Leapmotor C10 2026 to znaczny postęp względem dotychczasowego modelu
Nowy C10 na rok 2026 skradł scenę w Chinach swoim debiutem. SUV ma teraz wiele mocnych atutów, by poradzić sobie z liczną konkurencją. Leapmotor nie chce zostawać z tyłu, dzięki swoim wysiłkom dostało się do pierwszej trójki w Chinach, jeśli chodzi o sprzedaż w I kwartale tego roku.
Nowo wprowadzony na rynek model Leapmotor C10 2026 już na starcie wyróżnia się stosunkiem ceny do jakości, oferując nowy poziom inteligencji i wydajności. Wyposażony m.in. w radar laserowy i platformę 800 V doprowadzi wielu konkurentów na skraj bankructwa. SUV trafił na chiński rynek w dwóch ulepszonych technologiach napędu.
Wersja całkowicie elektryczna otrzymała duży akumulator o pojemności 74,9 kWh, co pozwala C10 uzyskać zasięg do 605 km (CLTC). To blisko o 100 km więcej niż u poprzednika. Ponadto ulepszony SUV korzysta teraz z platformy wysokiego napięcia 800 V. W efekcie akumulator można naładować od 30% do 80% w ciągu 16 minut. Tyle czasu potrzeba, aby móc znów kontynuować jazdę na dystansie ponad 300 km. Nawet jeśli uwzględnimy fakt, że nie mówimy o zasięgach wg europejskiego WLTC, to są to wartości wystarczające jak na SUV’a do codziennego użytku.
Wersja o rozszerzonym zasięgu Leapmotor C10 2026 przejedzie, korzystając wyłącznie z energii elektrycznej dystans 210 km. Ponadto zużycie paliwa przy niskim poziomie naładowania akumulatora wynosi obecnie 5,1 l/100 km. To bardzo dobry wynik, nieosiągalny dla wielu pojazdów z silnikiem spalinowym.

Chiński SUV lepiej się prowadzi i jest inteligentniejszy
Leapmotor C10 2026 doczekał się także ulepszeń pod względem inteligencji i właściwości jezdnych. SUV-a wyposażono w „jedyny” w tej klasie system kontroli stabilności, który zadziała w przypadku, gdy dojdzie do pęknięcia opony. Dodatkowe strojenie podwozia wykonał zespół europejski. C10 pokonuje progi zwalniające czysto i sprawnie, a wrażenia z pokonywania zakrętów i kontrolowania przechyłów nadwozia na górskich drogach są porównywalne z podwoziami tradycyjnych samochodów europejskich. Tak przynajmniej wynika z zapewnień producenta.
Samochód wyposażony m.in. w elektryczne ukryte klamki drzwi (z funkcją automatycznego rozbijania lodu), bezprzewodową ładowarkę telefonu komórkowego o mocy 50 W, boczne kurtyny powietrzne na całej długości nadwozia, wyjątkowo duże przednie boczne poduszki powietrzne. Najbogatsza wersja wyposażenia korzysta z 2 radarów laserowych, 12 głośników oraz wentylowanych i podgrzewanych skórzanych foteli. Porozmawiajmy zatem o cenach.
Zazwyczaj modernizacja wiąże się ze wzrostem cen, ale Leapmotor gra w zupełnie inną grę. Oferuje więcej i obniża cenę. Najbogatsza wersja wyposażenia jest w cenie 142 800 juanów. Dla porównania taka konfiguracja w konkurencyjnym NIO to co najmniej 300 000 juanów. Model z 100% elektryczny z zasięgiem 530 km Comfort Edition kosztuje 122 800 juanów. Modele z zasięgiem 605 km to odpowiednio wydatek 132 800 juanów i 142 800 juanów. Jeśli chodzi o wersję z rozszerzonym zasięgiem, to taka zaczyna się od 122 800 juanów, wyposażona w LiDAR kosztuje 132 800 juanów.

Podsumowanie
Leapmotor C10 2026 staje się poważnym rywalem nawet dla BYD Song L. Startegia producenta polegająca na oferowaniu wyższej wydajności ładowania i większych zasięgów za mniej niż konkurencja to klucz do sukcesu nowego C10.
To mądre posunięcie w postaci konkurencyjnego cennika pozwala klientom w Chinach za nieco ponad 120 000 juanów (niecałe 64 000 zł) kupić duży, 5-osobowy samochód z rozstawem osi 2,8 metra. Jeśli wziąć pod uwagę, że Leapmotor C10 2026 oferuje:
– radar laserowy,
– zasięg 605 km,
– moc 220 kW, czyli o 50 kW niż dotychczas (EV)
– przyspiesza do setki w 5,9 sekundy, to jest to bardzo opłacalny zakup.
Zwłaszcza że C10 wyposażony w 14,6-calowy pływający centralny ekran sterowania o rozdzielczości 2,5 tys. pikseli oraz panel wskaźników, ma jedyną w swojej klasie inteligentną kabinę i jedyny w swojej klasie kompleksowy system wspomagania jazdy.
Leapmotor od niedawna oferuje swojego C10 w Polsce. Specyfikacja na nasz rynek obejmuje wariant elektryczny o zasięgu 424 km (218 KM) oraz wersję o przedłużonym zasięgu REEV (215 KM). Ta pokonuje bez ładowania 970 km. Ceny obu wariantów zaczynają się odpowiednio od 163 200 zł i 155 755 zł.
