Poza torem trwa wyścig o tańsze i czystsze paliwo
Podczas gdy na torach trwają wyścigi o podium, w tle rozgrywa się wyścig, by jak najszybciej przejść na paliwo neutralne pod względem emisji CO2. W związku z tym już w tym roku do serii ADAC GT Masters trafi zrównoważone paliwo. Składa się w 50% z komponentów odnawialnych, co oznacza, że redukuje uzależnienie od ropy naftowej o połowę.
Nowa benzyna nazywa się „Blue Gasoline 98 GT Masters” i składa się w około 50 procentach z komponentów uzyskiwanych głównie z odpadów organicznych. Nowe paliwo trafi w tym roku do serii wyścigów ADAC GT Masters, ADAC GT4 Germany, ADAC TCR Germany oraz w ADAC Formula 4.
Nowe paliwo to efekt prac nad rozwojem benzyny premium „Blue Gasoline 95”, która zadebiutowała na drogach w 2021 roku. Zawiera komponenty odnawialne w 33 procentach. Dużą zaletą tego rozwiązania jest fakt oszczędności na emisjach CO2 już w fazie produkcji.
„Nowe paliwo to kolejny element naszej mozaiki zrównoważonych rozwiązań paliwowych, zaprojektowanych w celu zmniejszenia emisji CO2 w sektorze mobilności. Nasze zobowiązania w sportach motorowych są różnorodne i mają długą historię. W ekstremalnych warunkach na torach zdobywamy ważne informacje dla badań i rozwoju paliw alternatywnych dla dróg”- – powiedział Felix Balthasar, dyrektor ds. paliw specjalnych w Shell
W sportach motorowych również Formuła 1 przechodzi na E10. Ponadto zielone paliwo zawita również do serii MotoGP od 2024 roku. Seria chce być całkiem niezależna od ropy do 2027 roku. Porsche współpracuje zaś z Esso w opracowaniu nowego syntetycznego paliwa do swojej serii wyścigów Cup.
Sporty motorowe wnoszą swój wkład w redukcję emisji
ADAC GT Masters wprowadzając nowe paliwa, korzysta ze sportów motorowych jako „centrum innowacji”. Tym samym realizuje wieloetapowy plan na rzecz bardziej zrównoważonego rozwoju.
„Nasze zobowiązania w sportach motorowych są zróżnicowane i mają długą historię. W ekstremalnych warunkach na torach wyścigowych zdobywamy ważne informacje na temat badań i rozwoju paliw alternatywnych do jazdy na drogach”- podkreśla Felix Balthasar
Pełnienie roli pioniera we wprowadzeniu zrównoważonego paliwa do profesjonalnego sportu, wnosi istotny wkład w redukcję emisji CO2. ADAC jasno daje do zrozumienia, że sporty motorowe i zrównoważony rozwój wzajemnie się nie wykluczają.