Trzecia generacja Peugeot E-5008 jest lepsza we wszystkim
Nie jest tajemnicą, że trzecia generacja SUV-a, zachęca nie tylko nowym designem. Z maksymalnie siedmioma siedzeniami i nowymi silnikami, w tym elektrycznym o zasięgu ponad 600 km, stanowi kuszącą ofertę.
Już podczas prezentacji wiosną 2023 roku stało się jasne, że transformacja rodzinnego SUV-a jest naprawdę brutalna. Dlatego jest lepszy we wszystkim od poprzednika. Dostał nie tylko nowy atrakcyjny wygląd, ale i nowoczesne wnętrze, a pod karoserią nie zabrakło nowych opcji.
We wnętrzu dominuje szeroki, 21-calowy wyświetlacz zakrzywiony w stronę kierowcy. W podstawowej wersji znajdują się dwa połączone ze sobą 10-calowe ekrany. Wyświetlają ważne informacje dotyczące jazdy a ponadto pełnią funkcje informacyjno-rozrywkowe. W związku z tym, że unoszą nad kierownicą i dzięki ich wysokiemu położeniu uznano, że wyświetlacz przezierny nie będzie już potrzebny. Ponadto wielu skusi obszerny bagażnik, który zapewnia co najmniej 259 litrów (7 miejsc), lub 748 litrów (5 miejsc). W sumie po rozłożeniu siedzeń można uzyskać aż 1815 litrów przestrzeni bagażowej.
Gwiazda wśród SUV-ów, która pomieści duże rodziny, doczekała się już cennika w Niemczech. Na tamtejszym rynku pojawiła się na początek w opcji hybrydowej i elektrycznej.
Klienci mogą wybierać wśród 6 lakierów nadwozia. Ingaro Blue jest w cenie modelu. Jeśli chodzi o wyposażenie, to dostępny jest w dwóch wersjach: Allure i GT. W tej drugiej samochód w standardzie oferuje się na przykład z błyszczącym czarnym dachem. Co jeszcze znajduje się w każdej z wersji i ile trzeba za nie zapłacić? Wyjaśniamy poniżej.
Francuski SUV na początek w dwóch wersjach wyposażenia
Peugeot rozpoczął już przyjmowanie zamówień w Niemczech. SUV, który z powodzeniem pomieści dużą rodzinę, w wersji wyposażenia Allure oferuje na przykład:
– czarną tapicerkę materiałowo-skórzaną z różowymi ozdobnymi przeszyciami,
– przełącznik trybu jazdy „Eco”, „Normal” i „Sport”,
– kolorowy ekran HD o przekątnej 20 cali,
– ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu po interwencji kierownicy,
– kamerę cofania z polem widzenia 180°,
– aktywne hamowanie awaryjne,
– tylne czujniki parkowania,
– 19-calowe felgi aluminiowe,
– pompę ciepła optymalizująca autonomię (standard w E-5008)
– trójfazową ładowarkę pokładową 11 kW (standard w E-5008)
– System bezkluczykowego otwierania i uruchamiania oraz „Keyless System Plus”,
– podgrzewane przednie siedzenia,
– reflektory i światła LED,
– klimatyzację automatyczną trzystrefową.
Bardziej sportowa i luksusowa wersja GT otrzymuje dodatkowo na przykład:
– tapicerkę z alcantary i sztucznej skóry w kolorze czarnym z ozdobnymi szwami w kolorze zielonym,
– reflektory Pixel LED,
– oświetlenie otoczenia LED,
– 21-calowy zakrzywiony panoramiczny wyświetlacz HD,
– tylną klapę sterowaną czujnikami,
– wspomaganie parkowania z czujnikami przednimi i tylnymi,
– kamerę 360°,
– system nawigacji w czasie rzeczywistym,
– kontrolę głosową,
– dwa tylne porty ładowania USB-C,
– stację ładowania indukcyjnego do smartfonów o mocy 15W z przodu
– 20-calowe aerodynamiczne felgi aluminiowe (standard w E-5008)
– rolety przeciwsłoneczne w drugim rzędzie siedzeń.
Wyjątkowa promocja dla kierowców. Odbierz bon o wartości 120 zł na paliwo
Rywal Skody Kodiaq to SUV dla tych, którym zależy na wydajności i ekologii
Nowy Peugeot 5008 jest oferowany na rynku niemieckim w wersji hybrydowej ze znanym czterocylindrowym silnikiem benzynowym PureTech o mocy 136 KM. Wyposażony w technologię 48 V MHEV SUV dzięki silnikowi elektrycznemu zintegrowanemu z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów, zadowala się konsumpcją na poziomie 5,8 a 6 l paliwa na 100 km.
Gama nowego Peugeot E-5008 rozpoczyna się od wersji z pojedynczym silnikiem elektrycznym. Maksymalna moc wynosi 157 kW i 170 kW, co stanowi odpowiednio 214 KM i 231 KM. Jeśli chodzi o zasięg, to zgodnie z cyklem WLTP przy 7 pasażerach wyniesie on maksymalnie 500 kilometrów.
Jeśli chodzi o ceny, to wersja Peugeot 5008 Hybrid 136 e-DCS 6 to w Niemczech wydatek co najmniej 42 250 euro (ok. 181 000 zł). Elektryczny E-5008 to wydatek 51 150 euro (ok.219 000 zł).
Jeśli chodzi o napędy, to w późniejszym czasie największy SUV Francuzów pojawi się w opcji z napędem na wszystkie koła i z dwoma silnikami elektrycznymi. Odpowienio o mocy 237 kW – 322 KM – i zasięgu 530 kilometrów oraz Long Range z akumulatorem o pojemności 98 kWh i maksymalnym zasięgu 660 kilometrów.
Warto wiedzieć, że w obu przypadkach potężna ładowarka pokładowa potrzebuje 30 minut, aby uzupełnić zapasy energii od 20 do 80 procent.