Japończycy musieli szeroko otworzyć drzwi salonów. Przeceniony, niezawodny jak Toyota SUV wyjeżdża w tempie rekordowym

Wietrzenie magazynów, które jest zjawiskiem naturalnym o tej porze roku, to doskonała okazja na zakup SUV-a. Jeśli niezawodność i oszczędność, jaką cechują pojazdy marki Toyota jest ważna, ale poszukujemy czegoś bardziej wyszukanego jakościowo, to można upolować w cenie poniżej Skody Superb japoński bestseller ze znaczkiem premium.

Lexus UX 2025 detale SUV, cena, rabat, wyposażenie
Podaj dalej

Lexus szeroko otwiera drzwi salonów, od kiedy oferuje kosmiczną zniżkę na topowego SUV-a

Japończycy zadają rywalom ostateczny cios nową ofertą topowego UX. To jeden z tych SUV-ów, które jakością stoją powyżej Toyoty i nie stoją w warsztatach. Na dodatek rabaty nie wymuszają rezygnacji z osiągów, wyposażenia i oszczędności paliwa. Hybrydowy Lexus UX zużywa zaledwie 5l/100 km ma moc blisko 200 KM i może być z napędem na przednie lub wszystkie koła. Rywale, patrząc na cennik doskonale wiedzą, że nie mają szans z legendą niezawodności, która nie dość, że mocniejsza to bardziej wydajna i wyrafinowana.

Lexus US staje naprzeciw BMW X1, Audi Q3 i Mercedesa GLA z wielkim atutem, jakim jest obniżka ceny sięgająca nawet kwoty powyżej 40 000 zł. Model, który zyskuje na rosnącej fali popularności ma szanse zdominować europejski rynek. Oprócz ceny startującej od 153 900 zł za SUV-a z bogatym poziomem wyposażenia Elegance może jeździć znacznie taniej niż BMW X1. W związku z tym Japończycy wywierają mocną presję na niemieckich rywalach.

Dla wymagających taki SUV to wielka zakupowa okazja, która zajmuje czołowe miejsca w rankingach wartości rezydualnej. To bardzo mocny gracz, który z dużym prawdopodobieństwem utrzyma wartość co najmniej na poziomie konkurentów, a być może nawet straci najmniej w perspektywie czasu. Przyjrzyjmy się bliżej nowej ofercie tego modelu.

SUV Lexus UX 2025
foto: Lexus

Jeśli nie Toyota to Lexus w cenie poniżej Skody Superb jest świetną opcją dla BMW i Audi

Producent wyposażył swojego bestsellerowego SUV-a w szereg atutów, Począwszy od  najnowocześniejszego systemu hybrydowego (HEV) z automatycznym ładowaniem, po moc i kompletne wyposażenie. Teraz gdy ten model można teraz kupić znacznie taniej, to warto rozważyć, na jaką wersję się zdecydować w zależności od tego, co jest naszym priorytetem. Jeśli podstawowym kryterium jest cena, to Lexus UX Elegance będzie najlepszą opcją. W cenie 153 900 zł oferuje m.in.:
– 17’calowe aluminiowe felgi,
– reflektory przednie Bi-LED i tyle LED,
– dwustrefową automatyczną klimatyzację,
– kamerę cofania,
– lusterka zewnętrzne elektrycznie składane i podgrzewane,
– adaptacyjny tempomat,
– skórzaną kierownicę z panelem sterującym systemem audio, telefonem, wyświetlaczem,
– skórzaną gałkę dźwigni zmiany biegów,
– selektor trybów jazdy: 3 tryby (Eco, Normal, Sport),
– system Lexus Link: radio AM/FM, 6 głośników, wyświetlacz 8”, nawigacja chmurowa,
– bezprzewodowe systemy Apple CarPlay®/Android Auto.

Niezawodność Toyoty idzie w parze z dbałością o bezpieczeństwo. W związku z tym Lexus US czuwa nad bezpieczeństwem jazdy wyposażony w bogaty pakiet systemów wsparcia. Wyższe poziomy wyposażenia to wydatek od 202 900 zł a topowy UX kosztuje teraz 228 900 zł. Warto wiedzieć, że na takim zakupie oszczędzamy najwięcej. Producent bowiem przyciął cennik o ponad 31 000 i 45 900 zł. Warto wziąć pod uwagę UX Businnes+ Tech lub FSport Design. W cenei odpowiednio 172 700 i 176 000 zł dostajemy bardzo kompletne wyposażenie. W pierwszej opcji dodaje ono wirtualny kokpit, bezprzewodową ładowarkę indukcyjną do smartfonów i system monitorowania „martwego pola”. Druga opcja uwzględnia dodatkowo m.in. pakiet stylizacyjny, tapicerkę ze skóry i podgrzewaną kierownicę.

Lexus UX300 F Sport
Lexus UX300 F Sport, foto: Lexus

Czy Lexus UX to dobry SUV dla rodziny?

Japoński hybrydowy Lexus UX jest synonimem niezawodności. To oznacza mniejsze prawdopodobieństwo drogich, pozagwarancyjnych awarii. W efekcie wielu sięga nawet po używane egzemplarze, które trzymają cenę.

Przed zakupem jednak warto wiedzieć, że to bardziej kompaktowy niż duży SUV. W rezultacie niektórzy mogą uznać za wadę bagażnik o poj. 320 litrów (283 litry w wersji z napędem na cztery koła). W obliczu wakacyjnych wyjazdów warto wziąć to pod uwagę i rozważyć Lexusa NX w promocji.

Jeśli jednak taki bagażnik to nie problem, bo jeździsz głównie po mieście, to docenisz zwinność i oszczędność japońskiego UX. Wysoka jakość wykończenia kabiny i prestiż modelu premium teraz w cenie nie do pobicia, to więcej niż okazja. Zwłaszcza że osiąga prędkość maksymalną 115 km/h, korzystając wyłącznie z napędu elektrycznego.

Lexus UX SUV
foto: Lexus
Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również