Google Maps ma silnego konkurenta, który po cichu zgarnął podium
Google Maps oferuje szereg przydatnych funkcji, obsługuje mapy offline i jest darmową aplikacją. Wydaje się, że to idealna propozycja dla każdego, kto szuka takiego oprogramowania.
Amerykański gigant wydaje się nie do pokonania, ale jak się okazuje niemożliwe stało się możliwe i kierowcy nieco zmienili swoje preferencje. W rezultacie Google Maps już nie są na podium, bo te właśnie zgarnęli właściciele HERE.
Analitycy z Counterpoint Research zbadali rynek i wniosek jest tylko jeden
Nowa analiza przeprowadzona przez Counterpoint Research objęła dostępne na rynku platformy mapowania i lokalizacji. Analitycy sprawdzili, jak radzą sobie one w siedmiu kategoriach m.in w danych map, usługach lokalizacyjnych, ekosystemie deweloperów i partnerów.
Na szczycie znalazło się HERE, które należy do Nokii, a tym samym Finowie pokonali Google Maps i TomTom. Powodem takiej sytuacji nie jest jedynie samo oprogramowanie, ale także poczynione inwestycje i coraz większa liczba partnerów na całym świecie.
Amerykański gigant zajął drugie miejsce i jak zobaczysz na grafice opublikowanej przez Counterpoint uzyskał dobre wyniki w wielu kategoriach, m.in aktualności danych map i zasięgu mapy.
Podium zamyka TomTom m.in. ze względu na nawigację i zasięg map offline. Według analizy Counterpoint, firma która rozwinęła się głównie dzięki branży motoryzacyjnej i współpracuje z wieloma znanymi markami w branży tj. Kia czy Peugeot.
Google może zmienić pozycję dzięki temu, że nieustannie pracuje nad tym, by trafić do samochodów wraz z systemem Android Automotive. Kilku producentów już dało się przekonać i montuje system fabrycznie m.in. Volvo i Renault. W przyszłości portfolio rozrośnie się o kolejne marki. Czy to pozwoli Google Maps wyprzedzić konkurentów? Nie wiadomo, bo ci stale ulepszają swój produkt.