Kierowcy wkrótce nie kupią żadnego samochodu. Używanego też!

Kupno nowego samochodu dziś graniczy niemal z cudem. Wygląda na to, że wcale nie lepiej wygląda sytuacja na rynku samochodów używanych. Czy przez kryzys związany z niedoborem chipów kierowcy niedługo nie kupią żadnego samochodu?

wyższe stawki oplat akcyzy kierowców
Podaj dalej

Nie mają jeszcze samochodu, a już wiedzą, że zapłacą więcej

Jak donosi Niemiecka Agencja Prasowa (dpa), do końca roku Opel zamknie swój zakład w Eisenach. Tym samym zarówno pracownicy produkcji, jak i klienci odczują na własnej skórze, z czym się wiąże brak półprzewodników.

Wielu innych producentów ma spore opóźnienia w produkcji. Na przykład na samochód z fabryki Mercedesa klienci muszą czekać ponad rok. Jakby tego było mało, za nowy samochód będą musieli zapłacić więcej.

Jak informuje niemiecki ekspert branżowy Ferdinand Dudenhöffer, producenci zmniejszyli rabaty na nowe samochody. Dzieje się tak dlatego, że nastąpił spadek produkcji. Cena typowego samochodu w sierpniu i wrześniu wzrosła o 360 euro.

Chętni na nowy samochód muszą się liczyć z faktem, że trend udzielania zniżek i rabatów przestał istnieć. Obecnie na rynku samochodów obserwuje się zwiększony popyt na nowe samochody, w związku z tym po raz pierwszy od dawna dealerzy nie mają problemów ze sprzedażą auta. Mają inny problem- skąd wziąć nowy samochód.

Jak wygląda sytuacja na rynku samochodów używanych? Wcale nie lepiej. W lipcu i sierpniu typowe trzyletnie samochody były o 2,5 proc. droższe. Według badań niemieckiego Deutsche Automobil Treuhand (DAT), ten trend będzie się utrzymywał.

zakup samochodu kryzys polprzewodnikow
foto: Ford

Nowe samochody będą droższe. Klienci, którzy muszą dopłacać często rezygnują

Gwałtowny wzrost cen nowych samochodów, częściowo wynika z braku chipów. Ze względu na to, że czas oczekiwanie na nowy samochód znacznie się wydłuża, klienci rezygnują z zakupów, decydując się na zakup samochodu używanego.

Niestety ten rynek znacznie się wyprzedał. Zainteresowanych używanymi autami jest więcej niż chętnych na to, by je sprzedać.

Samochody firmowe czy zakupione na wynajem zasilały cyklicznie rynek samochodów używanych. Dziś spowolnienie produkcji nowych samochodów znacznie zawęża krąg poszukiwań.

Prawie wszystkie firmy z branży motoryzacyjnej, bo aż 96,6 procent, cierpią z powodu wąskich gardeł dostaw półprzewodników. Wygląda na to, że chętni na kupno nowego samochodu powinni dobrze się zastanowić, zanim wpłacą zaliczkę.

Przeczytaj również