdy. Układ z silnikiem umieszczonym z tyłu i napędem na tylne koła, pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,4 sekundy. Dodatkowo funkcja V2L potrafi zmienić bagażnik B05 w miejsce imprezowania.
Nic dziwnego, że w Europie już się martwią debiutem Leapmotor B05. Kupno dobrego samochodu za niewielką cenę od razu zapewnia uwagę rynku. Stellantis może zatem liczyć na kolejny świetnie sprzedający się model. Akceptowalna cena i wyposażenie, które szerzej omówiliśmy w naszych publikacjach na temat tego modelu, spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem. Leapmotor B05 z nisko zawieszoną sylwetką i jakością na miarę premium, to dla wielu jeden z najciekawszych samochodów segmentu C. W wersji Ultra na miarę spalinowego VW Golfa GT byłby szczególnie interesujący, jeśli trafi na nasz rynek. Tak czy inaczej, Leapmotor sprawia wrażenie naukowca, który pilnie się uczy.

