Recaro ogłosiło dziś upadłość pomimo starań pracowników
Recaro marka referencyjna wśród dostawców siedzeń na świecie w branży sportowej, dostarczająca także foteliki do siedzeń znalazła się w bardzo skomplikowanej sytuacji. W związku z tym została zmuszona ogłosić upadłość.
Sąd rejonowy w Esslingen nakazał dziś w poniedziałek tymczasowe samodzielne administrowanie. Wyznaczył także prawnika ze Stuttgartu, Holgera Blümle, na tymczasowego zarządcę. Ma badać sytuację ekonomiczną Recaro Automotive GmbH i monitorować zarząd. Trudna sytuacja firmy wymagała już niestety tego typu rozwiązań.
Dla pracowników i związkowców to jednak niemiła niespodzianka. Ci pierwsi decydowali się od miesięcy wspierać swojego pracodawcę. Wiadomo, że chcąc utrzymać stabilność ekonomiczną firmy, rezygnowali z wypłat, albo odraczali termin ich wypłaty.
„Jesteśmy rozczarowani i czujemy się zawiedzeni przez kierownictwo. Nasi koledzy poczynili wielkie poświęcenia, aby wspierać firmę”– powiedział przewodniczący rady zakładowej Frank Bokowits dla Automobilwoche.

Jaki los czeka ponad 200 pracowników?
Chociaż wiadomo, że firma z tradycjami ma za sobą najlepsze momenty, to związkowcy z IG Metall są zaskoczeni ogłoszeniem upadłości.
„Nie jest jasne, co to oznacza dla 215 pracowników Recaro Automotive GmbH w Kirchheim” – stwierdził związek.
IG Metall domaga się przejrzystego dialogu z zarządem i administratorem.
„Oczekujemy, że zostaną wyczerpane wszystkie możliwości zapewnienia miejsc pracy i znalezienia trwałego rozwiązania” – powiedział szef IG Metall Alessandro Lieb w Esslingen.
W najbliższych dniach zaplanowano spotkanie z przedstawicielami pracowników w celu omówienia dalszego postępowania.
Producent, po restrukturyzacji w 1997 r. stał się niezależną firmą. Odkąd biznesowo rozstał się z Porsche, postawił na nowe produkty tj. foteliki dziecięce. W 2011 roku producent sprzedał firmie Johnson Controls licencję marki RECARO w branży motoryzacyjnej, a także wyłączne, nieograniczone prawo do wprowadzania na rynek foteli do samochodów osobowych i pojazdów użytkowych.
W 2023 r doszło do kolejnej restrukturyzacji. Po wydzieleniu z Johnson Controls w 2016 roku, Recaro Automotive Seating jest obecnie własnością dostawcy motoryzacyjnego Adient. Grupa Recaro nadal działa jako licencjodawca. W 2018 roku firma utworzyła dział o nazwie Recaro eGaming, który sprzedaje fotele do gier. W 2019 roku fotele do gier trafiły do sprzedaży. Obecnie Grupę tworzą działy Aircraft Seating, eGaming i sama spółka Recaro Holding.