Kupno świeżutkiego samochodu od Tesli
Gigafabrykę Tesli w Berlinie oficjalnie i hucznie otwarto 22 marca, a Elon Musk uczcił ten moment tradycyjnym tańcem. Podczas gali otwarcia CEO Tesli wręczył klientom pierwsze 30 egzemplarzy Modelu Y.
Jednym ze szczęśliwców, był właściciel numeru 12 z Oberhausen, który przyjechał specjalnie do Berlina, by odebrać swój „Giga 0012”. Niezmącona niczym radość z użytkowania samochodu elektrycznego od Elona trwała zaledwie dwa dniu. Po tym czasie, gdy stał na światłach spotkał go niemiły incydent. Wszystkiemu był winien kierowca Audi, który zaparkował mu w zderzaku.
To, co wydawało się jedynie powierzchownym uszkodzeniem tylnego zderzaka i błotnika, w rzeczywistości stało się sporym problemem.
Giga fabryka w Berlinie, a części do samochodów w USA
Fakt, że fabryka Tesli nareszcie zaczęła funkcjonować, nie oznacza, że właściciele samochodów wiodącej marki na rynku EV mogą czuć się komfortowo.
Wydawałoby się, że mogą oczekiwać szybkich napraw w razie potrzeby i części zamiennych do samochodów. Niestety na tę chwilę w Niemczech jest jedynie 30 egzemplarzy Modelu Y i kilka importowanych z USA.
Proces transportowania zapasowego zderzaka wysłanego z USA do Europy Środkowej zajmuje miesiąc lub więcej. Dokładnie to usłyszał właściciel Tesli uszkodzonej podczas kolizji na światłach. Będzie musiał czekać co najmniej kilka tygodni, zanim dotrze nowy tylny zderzak i będzie można naprawić uszkodzony Model Y.
Właściciel Tesli czekał na samochód trzy lata, dzięki czemu otrzymał mocniejszy wariant. W tej sytuacji wydaje się, że oczekiwanie kolejnych tygodni, by móc cieszyć się samochodem nie robi różnicy. Jak twierdzi zakup był wart oczekiwania i jak stwierdza „Elon Musk jest niezwykłym facetem”. Ponadto jest „szczęśliwy, że znalazł się wśród pierwszych 30” nabywców Tesli wyprodukowanej w Europie.