Geely znów wpędzi Teslę w kompleksy. Właśnie zaprezentował nowego lepszego SUV-a za 138 000 zł

Spółka joint venture zawiązana przez Baiu i Geely ma na swoim koncie pierwszego produkcyjnego SUV-a. Ji Yue 01 ujrzał światło dzienne jesienią zeszłego roku i od tego czasu jest kolejnym rywalem Tesli na wymagającym chińskim rynku. Nie chodzi bynajmniej jedynie o zasięg, ale także o poziom inteligencji.

Jiyue 01 Max Long Range SUV
Podaj dalej

Geely nie ustaje we wprowadzaniu w kompleksy Elona Muska

Nie jest tajemnicą, że w Tesli od początku kładzie się duży nacisk na rozwój w zakresie oferowanie możliwości jazdy autonomicznej samochodem. Zaprezentowany w zeszłym roku przez Geely jej nowy elektryczny SUV JiYUE, to spore zmartwienie dla konstruktów z Tesli. Doświadczony w budowie producent samochodów zbudował bowiem model, który napędza sztuczna inteligencja.

Producent zastosował w nim opracowany przez firmę Baudi zestaw rozwiązań do jazdy autonomicznej Apollo. W związku z tym, że mowa jest o Poziomie 4, to oznacza to, że w określonych środowiskach fabrycznie oferowany pojazd nie potrzebuje ingerencji człowieka.

Co taki system potrafi? Na przykład może wykonywać różnorodne czynności tj. zmiana pasa ruchu, wyprzedzanie, manewrowanie na wjazdach i zjazdach z autostrady. Ponadto potrafi  odczytywać wskazania sygnalizacji świetlnej. Teraz zaś  pojawiła się nowa wersja ulepszona wersja Ji Yue 01.

Jiyue 01 Max Long Range 2024
Jiyue 01 Max Long Range ma teraz 720 km zasięgu

Od czerwca inteligentny SUV Ji Yue 01 oferuje dużo więcej

1 czerwca oficjalnie wprowadzono na rynek chiński Jiyue 01 Max Long Range. To wersja dalekiego zasięgu SUV-a, którą wyceniono na 249 900 juanów (138 000 zł). Dla porównania poprzedni Jiyue 01 oferowany w trzech opcjach można było zakupić w przedziale cenowym od 219 900 (121 000 zł) do 309 900 juanów (171 000 zł). Jiyue jest spółką joint venture Baidu i Geely.

Jiyue 01 Max i Jiyue 01 Max Performance zasilane odpowiednio akumulatorami o pojemności 71,4 kWh i 100 kWh, w momencie premiery osiągnęły odpowiednio ceny 249 900 (138 000 zł) i 339 900 RMB (188 000 zł).

Nowo wprowadzony na rynek Jiyue 01 Max Long Range, podobnie jak wariant Performance, zasilany jest trójskładnikowym akumulatorem firmy CATL o pojemności 100 kWh. Nowy wariant to model jednosilnikowy, podobny do modelu podstawowego, o zasięgu CLTC wynoszącym 720 km.

To właśnie akumulator jest główną różnicą pomiędzy nowo wprowadzoną na rynek wersją dalekiego zasięgu Max a poprzednią wersją Max. Przy szybkim ładowaniu uzupełnienie baterii od 10% do 80% zajmuje 30 minut. Dodatkowo moc pochodzi z tylnego silnika elektrycznego o maksymalnej mocy 200 kW (272 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 343 Nm. W rezultacie przyspieszenie do setki zabiera 6,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 200 km/h.

Jiyue 01 Max Long Range SUV EV
We wnętrzu znajduje się zintegrowany ekran o przekątnej 35,6 cala zasilany chipem Qualcomm Snapdragon 8295

Ogólny projekt ulepszonego SUV-a jest spójny z istniejącym modelem. Dodano w nim elektryczny spojler. Poza tym nadal ma tę samą konstrukcję i nie ma klamek w drzwiach. Otwarcie samochodu następuje naciśnięciu przycisku na słupku B.

We wnętrzu znajduje się zintegrowany ekran o przekątnej 35,6 cala zasilany chipem Qualcomm Snapdragon 8295. Według Jiyue system interakcji głosowej SIMO AI w kokpicie potrafi rozpoznawać głos z szybkością nawet 500 ms. Dla Tesli ulepszony Jiyue 01 Max Long Range to kolejny mocny rywal z inteligentną technologią.

źródło: autohome 

Przeczytaj również