Japoński i solidny jak Toyota Corolla Cross jest świetną opcją
Prawdą jest, że Mazda nie może się pochwalić taką popularnością jak Toyota. Nie oznacza to, że oferta japońskiego producenta jest mniej atrakcyjna. Znajdziemy w niej jednego z najlepszych miejskich SUV-ów pod względem stosunku jakości i ceny. To Mazda CX-30, która stanowi produkt o kombinacji osiągów i jakości materiałów bliżej modeli premium w efekcie wyróżnia się w segmencie, w którym mnożą się tanie SUV-y.
Jeśli chodzi o wielkość nadwozia to CX-30 ma 4,40 metra długości, co nie wymusza rezygnacji ze zwinności ani z wygody podróżowania. Samochód pomimo tego, że gabarytowo bardziej kompaktowy we wnętrzu oferuje sporo miejsca dla pasażerów. Pojemność bagażnika wynosi od 430 litrów do 1406 litrów. Model Mazdy dodatkowo wyróżnia się bardzo bogatym wyposażeniem i oszczędnością.
Jeśli chodzi o mechanikę, to japońskiego miejskiego SUV-a można sobie kupić z silnikiem e-Skyactiv G o mocy 140 KM z systemem Mild Hybrid, albo e-Skyactiv X o mocy 186 KM, bardziej zorientowanym na wydajność. Pierwszy wariant zapewnia etykietę eko i stanowi praktyczny wybór do poruszania się w mieście. Żadna z wersji nie rezygnuje z komfortu jazdy, bo prowadzenie to kolejny mocny atut modelu Japończyków. Precyzyjny układ kierowniczy, dobre zawieszenie i stabilne prowadzenie zapewniają komfortową podróż. Całość składa się na niezwykłe w tym przedziale cenowym poczucie jakości i solidności. Spójrzmy zatem na specyfikację i cennik tego modelu.

Miejski SUV Mazdy nie rezygnuje z jakości na rzecz atrakcyjnej ceny
Mazda oferuje swojego kompaktowego SUV- a w atrakcyjnej relacji wyposażenia i ceny. Cena CX-30 zaczyna się od 137 400 zł, co stawia japoński model na poziomie wielu SUV-ów marek ogólnych, a w niektórych przypadkach nawet poniżej niektórych chińskich modeli. Te ostatnie nie oferują jednak takiego poziomu jakości. Warto wiedzieć, że w ofertach dealerów można upolować nowiutką Mazdę CX-30 mHEV o mocy 186 KM w cenie 129 900 zł.
Na coraz bardziej zatłoczonym rynku, na którym nie brakuje crossoverów przewaga ekonomiczna staje się szczególnie istotna. Jeśli weźmiemy pod uwagę poziom wyposażenia standardowego, bez uciekania się do wyższych wykończeń, możemy mieć w miarę kompletne wyposażenie. Mazda CX30 Prime-Line oferuje m.in.:
– bezprzewodowy interfejs Apple Carplay i Android Auto,
– multimedialny system rozrywki i łączności Mazda Connect (z ekranem 10,25”),
– sterowanie głosowe Amazon Alexa,
– Wyświetlacz head-up na przedniej szybie,
– elektrycznie składane, podgrzewane lusterka boczne,
– czujniki parkowania z tyłu i kamerę cofania,
– reflektory przednie (LED) i światła do jazdy dziennej (halogenowe) ze spryskiwaczami,
– skórzaną kierownicę,
– aktywny tempomat,
– system monitorowania martwego pola (BSM),
– zaawansowany system zwiększania przyczepności pojazdu (G-Vectoring Control+),
– system dynamicznej stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji (DSC + TCS),
– przycisk uruchamiania silnika,
– system dostępu bezkluczykowego.

Podsumowanie
Model Mazdy wyróżnia funkcjonalnością i wydajnością. Wśród zalet wymienia się dobrą pozycję za kierownicą, dobrą ogólną widoczność i praktyczne rozwiązaniami we wnętrzu poajzdu. Bagażnik mieści się w średnim zakresie przewidzianym dla tego segmentu. W rezultacie japoński SUV jest wszechstronny i oszczędny, co dla wielu rodzin będzie stanowiło atut.
Mazda CX-30 z 2025 r. udowadnia, że można kupić SUV-a o doskonałym wykończeniu i wydajności bez konieczności dopłacania za markę premium. W cenie SUV-a klasy podstawowej od wschodzących producentów ta japońska alternatywa stanowi udowadnia, że można doskonale połączyć cenę, jakość i przyjemne doświadczenia użytkownika.
