Fiat Panda doczeka się następcy o zmienionej nazwie
Włosi szykują swój bestseller w zupełnie nowym wydaniu. Wiemy już, że następca obecnego w katalogu Fiata Pandy dostanie nową nazwę- Pandina. Tę nazwę zmieniono niedawno, w katalogu Fiata, tak aby przygotować model na nową generację i odróżnić go od „siostrzanego” Grande Panda.
Obecna Panda korzysta z jednostki benzynowej współpracującej z instalacją 48V mHEV. W efekcie zużywa średnio 5 l paliwa na 100 km i dynamicznie porusza się po miejskich ulicach. Mechanika hybrydowa generująca oszczędność paliwa oraz kompaktowe rozmiary czynią go idealnym samochodem dla osób poszukujących trwałego pojazdu na każdą kieszeń. Choć tani nie raz udowodnił, że jest wydajnym i praktycznym miejskim samochodem.
Polacy cenią Pandę za niezawodność i prostotę. Jeśli nie mogą dużo wydawać na nowy samochód, to jest to dobra opcja. Zwłaszcza ze znajdą go teraz w ofertach promocyjnych Fiata, który wycenił Pandę o solidnej i funkcjonalnej konstrukcji już od 59 800 zł. Jaki będzie następca tego nieco przestarzałego, jeśli chodzi o stylistykę modelu?

Nowy Fiat Pandina rozpocznie nową erę w komercyjnym życiu kultowego modelu
Włosi zamierzają zrewolucjonizować rynek w sektorze miejskich samochodów. Pomoże im w tym nowy Fiat Pandina. Produkcję tego modelu producent powierzy fabryce Stellantis w Pomigliano d’Arco, tej samej, która produkuje obecny model.
Wizualizacje nowego Fiata Pandina jedynie sugerują design przyszłego modelu, ale wiadomo, że prezesa Fiata, Olivier François zapowiedział, że będzie prawdziwą rewolucją w porównaniu do obecnej Pandy. Nie jest tajemnicą, że przyszła Panda stylem odzwierciedli podstawowy i funkcjonalny charakter oryginalnej Pandy z lat 80.
Producent jednak postawi na reinterpretację obecnego modelu w nowoczesnym tonie z czystymi liniami, solidnymi proporcjami, której nie zabraknie nuty retro designu. W efekcie możemy się spodziewać czegoś bardziej kompaktowego względem modelu Grande Panda. Oczekuje się także, że nowa Pandina skorzysta ze stylistyki i rozwiązań technicznych większego Grande Panda. W efekcie wymiarami zbliżona do obecnej III generacji modelu Panda otrzyma nową platformę. Na dodatek tę samą, z której skorzysta kolejny Fiat 500.

Ile będzie kosztowała nowa Panda i kiedy trafi na rynek?
Debiut następcy Pandy III generacji, który zrewolucjonizuje segment miejskich pojazdów, datuje się na 2028 rok. W tym samym roku do oferty włoskiej marki trafi nowy Fiat 500.
Jeśli chodzi o konfigurację, to nowa Pandina, która ma zamiar pobić popularnością III generację modelu, sięgnie po silniki hybrydowe i będzie w wersji w 100 % elektrycznej. Wynika to z nacisku, jaki dziś kładzie się na zrównoważony rozwój i niskie koszty eksploatacji.
Jeśli chodzi o koszty zakupu nowoczesnej Pandy, to Fiat nie zamierza wprowadzać radykalnych zmian. Najpopularniejszy miejski samochód we Włoszech będzie nadal miał przystępną cenę. Jeśli wierzyć publikacjom włoskich redakcji, to najtańszą Pandinę będzie można kupić w cenie poniżej 15 000 euro ( niecałe 64 000 zł).