Przejechał zaledwie 65 000 km, gdy silnik samochodu uległ awarii
Jak informuje actu.fr, przeciwko rumuńskiemu producentowi zbiera się kolektyw kierowców, który zamierza dochodzić sprawiedliwości w sprawie wadliwych silników 1.2 TCe. Wszystko za sprawą dwóch francuskich kierowców, którzy spotkali się przez przypadek, poszukując przyczyn awarii silników swoich samochodów.
Mieszkańcy francuskiego Voutre i Laval kupili swoje Dacie jako nowe samochody w salonie. Jeden egzemplarz pochodzi z 2016 r., a drugi z 2014 roku. Jak się okazuje, obaj mieli dokładnie ten sam olejowy problem.
Właściciel 6-letniego samochodu zauważył, Dacia zużywa za dużo oleju. Podczas wymiany u mechanika, gdy przebieg auta wynosił ok. 50 tys. km, fachowiec zauważył, że w silniku prawie nie ma oleju. Przy trzeciej wymianie, ten sam problem zauważył serwis salonu Renault, w którym kupił Dacie.
W związku z tym, że samochód miał gwarancję, oprócz wymiany oleju wymieniono wszystkie uszczelki silnika. Po przejechaniu 1 000 km serwis stwierdził, że silnik zużył prawie litr oleju i zalecił jego wymianę na nowy. Koszt oszacowano na 7640 euro (34 348,98 zł). Właściciel nie zdecydował się na tę inwestycję i postanowił regularnie badać poziom oleju w silniku, z obawy, że się zepsuje.
Oskarżą Dacie o silnikowy bubel, który wpędza właścicieli w duże koszty
Wadliwy silnik benzynowy 1,2 TCe unieruchomił Dacie mieszkańca Laval bez jakiegokolwiek wcześniejszego ostrzeżenia. Samochód podczas jazdy z prędkością 80 km/h nagle zwolnił do 50 km/h.
Mechanik zrzucił winę na kierowcę, gdy stwierdził brak oleju w silniku. Wymiana na nowy kosztowała go prawie 8 000 euro. To okazało się niewystarczające, bo po przejechaniu 12 000 km, pojawił się kolejny wyciek oleju na bloku silnika.
W całym tym dramacie najgorszy jest fakt, że pomimo krytycznej sytuacji w samochodzie nie zapala się kontrola ostrzegawcza sygnalizująca problem. W poszukiwaniu wyjaśnienia tej sytuacji obaj mężczyźni odkryli, że nie są wyjątkami, bo problem dotyczy około 400 000 samochodów sprzedanych przez Dacie.
Obaj mężczyźni niedawno dołączyli do grupy Les Victimes du Motorgate , która potępia między innymi przedwczesne zużycie silników benzynowych 1.2 TCe produkowanych w latach 2012-2016 w Dacii, Renault, Nissanie.
Technik z warsztatu Renault cytowany przez publikację przyznaje, że miał do czynienia z przypadkami nadmiernego zużycia oleju.
Kolektyw Ofiary Motorgate przygotowuje obecnie pozew we Francji. Na początek jego celem jest ujawnienie „wad ukrytych” silnika, a następnie w drugiej fazie uzyskanie odszkodowania.
https://wrc.net.pl/mh-juz-wiemy-jak-beda-wygladac-salony-dacii-zmiana-wizerunku-jest-bezprecedensowa-wideo