Hyundai ma nowego chińskiego partnera. Co się zmieni w samochodach koreańskiego producenta?

Jak dowiedzieliśmy się z publikacji chińskich mediów, Hyundai Motor podpisał niedawno w Pekinie „Umowę ramową o współpracy strategicznej” z Baidu Network. Co zawiera i co to oznacza dla klientów popularnego producenta, wyjaśniamy poniżej.

Hyundai Ioniq 5 N wygląda jak hot hatch, ale naprawdę jest SUV-em
Podaj dalej

Hyundai podejmuje strategiczną decyzję

Umowę pomiędzy Hyundai Motor i Baidu Network podpisali w Pekinie Prezydent Hyundai Motor AVP (Advanced Vehicle Platform) Song Changxian i Wang Yunpeng, Wiceprezes i Prezes Grupy Biznesowej Inteligentnej Jazdy w Baidu.

Podpisanie tego porozumienia odzwierciedla wspólne cele obu firm. Obie muszą sprostać rosnącym wymaganiom i wyzwaniom, jakim jest budowa inteligentnych samochodów połączonych z siecią.

Dzięki strategicznej współpracy obie strony mają nadzieję wzmocnić swoją pozycję na konkurencyjnym rynku w Chinach. W efekcie klienci mogą liczyć na niespotykaną dotąd innowacyjność samochodów południowokoreańskiego producenta. Wspólnie opracowane technologie obejmą również ważną kwestię bezpieczeństwa danych w samochodach Hyundaia.

hyundai i baidu podpisały strategiczną umowę
foto: Autohome China

Sztuczna inteligencja i przetwarzanie w chmurze

Hyundai, chcąc pozostać liderem na szybko zmieniającym się chińskim rynku inteligentnych samochodów połączonych z siecią. Dlatego zamierza wspólnie z Baidu opracowywać nowe technologie.

Nowe partnerstwo Hyundai Motor i Baidu powstaje w celu opracowania technologii dla samochodów podłączonych do sieci. Firmy zbadają innowacyjne modele współpracy w obszarach inteligentnej łączności, autonomicznej jazdy, inteligentnych systemów transportowych i przetwarzania w chmurze. Ponadto zamierzają zbudować nowe biznesy z bardziej zaawansowanymi technologiami.

W związku z tym, że w Chinach przywiązuje się coraz większą wagę do bezpieczeństwa sieci i danych, firmy będą aktywnie współpracować, aby zapewnić klientom nowe doświadczenia, jednocześnie spełniając wymagania chińskich przepisów ustawowych i wykonawczych.
Nowy inteligentny ekosystem chmury internetowej, pozwali klientom Hyundaia doświadczać inteligentnych usług samochodowych.

Jak wskazuje „Analiza rynku inteligentnych pojazdów połączonych w Chinach i raportu badawczego na lata 2024–2029” opublikowana przez China Business Industry Research Institute w styczniu 2024 r. oczekuje się, że wielkość chińskiego rynku inteligentnych pojazdów podłączonych do sieci w 2024 r. osiągnie wartość 215,2 miliarda juanów.

W takiej sytuacji zacieśnienie strategicznej współpracy z Baidu pomoże przyspieszyć średnio- i długoterminową strategię Hyundai Motor dotyczącą oprogramowania SDx. Nie jest tajemnicą, że jako wiodąca na świecie firma zajmująca się sztuczną inteligencją, Baidu ma duże doświadczenie. Tworzy nie tylko inteligentne kabiny, ale także jest specjalistą w dziedzinie sztucznej inteligencji, inteligentnej jazdy i wyszukiwarek.

Hyundai Motor Group i Baidu współpracują już od dziesięciu lat. Obie strony wspólnie rozwijają inteligentne systemy sieciowe. Obejmują one np. komunikację i nawigację, czy semantykę mowy pojazdu, i sukcesywnie je wdrażają masowej produkcji modeli. W przyszłości obie strony firmy będą badać i wprowadzać innowacje w dziedzinie inteligenej motoryzacji. To niezbędne, by osiągać postęp technologiczny i zwiększać konkurencyjność samochodów względem rywali na wymagajacym rynku.

źródło: Autohome

Przeczytaj również