Jeep ma w zanadrzu zupełnie nowego SUV-a z którym trudno będzie rywalizować
W 2025 roku Jeep zaplanował premierę trzeciej generacji Compassa. Ten bardzo popularny SUV doczeka się całkowitej odnowy zarówno pod względem stylizacji, jak i nowych technologii. Oparty na platformie STLA Medium Stellantis będzie do wyboru w wielu wersjach pod względem mechaniki. Od elektrycznej po spalinowe i z napędem na wszystkie koła. Jeep wyprodukuje go we Włoszech, a premiera także odbędzie się na Starym Kontynencie.
To jednak nie wszystko, co kultowa marka zaplanowała na 2025 rok. Jeep ma w zanadrzu także całkowicie nowego SUV-a, którego chce wykorzystać do umocnienia pozycji lidera segmentu, co ważne nie tylko w Ameryce Północnej. Marka nieco odkryła karty i wiadomo już, że będzie to wyjątkowy SUV w gamie Jeepa.
Wszyscy z niecierpliwością oczekują oficjalnego debiutu Jeepa Recona. Inspirowany koncepcyjnym modelem z 2021 roku SUV w wersji produkcyjnej zachował bardzo wiele z oryginalnego projektu samochodu. Ta gorąca nowość może całkowicie zrewolucjonizować segment SUV-ów dla żądnych przygód w terenie.
Nowy Jeep Recon to ambitny plan na wyeliminowanie konkurentów
Jeep pragnie się rozwijać, w związku z tym decydując się na poszerzenie asortymentu o nowego Recona, realizuje ambitny plan na zdobycie rynku.
Nowy SUV na początek trafi do cenników w wersji elektrycznej. Jeep jednak nie wyklucza wprowadzenia do oferty także innych wersji modelu. Recon, choć zupełnie nowy nie zamierza rezygnować z niczego i będzie dysponował tak, jak inne modele Jeepa możliwością jazdy w bardziej wymagającym terenie.
Oczekuje się, że Recon będzie cięższy niż Wrangler. To z uwagi na obecność akumulatora pod podłogą. Z tego samego powodu wygeneruje większą moc i otrzyma całkowicie niezależne zawieszenie, które wpłynie na wrażenia z jazdy inne niż w jego spalinowym odpowiedniku Wranglerze.
Recon pojawiający się na szpiegowskich zdjęciach ujawnił krótkie przednie i tylne zwisy, co pozwoli na łatwiejsze wspinanie się i pokonywanie przeszkód w terenie. Wnętrze nowego SUV-a odbiega od tego z Wranglera. Jest nowocześniejsze z dwoma oddzielnymi cyfrowymi wyświetlaczami i kwadratową kierownicą wyposażoną w przyciski. Na szczegóły specyfikacji przyjdzie nam poczekać do przyszłego roku. Dziś już jednak można śmiało powiedzieć, że może być zwycięzcą w segmencie. Na rynku amerykańskim i na Starym Kontynencie ciężko mu będzie znaleźć godnych konkurentów.